2006-02-05, 08:48
Medlem
Karbonats avatar
Nikita Chrustjev

Vet ej om detta är en skröna men jag har fått mig berättat att Nikita Chrustjev befann sig på besök i ett hönseri mellan Dalby och Veberöd i Skåne när han nåddes av beskedet om att han avsatts av trojkan.
Citera
2006-02-05, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karbonat
Vet ej om detta är en skröna men jag har fått mig berättat att Nikita Chrustjev befann sig på besök i ett hönseri mellan Dalby och Veberöd i Skåne när han nåddes av beskedet om att han avsatts av trojkan.

Alltså det v ar då fan! Cool kille, tar det chill i Skåne liksom =)
"Ähh jag pallar inte med det här längre, jag drar och slirar till i Skåne"

Roligaste grejen på länge http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=123
Citera
2006-02-05, 13:05
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karbonat
Haha, ja jävlar, jag kan i alla fall bekräfta att det ligger ett hönseri mellan Dalby och Veberöd men att Nikita Chrustjev skulle ha varit där låter overkligt. Har han ens besökt Sverige?
Citera
2006-02-05, 13:22
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Haha, ja jävlar, jag kan i alla fall bekräfta att det ligger ett hönseri mellan Dalby och Veberöd men att Nikita Chrustjev skulle ha varit där låter overkligt. Har han ens besökt Sverige?

Jodå, han har tom. rott harpsundsekan med Erlander! http://hem.bredband.net/akademin/art...iklar/1964.htm
Citera
2006-02-05, 13:24
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe987
Ajuste, där har vi ju en riktig stjärna! Var det inte någon av dem sköna tyska grabbarna från WWI som myntade uttrycket "den gula faran", dvs japanerna? Och som försökte lura Mexico att starta krig emot USA. Det hade ju troligtvis inte gått något vidare, med tanke på t ex Pancho Villas och general Pershings mellanhavanden i dem Mexikanska bergen några år tidigare, sedan Villa, lynnig som han kunde vara, startat krig emot dem med den i sammanhanget tämligen begränsade styrkan på 500 ryttare. Som dessutom oftast var rätt fulla och gillade att röka cannabis.

Fan, Mexico kring förra sekelskiftet är en guldgruva när det kommer till anekdoter.

Jo, visst var de nere och försökte få mexikanerna att hoppa på jänkarna. Detta gjorde amerikanerna lite sura, men tyskarna kunde förneka då det inte var officiell politik. Sedan gjorde ju tyskarna bort sig och sänkte Lusitania, vilket gav amerikanerna en härligt publik anledning att bjuda upp till dans med surkålsätarna. Vilket de nog gjort ändå förr eller senare.

Ös på med anekdoter om cannabisrökande sydamerikanska revolutionärer!!
Citera
2006-02-05, 13:57
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Buske
Jodå, han har tom. rott harpsundsekan med Erlander! http://hem.bredband.net/akademin/art...iklar/1964.htm
Ajaj, det öppnar ju upp för att han ska ha besökt det här hönseriet. Får nog ta mig ut dit och fråga dem som har det. Det ligger precis vid Dalby Stenbrott, där finns även en mink/svinfarm som ahn kanske också har besökt. Hade kanske passat honom bättre att besöka svinfarmen?
Citera
2006-02-08, 11:09
Medlem
Snabbsnigels avatar
När jag läste Amerikansk historia sa de att det amerikanska namnet för hora "Hooker" kom från General Hooker som verkade under deras inbördeskrig. Han ansåg nämligen att karlarna var mera harmoniska och lättare att deciplenera då de fick knulla lite då och då. Därför uppmuntrade han en stor svans av horor som följde med hans trupper. Så var det inte när jag gjorde lumpen!
Citera
2006-02-08, 12:28
Medlem
Några anekdoter om Pancho Villa. Observeras bör att det är sådana jag stött på i skönlitteratur, o. dyl., där de dock presenterasts som sanna. Om de blivit "förbättrade" eller inte på vägen, kan jag inte gå i god för.

1. Pancho Villa säljer filmrättigheterna till revolutionen.

Ett framsynt amerikanskt filmbolag kom på, den då närmast geniala, idén att göra en slags dramadokumentär om kriget. Villa hade inget emot nya friska dollars, och dealen gjordes. Men det något besynnerliga i sammanhanget var att filmarna fick lägga sig i taktiska beslut. D.v.s man anföll där det "såg bra ut". Och när ljusförhållanden var dem bästa för dåtidens ganska primitiva filmkameror.

Tydligen blev det en film av det, som också visades på bio. Tyvärr finns dock inga bevarade kopior. Men Antonio Banderas ska visst ha spelat huvudrollen i en film som handlade om den filmen.
Citera
2006-02-08, 12:34
Medlem
2. Pancho Villa gör PR.

Efter några gränsincidenter insåg sig Villa behöva förbättra bilden av sig i USA. Han var alls ingen ociviliserad bandit, som vissa ville framställa honom som, och han bjöd därför ner amerikanska journalister för damage control, för att ställa saker till rätta.

Under en intervju blev man störda av en soldat som stod och skrålade utanför på gatan, utomjordiskt berusad. Villa, som själv var helnykterist, insåg att detta gav en väldigt dålig bild av hans armé, och gick därför, mitt under intervjun, ut på balkongen och sköt mannen i huvudet.

Sedan fortsatte man.
Citera
2006-02-08, 12:56
Medlem
3. Pancho Villa som centralbankschef.

Under en period hade man tre olika självutnämnda regeringar i Mexico. En aztekättling, general Huerta, ytterligare någon jag glömt namnet på, samt Villa.

Den sistnämnde insåg snart att den som hade kontrollen över sedelpressarna skulle ha den lojalaste armén. Han såg till att få det. Efter det kunde man, så fort kassan sinade, tillbringa en dag med att trycka pengar. Livet lekte. Hyperinflation? Kanske det, men vem bryr sig när man bara kan trycka ännu mer?

En dag när man tryckt pengar hela dagen, och Villa kände sig speciellt rik, dök en indiankvinna upp och beklagade sig över att man låtit skjuta hennes man. Kanske hade han förtjänat det, det visste hon inte. Men nu stod hennes sju barn utan familjeförsörjare. Villa erbjöd henne att ta så mycket pengar hon kunde bära i kompensation. Var det OK? Visst.

När kvinnan var på väg bort kom en adjutant springande. "Vi har inte alls skjutit honom, han sitter i fyllcell." Villa såg efter den tydligen ganska vackra indianskan och sa: "Tja, nu när vi ändå har betalat för det så...?"
Citera
2006-02-08, 12:59
Medlem
Har läst eller hört att Josef Stalin i sin ungdom bodde en tid i Kiruna. Någon som kan bekräfta eller dementera detta?

Edit:Stockholm var det. Inte Kiruna.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...0&viewAll=true
Citera
2006-02-08, 23:36
Medlem
Den här har säkert inte varit.

Men det är när Finlands president Kekkonen och Chrustjev badar
bastu i Helsingfors under kalla kriget.

Chrustjev säger: "Vad säger du käre broder om vi tar bort gränsen mellan våra länder?" Varpå Kekkonen svarar: " Nej, kära broder...jag skulle inte kunna styra ett så stort land..."

Kanske det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in