Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 18:24
  #1
Medlem
Hej gott folk! Jag har installerat ett script som det är längre finns någon support på. Kanske är dumt gjort av mig som inte har kunskapen att hålla det uppdaterat. Men för mitt ändamål så får jag chansa.

Är ju en del saker som jag skulle vilja ha annorlunda och då tänkte jag vända mig till Er experter på flashback. Först var det lite text jag skulle vilja ha ändrat och tänkte att det skulle vara en lätt sak. Har sökt igenom alla tänkbara filer efter den textraden och inte funnit den någonstans. Kanske man måste in i mysql och rota?

Tacksam för all hjälp.
Citera
2017-06-24, 19:04
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Hej gott folk! Jag har installerat ett script som det är längre finns någon support på. Kanske är dumt gjort av mig som inte har kunskapen att hålla det uppdaterat. Men för mitt ändamål så får jag chansa.

Är ju en del saker som jag skulle vilja ha annorlunda och då tänkte jag vända mig till Er experter på flashback. Först var det lite text jag skulle vilja ha ändrat och tänkte att det skulle vara en lätt sak. Har sökt igenom alla tänkbara filer efter den textraden och inte funnit den någonstans. Kanske man måste in i mysql och rota?

Tacksam för all hjälp.
Hur långt är ett snöre?

Givet din beskrivning antar jag att planeterna står fel och att du måste vänta tills de står i ett fördelaktigare läge.

Klart att det skulle kunna finnas i databasen nånstans, det skulle även kunna finnas som nånting i nån av sidorna, men utan att ha sett koden till varken det ena eller andra är min bästa gissning just nu de kosmiska sambanden.

Du säger inget alls om vad det är för script eller varifrån du har fått det, inte heller framgår det vad det är du vill ändra.

Exakt hur hade du tänkt att vi ska kunna ge nån slags hint om var du ska börja med de förutsättningarna?
Citera
2017-06-24, 19:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Hur långt är ett snöre?

Givet din beskrivning antar jag att planeterna står fel och att du måste vänta tills de står i ett fördelaktigare läge.

Klart att det skulle kunna finnas i databasen nånstans, det skulle även kunna finnas som nånting i nån av sidorna, men utan att ha sett koden till varken det ena eller andra är min bästa gissning just nu de kosmiska sambanden.

Du säger inget alls om vad det är för script eller varifrån du har fått det, inte heller framgår det vad det är du vill ändra.

Exakt hur hade du tänkt att vi ska kunna ge nån slags hint om var du ska börja med de förutsättningarna?

Fel av mig Jag har installerat ett script som heter WeBid 1.2.1 och skulle vilja ändra lite text på registreringssidan och gärna lagt till någon länk på navigeringsbaren på index.
Citera
2017-06-24, 21:01
  #4
Medlem
Zaedrewss avatar
Du måste nog ta och gå in ändra i Language. Laddade snabbt hem:
https://www.transifex.com/webid/webid-111/

och det finns nu inte svenska som språk. PHP kallar till text som nu finns inom sökväg:
webid (whatever) och sedan Language. Om nu säg EN är mappen som är default så måste du ändra där till nu en svensk översättning sedan när du gjort det kalla mappen för SWE och skicka in den till de som gjort programmet för att nu förenkla för svenskar efter dig. De hade redan en rad tillägg som t.ex portugisiska så du gör svenskar en tjänst om du tar och översätter det och sedan skickar in så det finns en svensk översättning också.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2017-06-24 kl. 21:03.
Citera
2017-06-24, 21:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du måste nog ta och gå in ändra i Language. Laddade snabbt hem:
https://www.transifex.com/webid/webid-111/

och det finns nu inte svenska som språk. PHP kallar till text som nu finns inom sökväg:
webid (whatever) och sedan Language. Om nu säg EN är mappen som är default så måste du ändra där till nu en svensk översättning sedan när du gjort det kalla mappen för SWE och skicka in den till de som gjort programmet för att nu förenkla för svenskar efter dig. De hade redan en rad tillägg som t.ex portugisiska så du gör svenskar en tjänst om du tar och översätter det och sedan skickar in så det finns en svensk översättning också.

Jag hade tänkt att ha sidan på engelska. Länken till senaste versionen finns här: https://sourceforge.net/projects/simpleauction/
Citera
2017-06-24, 21:34
  #6
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snackers
Jag hade tänkt att ha sidan på engelska. Länken till senaste versionen finns här: https://sourceforge.net/projects/simpleauction/

Det är samma. Du har alla språkfiler i:
\WeBid-1.2.1\WeBid-1.2.1\language\EN

Det är default sedan får du ta och redigera varje fil där och göra en svensk översättning eller nu som du verkar vill ändra till annat. Redigera bara där till vad du nu vill.
Citera
2017-06-24, 22:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är samma. Du har alla språkfiler i:
\WeBid-1.2.1\WeBid-1.2.1\language\EN

Det är default sedan får du ta och redigera varje fil där och göra en svensk översättning eller nu som du verkar vill ändra till annat. Redigera bara där till vad du nu vill.

Det tackar jag så mycket för Zaedrews
Citera
2017-07-02, 09:37
  #8
Medlem
Hej! Om man inte orkar läsa tidigare inlägg så använder jag mig av ett script som heter WeBid 1.2.1. Jag undrar hur man accepterar html i beskrivningen (där man skriver om varan man vill sälja). Scriptet använder sig av CKEditor 4.5.3. Har testat att installera den senaste versionen 4.7.1 (full package) med multi verktygsrad där man även kan se "källa" som man kan ange sin html kod. Men det vill ändå sålla bort all kod.

Har även försökt med
Kod:
config.allowedContent = true;

config.js
Kod:
CKEDITOR.editorConfig = function( config ) {
	// Define changes to default configuration here. For example:
	// config.language = 'fr';
	// config.uiColor = '#AADC6E';
};
__________________
Senast redigerad av snackers 2017-07-02 kl. 10:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback