Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 22:18
  #1
Medlem
TuppenGusavs avatar
Jag försöker hitta information "företaget" OPSkins Group Inc. Länk till deras hemsida OPSkins.com. Det går dock inget vidare, vad jag kan se i terms of use är att verksamheten är lokaliserad på adressen:
Citat:
301 Omer-Deserres, Suite 101, Blainville, Québec, J7C 0K2, Canada
Det tyder alltså på att verksamheten bör vara registerad i Kanada? När jag söker på kanadensiska myndighetssidan där man hittar information om företagsregistrationer och dylikt hittar jag inget. När jag har googlat har jag hittat information som tyder på att bolaget kan vara registerat i USA.

IP Adresserna för hemsidan är lokaliserade i San Francisco USA
104.20.91.42
104.20.90.42

Någon som kan hitta information var bolaget är registerat? Det känns inte som det borde vara såhär svårt!!!
Citera
2017-06-24, 22:31
  #2
Avstängd
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuppenGusav
Jag försöker hitta information "företaget" OPSkins Group Inc. Länk till deras hemsida OPSkins.com. Det går dock inget vidare, vad jag kan se i terms of use är att verksamheten är lokaliserad på adressen:

Det tyder alltså på att verksamheten bör vara registerad i Kanada? När jag söker på kanadensiska myndighetssidan där man hittar information om företagsregistrationer och dylikt hittar jag inget. När jag har googlat har jag hittat information som tyder på att bolaget kan vara registerat i USA.

IP Adresserna för hemsidan är lokaliserade i San Francisco USA
104.20.91.42
104.20.90.42

Någon som kan hitta information var bolaget är registerat? Det känns inte som det borde vara såhär svårt!!!

Du hittar allt på sec hemsida.
https://www.sec.gov/edgar/searchedga...anysearch.html
Citera
2017-06-25, 11:18
  #3
Medlem
TuppenGusavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Du hittar allt på sec hemsida.
https://www.sec.gov/edgar/searchedga...anysearch.html

Har varit inne där och sökt men lyckas inte hitta "OPSkins Group Inc" där.
Citat:
No matching companies.
Citera
2017-06-25, 18:13
  #4
Avstängd
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuppenGusav
Har varit inne där och sökt men lyckas inte hitta "OPSkins Group Inc" där.

Det kanske är en privat företag. Och har inte än nåt den omsättning som kräver rapportering av finansiella rapporter.

Tex subway, som tidigare var privat men nådde den omsättning att de enligt lag var tvungna att börja rapportera.
Citera
2017-06-25, 19:01
  #5
Medlem
TuppenGusavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Det kanske är en privat företag. Och har inte än nåt den omsättning som kräver rapportering av finansiella rapporter.

Tex subway, som tidigare var privat men nådde den omsättning att de enligt lag var tvungna att börja rapportera.

Jo att det är ett privat företag det vet jag. Ett mindre företag som verkar i samma bransch som också är från Kanada kan jag hitta via myndighetshemsidan. Företaget "CSGOShop Ltd." hemsida. Tycker det är mycket underligt att det är så svårt att hitta någon information om företaget jag nämner i första posten. Det börjar bli mer troligt att företaget inte är från Kanada.
Citera
2017-06-25, 20:02
  #6
Avstängd
swekredits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuppenGusav
Jo att det är ett privat företag det vet jag. Ett mindre företag som verkar i samma bransch som också är från Kanada kan jag hitta via myndighetshemsidan. Företaget "CSGOShop Ltd." hemsida. Tycker det är mycket underligt att det är så svårt att hitta någon information om företaget jag nämner i första posten. Det börjar bli mer troligt att företaget inte är från Kanada.

Det kanske är registrerade i skatte paradis.
Citera
2017-06-25, 20:40
  #7
Medlem
TuppenGusavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Det kanske är registrerade i skatte paradis.

Möjligen, tycker dock detta är mycket märkligt om så skulle vara fallet.

Citat:
Canadian law requires OPSkins to collect sales tax from Canadian customers on behalf of the Canadian government. Previously, taxes were collected from Canadian customers on the purchase of OP Points. Now that we've changed the site so that items are transacted in USD instead of OP Points, we are no longer collecting sales tax on the purchase of Wallet Funds. Instead, effective as of 3/26/16, sales tax will be collected from Canadian customers on the following transactions:

The purchase of a Subscription (eg. Premium Subscription)
The purchase of a 'bump' (Purchase price: $0.50 USD) or 'featured/private' listing (Purchase price: $3 USD) Commissions on sales (Varies based on sale amount. Commission is 10% for regular members and 5% for members with a Premium Subscription. The tax is charged on the commission amount only, not the item sale amount)
The tax rate varies based on your province. Customers will be charged the following sales tax rates:

Quebec – GST/QST 14.975%
Prince Edward Island - HST 14%
Nova Scotia - HST 15%
New Brunswick, Ontario, Newfoundland and Labrador – HST 13%;
Rest of Canada – GST only 5%.
These taxes are collected by OPSkins on behalf of the Canadian government. This does not constitute additional fees charged by OPSkins, we are merely required to collect the tax amount and send it to the Canadian government in accordance with Canadian tax law.

For example: If you are a resident of New Brunswick province, you purchase a Premium Member Subscription, and sell an item on OPSkins for $20 USD, OPSkins will collect from you a total of $0.91 USD in sales tax ($0.78 tax on the subscription, and $0.13 tax on the commission of the sale)

If you are a resident of Quebec, you are a regular member (without a subscription), and sell an item on OPSkins for $50 USD, OPSkins will collect from you a total of $0.75 USD in sales tax (a $50 sale x 10% commission = $5 commission. Tax rate of 14.975% charged on $5 = $0.75)

If you are a resident of the United States, you purchase a Premium Member Subscription, and sell an item for $300, OPSkins will collect $0 in sales tax because you are not Canadian.

Users of all countries besides Canada will see a checkbox on their account page that requires users to indicate whether or not they are responsible to pay Canadian taxes. In order to avoid problems with your account and delays with your purchases, ensure that the box is checked if you are not Canadian resident.

Varför skulle de behöva följa Kanadensisk lag om de inte är registerade/ har sin verksamhet i Kanada?
Citera
2017-07-01, 19:18
  #8
Medlem
TuppenGusavs avatar
Ingen som är duktig på att leta upp företag som kan hitta företaget i fråga?
Citera
2017-07-03, 15:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuppenGusav
Någon som kan hitta information var bolaget är registerat? Det känns inte som det borde vara såhär svårt!!!

Du kan ju inte ha försökt speciellt mycket.

Använde den sidan du länkade till och sökte på "OPSkins". Varsågod:

https://www.registreentreprises.gouv...Service=S00436

Och ja, sidan är på franska. Bolaget är registrerat i Quebec (som man kunnat gissa på adressen) och där talas det franska.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback