Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-11-05, 14:19
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Du gissar ju bara nu. Omoget.

Det svagare könet fysiskt ja. Men samma värde. Jag vill som tjej t ex känna mig beskyddad av min man, och jag leder honom t ex till hans känslor vilket kan vara j-kligt skönt för en kille. Dig uteslutet såklart🙄

Gissningar som sagt. Jag dras till maskulina män, men som givetvis har kontakt med en mer sensitiv sida. Det gör dem dynamiska och smarta. Och än mer maskulina med den kontrasten.

Men man passar med olika. Hoppas du är lycklig med en matlagande kvinna då.

Det är inga gissningar. Du skrev ju själv att du ville ha en man som delar dina sysslor som traditionellt är kvinnliga.

Ha, män vill bli älskade på ett feminint plan och det har ingenting att göra med så som något tramsigt att finna sina inre känslor. Om vi skall vara ärliga så har kvinnor i praktiken inte samma värde som män nej. Om man vill vara hård och ärlig så är kvinnor egentligen en börda som snabbt når sitt bäst före värde redan vid 30 i snitt. Sen går det utför. Beklagar men så är det.

Tråden har ingenting med mig att göra eller mina åsikter kring vad jag känner för husliga kvinnor, men jag erkänner att på ett traditionellt plan så är det oerhört attraktivt med dessa kvinnor och det vet de också om.

Min kvinna gör redan allt det där även om jag anser att det är lite tattigt och något för arbetare. I framtiden blir det tjänstefolk.

Vardagliga kvinnor däremot skulle må oerhört bättre om de bara anammade det som män vill ha.
Citera
2017-11-05, 14:23
  #50
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Det är inga gissningar. Du skrev ju själv att du ville ha en man som delar dina sysslor som traditionellt är kvinnliga.

Ha, män vill bli älskade på ett feminint plan och det har ingenting att göra med så som något tramsigt att finna sina inre känslor. Om vi skall vara ärliga så har kvinnor i praktiken inte samma värde som män nej. Om man vill vara hård och ärlig så är kvinnor egentligen en börda som snabbt når sitt bäst före värde redan vid 30 i snitt. Sen går det utför. Beklagar men så är det.

Tråden har ingenting med mig att göra eller mina åsikter kring vad jag känner för husliga kvinnor, men jag erkänner att på ett traditionellt plan så är det oerhört attraktivt med dessa kvinnor och det vet de också om.

Min kvinna gör redan allt det där även om jag anser att det är lite tattigt och något för arbetare. I framtiden blir det tjänstefolk.

Vardagliga kvinnor däremot skulle må oerhört bättre om de bara anammade det som män vill ha.

Lycka till!
Citera
2017-11-06, 06:46
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Lycka till!

Fin avledningsmanöver. Andas, ingen fara skedd.
Citera
2017-11-06, 12:56
  #52
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Fin avledningsmanöver. Andas, ingen fara skedd.

Känner sig själv känner andra eller

Nej, jag kände att detta nog är ett hopplöst fall och jag vet ju var jag själv står i frågan, det räcker för mig. Men vem vet, jag kanske svarar längre fram om andan faller på.
Citera
2017-11-06, 21:12
  #53
Medlem
Det har jag också undrat. Tyvärr har jag förmågan att skapa bristande intresse efter 1-2 dejter/träffar hos uteslutande nästan alla män. Tråkigt för dem att de missar mig tänker jag. Någon gång hoppas jag att jag hittar någon som vill fortsätta lära känna mig.
Citera
2017-11-07, 07:45
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Känner sig själv känner andra eller

Nej, jag kände att detta nog är ett hopplöst fall och jag vet ju var jag själv står i frågan, det räcker för mig. Men vem vet, jag kanske svarar längre fram om andan faller på.

Nej, inte riktigt så menade mer generellt att du började att diskutera och sen blev illa till mods över svaren du fick.

Ja, i värsta fall får du lite dubbelarbetsbörda men som samtidigt kan ses som en nödvändighet. Att göra något dubbelt och sedan halvera det kommer kännas som en befrielse när man går tillbaka till jämställda med 50/50. Annat kanske du finner det rogivande och faktiskt gillar rollen som den traditionella kvinnan med allt vad det innebär och en man som nu istället älskar dig på riktigt.
Citera
2017-11-07, 16:29
  #55
Medlem
Royal.Armadas avatar
Man erbjuder sig själv och sin dotter i en smaskig kombination. Då skulle jag bli förälskad ganska snabbt.
Citera
2017-11-08, 12:55
  #56
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aza000fraza
Det har jag också undrat. Tyvärr har jag förmågan att skapa bristande intresse efter 1-2 dejter/träffar hos uteslutande nästan alla män. Tråkigt för dem att de missar mig tänker jag. Någon gång hoppas jag att jag hittar någon som vill fortsätta lära känna mig.

Du kommer nog hitta någon till slut.
Om du skulle gissa, vad tror du att skulle kunna vara som gör att intresset dalar hos killarna?
Citera
2017-11-08, 16:30
  #57
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Om en man tycker att en kvinna är väldigt attraktiv och han tar till alla möjliga och även extrema sätt att dra hennes uppmärksamhet, hur får man honom förälskad istället för bara extremt attraherad sexuellt? Eller kan det finnas åtminstone lite förälskelse eller förälskelsens första fas i hans extrema attraktion till ens utseende?

Dessutom undrar jag, hur ser egentligen kärleks och förälskelsefaserna ut hos män?

Jag tror att det handlar mycket om konsten att charma och flörta. Tyvärr är det många som inte vet hur man gör eller som inte har självförtroende nog att delta i leken.
Få honom att känna sig uppskattad och speciell. Skratta tillsammans.
Citera
2017-11-09, 21:45
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Du kommer nog hitta någon till slut.
Om du skulle gissa, vad tror du att skulle kunna vara som gör att intresset dalar hos killarna?

Det har jag ingen aning om. En del är intresserade ett tag dock men sen tröttnar. Antagligen är jag inte tillräckligt snygg (fast jag ser relativt bra ut, inte ful iallafall. Klär mig snyggt, välvårdat yttre, smal/i form så tror inte det handlar om utseendet). Men jag tror inte jag är många jag träffars typ egentligen.
Men tror att jag har för dåligt självförtroende för jag är inte jättesjälvsäker även om jag kan prata, har en mer lugn personlighet och är inte så framåt även om jag har nära till skratt och social kompetens.
Och det gillar väl inte dessa män.

Skulle de lära känna nig dock och se mig i situationer som mina vänner, familj och kollegor gör så tror jag att de skulle vara intresserade mer kanske? Men det är ju det ingen vill göra så lite problematisk sits 😐
Citera
2017-11-09, 21:50
  #59
Medlem
Neroxxs avatar
För mig personligen krävs det lite bakom pannbenet. Har extremt svårt att ha en partner som är helt insatt vad gäller politik och dylikt, hon behöver absolut inte hålla med mig men däremot då måste hon kunna prata för sin sak och förstå .

Tror det kan vara rätt individuellt hur det kommer till när man blir förälskad, finns som med många saker i livet inget quickfix.
Citera
2017-11-09, 21:51
  #60
Medlem
Katzyns avatar
Bra sex, och ett genuint intresse för honom som person.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback