Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 21:06
  #1
Medlem
Nu i semestertider blir det alltid kaos och chefer envisas med Excel där alla fyller i sina önskemål.

Finns det något bättre alternativ (annars är jag sugen på att bygga ett)
Några exempel på funktioner
  • Chefen skapar konto för gruppen och bjuder in
  • Chefen kan sätta olika regler ex att minst två personer måste arbeta vissa tider etc
  • Alla lägger in sina önskemål och programmet varnar om det inte följer reglerna
  • Webbaserat.
  • Kan genom webbsidan få reda på om ens semester är beviljad eller inte (istället för att jaga chefen).

Detta är bara några få exempel som jag kom på just nu men gör det ändå sjukt mycket lättar för alla parter än dessa Excel.

Finns något sådant?
Om det inte finns, är det lönt att bygga ett? Hade företag använt det? Har ni tips på fler funktioner?
Citera
2017-06-25, 21:13
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Nu i semestertider blir det alltid kaos och chefer envisas med Excel där alla fyller i sina önskemål.

Finns det något bättre alternativ (annars är jag sugen på att bygga ett)
Några exempel på funktioner
  • Chefen skapar konto för gruppen och bjuder in
  • Chefen kan sätta olika regler ex att minst två personer måste arbeta vissa tider etc
  • Alla lägger in sina önskemål och programmet varnar om det inte följer reglerna
  • Webbaserat.
  • Kan genom webbsidan få reda på om ens semester är beviljad eller inte (istället för att jaga chefen).

Detta är bara några få exempel som jag kom på just nu men gör det ändå sjukt mycket lättar för alla parter än dessa Excel.

Finns något sådant?
Om det inte finns, är det lönt att bygga ett? Hade företag använt det? Har ni tips på fler funktioner?
Tjänst och tjänst vet jag väl inte, men det där brukar vara funktioner som ingår i valfritt ERP-system, borde vara frekvent förekommande inom konsultverksamhet där man behöver kunna planera in kodresurser etc för olika projekt.

Så ja, det finns och njäe, jag tror inte någon med lite koll har behov av en sådan här tjänst. Däremot kan det ju vara intressant som hobbyprojekt kanske?
Citera
2017-06-25, 21:14
  #3
Moderator
Protons avatar
Webbutveckling och javascript --> Övriga utvecklingsfrågor
/Moderator
Citera
2017-06-25, 21:16
  #4
Medlem
trilles avatar
Google spreadsheet.
Citat:
Ursprungligen postat av x-power
Nu i semestertider blir det alltid kaos och chefer envisas med Excel där alla fyller i sina önskemål.

Finns det något bättre alternativ (annars är jag sugen på att bygga ett)
Några exempel på funktioner
  • Chefen skapar konto för gruppen och bjuder in
  • Chefen kan sätta olika regler ex att minst två personer måste arbeta vissa tider etc
  • Alla lägger in sina önskemål och programmet varnar om det inte följer reglerna
  • Webbaserat.
  • Kan genom webbsidan få reda på om ens semester är beviljad eller inte (istället för att jaga chefen).

Detta är bara några få exempel som jag kom på just nu men gör det ändå sjukt mycket lättar för alla parter än dessa Excel.

Finns något sådant?
Om det inte finns, är det lönt att bygga ett? Hade företag använt det? Har ni tips på fler funktioner?
Citera
2017-06-25, 23:41
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Google spreadsheet.
Dvs som en delad Excel på intranätet fast ännu sämre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback