Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 00:12
  #1
Medlem
Hej Flash! Jag och mina tjejkompisar ska om några veckor resa till Torrevieja i Spanien. Jag är lite orutinerad på hur mycket det kostar där då detta är första resan själv, annars har jag liksom rest med förälder/släkt och fått det mesta betalt. Vi ska vara där i 8 dagar. Tror ni det räcker med 7500kr (resa och boende betalt) för mat, utekvällar, lite shopping, buss osv....

Tacksam för svar!
__________________
Senast redigerad av tjenab 2017-06-25 kl. 00:17.
Citera
2017-06-25, 00:29
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
7500 bör räcka gott och väl. Priserna är lägre än i Sverige, inte jättemycket men ändå. Nån dag kanske ni går på donken istället för finkrogen och nån dag kanske det blir nån annan enklare förtäring. Ett tips är ju också att köpa hem några flaskor lokal sprit, typ Larios (gin) och Cacique (rom) och grogga på balkongen. Sen vet jag inte vad du ska shoppa?
Citera
2017-06-25, 00:53
  #3
Medlem
MrChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
7500 bör räcka gott och väl. Priserna är lägre än i Sverige, inte jättemycket men ändå. Nån dag kanske ni går på donken istället för finkrogen och nån dag kanske det blir nån annan enklare förtäring. Ett tips är ju också att köpa hem några flaskor lokal sprit, typ Larios (gin) och Cacique (rom) och grogga på balkongen. Sen vet jag inte vad du ska shoppa?

Jag håller med om att en knapp tusenlapp om dagen ska räcka gott och väl om man bara ska äta och dricka och köpa med sig något litet hem. (Cacique tillverkas för övrigt betydligt närmare ekvatorn och i en helt annan världsdel..)
Citera
2018-07-09, 14:01
  #4
Medlem
Hwals avatar
Har varit i Torrevieja i 3 veckor nu och spenderat kanske runt 8000-9000 kr, en hel del restuarangbesök men också många grillkvällar på verandan. Shoppat loss också så 7500 för endast 8 dagar bör inte vara ett problem.
Citera
2018-07-09, 14:04
  #5
Medlem
Denoms avatar
Ja 1000 kr om dagen brukar vara en bra summa för länder som Spaniens prisklass.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2850781

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback