Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 14:12
  #1
Medlem
Om man utsätter sig själv för olika sorters videoklipp i form av gore, alltså brutala mord o.s.v, blir man tillslut avtrubbad från olika känslor som sympati och rädsla? Man vet att antisociala personlighetsstörningar som sociopati är en konsekvens av traumatiska upplevelser från tidig ålder.
Citera
2017-06-25, 14:17
  #2
Medlem
Kaninheros avatar
Tror inte enbart det utan då måste du nog se sånt skit i överdrivna mängder regelbundet för att se någon effekt men när du kommer till en sådan nivå hjärntvättar du dig själv bara. Det är alltid lite annorlunda i verkligheten.
Citera
2017-06-25, 14:20
  #3
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Om man utsätter sig själv för olika sorters videoklipp i form av gore, alltså brutala mord o.s.v, blir man tillslut avtrubbad från olika känslor som sympati och rädsla? Man vet att antisociala personlighetsstörningar som sociopati är en konsekvens av traumatiska upplevelser från tidig ålder.

Fast vissa föds nog även utan empati.

Och teorierna runt att utveckla personlighetstörningar pga trauma är väl väldigt tidigt åldersmässigt, runt två års ålder.
Citera
2017-06-25, 14:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninhero
Tror inte enbart det utan då måste du nog se sånt skit i överdrivna mängder regelbundet för att se någon effekt men när du kommer till en sådan nivå hjärntvättar du dig själv bara. Det är alltid lite annorlunda i verkligheten.
typ http://www.bestgore.com/beheading/ex...one-beheading/
Citera
2017-06-25, 14:23
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo

Fast vissa föds nog även utan empati.

Och teorierna runt att utveckla personlighetstörningar pga trauma är väl väldigt tidigt åldersmässigt, runt två års ålder.
Ja, vissa föds utan empati.
Citera
2017-06-25, 14:50
  #6
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
Ja, vissa föds utan empati.


Menar att jag inte tror att det går att titta sig till personlighetstörning, om man inte är ett barn.
Citera
2017-06-25, 15:02
  #7
Medlem
Kaninheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataModeraterna
typ http://www.bestgore.com/beheading/ex...one-beheading/
Kommer inte kolla på den men jag vill bara fråga dig vad du får ut av att se sådant där? Visst ska man vara medveten om hemskheterna i världen men du mår inte bättre av att se sådant där. De som utför dessa handlingar är i grunden helt förstörda människor från botten av samhället som har låtit sig förföras av en falsk meningsfullhet.

Kan rekommendera Jordan B Peterson, en psykolog som kan hjälpa dig förstå.
Citera
2017-06-25, 15:10
  #8
Medlem
AA-suiteds avatar
Det tror jag på. Förstår mig inte på folk som kollar på sådant. Jag undviker sådana videoklipp och bilder aktivt eftersom de försämrar min vardag. Skulle till och med gå så långt att säga att jag finner personer som kollar på sådant äckliga.
Citera
2017-06-25, 20:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
Det tror jag på. Förstår mig inte på folk som kollar på sådant. Jag undviker sådana videoklipp och bilder aktivt eftersom de försämrar min vardag. Skulle till och med gå så långt att säga att jag finner personer som kollar på sådant äckliga.
Det kan vara bra att se vad som händer i världen med sina egna ögon. Jag mår inte alls sämre av att titta på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback