Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 22:19
  #1
Medlem
FeedMyInfections avatar
Hej,

Lyckades förboka Destiny 2. Collectors edition direkt efter att den lades upp : https://www.webhallen.com/se-sv/spel...ectors_edition

Nu är det så att alla kompisar man lirar med bestämt sig för att lira på pc, så det jag undrar är helt enkelt om det är värt att behålla bokningen o sälja den ?

Någon som är insatt i att sälja samlar utgåvor?
Citera
2017-06-24, 22:37
  #2
Medlem
Mommejrs avatar
Beror på. Hur bra spelet nu är, och hur efterfrågat det nu kommer bli.
Går att tjäna pengar på collectors edition , men du ska absolut inte öppna förpackningen om du vill tjäna pengar på det.
Du kan tekniskt sätt tjäna pengar på det mesta som är oöppnat om det fins i få utgåvor.
Men förvänta dig inte att du får tillbaka en vinst direkt, du kommer få låta den ligga ett tag innan vinsten kommer.
Låt oss säga 1-3år.
Ett exempel är en kille på youtube som köpte flertal Diablo 3 i syfte att enbart sälja dom för vinst senare.
Han gick runt 10tusen dollar vinst, men sen köpte han ju även över 100 exemplar av spelet från start i syfte att bara gå vinst 2-4 år senare.
Det är inte direkt en bra investering att bara köpa 1 av dem.Så du gör nog bäst i att bara avboka det isf. För något extremt lär du inte tjäna.
Vill du gå vinst på att köpa sånt här ska du köpa många exemplar. Men även där är det gamble. Vissa spel går det bra för. Vissa inte. Destiny 1 var en flopp, så jag förväntar mig itne direkt att Destiny 2 collectors edition kommer vara särskilt efterfrågat om ett tag.
Diablo 3var ju också en flopp, men diablo 1-2-3 är också ett av tiderna mest sålda PC spel.
289dollar tex kostar Diablo 3 collectors edition nu, på tex amazon oöppnat. Så du förstår nog vad jag menar iaf.
__________________
Senast redigerad av Mommejr 2017-06-24 kl. 22:41.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback