Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-06-27, 16:13
  #25
Medlem
Chansa.. i värsta fall bryter ni, troligen återfinner ni varandra tillslut om vänskapen är så stark. Då får du också chansen att processa bort dina känslor. Eventuellt om ni bryter kommer han på att han faktiskt älskar dig också, om han inte redan gör det.

Att han är för snygg blabla.. inte en chans att det styr honom efter fyra år, finns säkert del i att ni umgåtts så frekvent som gör att han inte haft förhållanden/dejtat.

Jag har dissat snygga tjejer som det inte klickat med, blivit kär i "fula" som inte velat ha mig.
Citera
2017-06-27, 16:18
  #26
Medlem
Situationen är inte ett dugg problematisk. Du måste helt enkelt berätta hur du känner och vad du vill. Eftersom han är som han är, förutom att vara man, ska du dessutom vara i det närmaste övertydlig.

Föreslår att du skriver, med papper och penna, och postar /ger honom. Gör det idag, skjut inte upp det. Sitt inte och fila på formuleringar, ut med det bara.

Du har allt att vinna, och det kommer gå toppen! 💓 💗 💗
Citera
2017-06-27, 21:19
  #27
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ta chansen och ladda stämningen sexuellt nu när ni ska dela säng.
Visa brösten, "råka" hamna nära honom osv.
Citera
2017-06-28, 07:11
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Chansa.. i värsta fall bryter ni, troligen återfinner ni varandra tillslut om vänskapen är så stark. Då får du också chansen att processa bort dina känslor. Eventuellt om ni bryter kommer han på att han faktiskt älskar dig också, om han inte redan gör det.

Att han är för snygg blabla.. inte en chans att det styr honom efter fyra år, finns säkert del i att ni umgåtts så frekvent som gör att han inte haft förhållanden/dejtat.

Jag har dissat snygga tjejer som det inte klickat med, blivit kär i "fula" som inte velat ha mig.

Precis den peppningen jag är i behov av, tack ska du ha!
Vi ska ses om någon dag, min plan är att närma mig ämnet då. Med våra gemensamma framtidsinvesteringar, bl.a. ett hus.. Så är det nog rätt viktigt att prata igenom detta innan vi börjar genomföra planerna, så vi vet var vi har varandra på riktigt.
Citera
2017-06-28, 07:14
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt
Situationen är inte ett dugg problematisk. Du måste helt enkelt berätta hur du känner och vad du vill. Eftersom han är som han är, förutom att vara man, ska du dessutom vara i det närmaste övertydlig.

Föreslår att du skriver, med papper och penna, och postar /ger honom. Gör det idag, skjut inte upp det. Sitt inte och fila på formuleringar, ut med det bara.

Du har allt att vinna, och det kommer gå toppen! 💓 💗 💗

Tack för tipset, men jag tror att det är bättre att säga det istället. Lite pretentiöst på något sätt att skriva det, även om jag greppar poängens med ditt inlägg. Det är lättare att skriva än att prata, men ångesten att vänta medan han läser känns inte som något jag vill gå igenom.
Citera
2017-07-02, 11:58
  #30
Medlem
Om du känner att du är stark nog att få sagt det du vill och behöver få framfört, är det såklart bäst!

Om valet däremot är mellan att låta bli helt och att berätta, är skriva en bra mellanväg =)

Håll oss uppdaterade! 💓


Citat:
Ursprungligen postat av Algotta
Tack för tipset, men jag tror att det är bättre att säga det istället. Lite pretentiöst på något sätt att skriva det, även om jag greppar poängens med ditt inlägg. Det är lättare att skriva än att prata, men ångesten att vänta medan han läser känns inte som något jag vill gå igenom.
Citera
2017-07-02, 12:07
  #31
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enkeltulipan
Variant för fegisar:
Bli lite fulla ihop.
Säg typ på skämt: "Fan alla killar är så jobbiga. Vi borde bli ihop med varandra istället"
Antagligen spelar han med i skämtet.
"Men seriöst, du är ju skitsnygg och vi passar bra ihop, tror du det skulle funka"
Se hur han reagerar.
"Vi kan ju prova att hångla lite och se hur det känns"
Se hur han reagerar. Om det känns bra och han verkar på kan du sen säga:
"Alltså, jag gillar dig på riktigt. Hur känner du om oss?"
Ta det lite radvis och observera honom, avbryt om det känns fel. Det är lite oärligt, men det kan funka för att sondera terrängen.

Haha! Strålande exempel på att allt inte är svart eller vitt
Citera
2017-07-02, 13:45
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyraHinkarSalt
Om du känner att du är stark nog att få sagt det du vill och behöver få framfört, är det såklart bäst!

Om valet däremot är mellan att låta bli helt och att berätta, är skriva en bra mellanväg =)

Håll oss uppdaterade! 💓

Har börjat bearbeta honom lite mer nu, få honom att börja tänka tanken själv lite med olika hintar i samtal. Umgåtts några dygn nu, så haft mycket tid tillsammans och pratat mycket om allt. Så lett in det på spåret om att vi två skulle bli ett bra par, på ett hyfsat öppet, men ändå inte helt seriöst.
Typ "Man borde ju börja dejta en kompis istället, då känner man varandra väl redan och slipper hela den processen." och något om att teoretiskt så skulle vi kunna dejta lyckat. Nu såhär i efterhand borde jag ha utelämnat ordet "teoretiskt"..
Alltså fegis-varianten.
Tror det är en bra taktik med honom, få honom lite förberedd innan nästa steg. Han behöver tid till att tänka igenom saker för att inte bli ställd. Kommer bo hos honom igen nästan hela nästa vecka, så tänker mig att jag ska ta tag i det på riktigt då.

Haha, om jag fortfarande inte vågar får jag väl helt enkelt bara skicka över denna tråd på messenger och skriva att jag är Algotta..

Så frustrerande att jag är så feg, men handlar mycket om att vi är i processen där vi gör upp avgörande framtidsplaner tillsammans. Skiter sig det mellan oss på ett vänskapligt plan också tack vare detta så skiter sig mycket annat också. Men det är också tack vare detta som jag känner att vi behöver prata om det, för att få allt på bordet innan vi omsätter planerna i verkligheten.
Vill inte skriva vad det gäller, men kräver att den lilla grupp vi är en del av är helt ärliga med varandra för att det ska bli bra förutsättningar för vårt framtida arbete.
Citera
2017-07-04, 21:36
  #33
Medlem
LobotomeradAnds avatar
Jag blev ihop med min bästa vän. Vi vaknade upp hosefter henne efter någon månad tillsammans tittade på varandra så sa jag "Vi funkar inte så här eller hur?" Slutade med att vi skrattade åt hela grejen och sa att vi hörs ett par månader så får det sjunka in lite. Nu är vi bättre vänner än någonsin. Har ett otroligt djupt och kanske lite konstigt band till den här människan.
Vi älskar varandra men funkade inte som ett par.

Finns inget värre än ånger och funderingar om vad som kanske kunde varit.
__________________
Senast redigerad av LobotomeradAnd 2017-07-04 kl. 21:39.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback