Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 15:06
  #1
Medlem
Reguluss avatar
För den som slagit i taket med 500 sparade meddelanden och behöver rensa korgarna vore det bra om det gick att ladda ner alla sparade meddelanden i en korg med en enkel knapptryckning.

Nu måste man kopiera varje meddelande man vill spara för sig och klistra in det i en textfil, vilket är ett tidsödande arbete.
Citera
2017-06-25, 15:40
  #2
Medlem
Eller om gränsen skulle höjas till t ex 1000 PM. Allteftersom tiden går och Flashback består, med användare som varit med länge, är det ju naturligt att gränsen för hur många PM Inkorgen och Skickat tillsammans kan rymma höjs.
Citera
2017-06-25, 16:05
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Fanns en sån funktion tidigare men som togs bort av säkerhetsskäl: (FB) Download av PM/Exportera PM?
Citera
2017-06-25, 16:22
  #4
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fanns en sån funktion tidigare men som togs bort av säkerhetsskäl: (FB) Download av PM/Exportera PM?

OK. Nu var detta för snart 10 år sedan, och det har hänt en del sedan dess. Det borde gå att ordna på ett rimligt säkert sätt idag.

Argumentet i den gamla tråden att det skulle bli för lätt för en hacker som kapat kontot att ladda ner alla meddelanden på några sekunder köper jag inte. Denne hacker kan säkert sno ihop ett script som gör det om det behövs.

Att göra det struligt för användarna bara för att också göra det struligt för hackers är inte ett bra säkerhetstänkande.

Detta sagt, så kan ju tillägget "Save Text to File" som det länkades till i den gamla tråden möjligen göra livet lite lättare för oss användare:

http://addons.mozilla.org/en-us/fire...-text-to-file/

Men bäst vore som sagt att få tillbaka denna funktion eller annars höja antalet meddelanden som kan sparas. Diskutrymme kostar mycket mindre idag än för 10 år sedan.
Citera
2017-08-07, 01:36
  #5
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.Nordh
vad gör du med dina 500 meddelande varför måste du spara dom?

Av samma anledning som jag spar brev och email: för att hålla reda på vad jag själv skrivit till olika personer i olika sammanhang.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback