Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-30, 21:04
  #13
Medlem
LittleFishs avatar
Hej TS! Det är du från tre år in i framtiden. Är själv 23 år och ser mig själv i det du skriver.
Mitt direkta förslag som är konstruktivt är - plugga ett basår (om det behövs och du inte gått något högskoleförberedande på gymnasiet) samt någon treårig utbildning. För att finansiera detta tar du lån. Efter tre/fyra härliga år utan jobbiga jävla föräldrar och annat som degenererar din vardag, kommer du växa som person och börja se mer mening i livet. De psykiska problemen löses upp med tiden med självdisciplin och en "fuck you" attityd. Ingen styr ditt liv längre.
Citera
2017-06-30, 21:08
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag är 19 år gammal (snart 20) och levt med psykiska problem sedan 15 års åldern, de blir bara värre och värre för varje dag som passerar. Varje dag önskar jag att något/någon bara skall avsluta mitt liv.

Källan till mina problem ligger i barndomen och nutiden. Har varit mobbad i skolorna under hela mitt liv men även blivit "mobbad hemma, behandlad illa både fysiskt och psykiskt.

Just nu är det förmodligen akut, jag mår såpass dåligt att mina "sinnen" är avtrubbade, jag börjar ta mindre hänsyn om min omgivning, nästan blivit påkörd av bussar, spårvagnar och bilar på grund av detta. Även märkt att jag har en konstant känsla på att döden är bakom hörnet, som om att jag väldigt snart kommer att dö på något set, hur, det vet jag inte.

Jag måste helt enkelt flytta bort från familjen men jag vet inte hur jag ska gå till väga, jag klarar inte av att söka jobb eftersom jag mår dåligt och jag får ingen hjälp eftersom det är fullt överallt. Jag har inte heller några pengar. Ifall jag inte flyttar ifrån familjen kommer jag förmodligen att dö väldigt tidigt.

Vad ska jag göra?

Ta ett lån, hyra en etta någonstans och försöka få jobb?

Bara lämna familjen och leva som en hemlös ute i gatorna?

Utföra ett grovt brott och bli slängd i fängelset?

Lägga mig inne i psyk? Detta kommer inte gå eftersom jag några veckor var där, de sa att jag är för stabil för att bli inlagd.

Några andra förslag? Varje dag blir sämre, men det är inte akut. Bara en evig lång smärta.

Det är din morsas fel som inte har gjort sitt jobb i livet. Fanns ingen anledning att hon skapa ett barn om hon inte tänker ta han om den. Skyll på din morsa. Slå henne till och med om du ändå ska flytta. Spotta på horan.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback