Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 16:35
  #1
Medlem
Tja!

Har världens problem och jag vet inte hur jag ska lösa det heller så behöver någon riktigt duktig på IT då detta verkar vara en tuff nöt att knäcka!

Jag har Bredband2 som leverantör och jag bor i lgh. När jag kör direkt med kabel till datorn från uttaget så fungerar allt klockrent, men när jag kör från uttag till router och sen trådar vidare till dator (OBS!!! KÖR ALLTSÅ INTE VIA WIFI!!!!!) så tappar jag förbindelsen med jämna mellanrum, vilket gör att när jag sitter o spelar med polare över nätet så förlorar jag anslutningen och blir utkastad direkt.... JÄVLIGT IRRITERADE!!!

Jag har kört med två olika routrar och samma sak händer. Detta påverkar inte mitt vanliga surfande då jag endast verkar tappa nätverket kanske 0,5 sek men det är ändå tillräckligt för att bli utslängd när man spelar.

Bredband2 har kollat och säger att signalen är klockren fram till uttaget och jag tror på dom eftersom det aldrig blir såhär när jag kopplar datorn direkt till uttaget. Så med andra ord felet ligger i routerinställningen!? på båda routrarna!? Nån som har en aning om vad detta kan bero på?


Jag får i dagsläget tråda om varenda gång jag ska spela med polarna och när jag är färdig får jag springa fram och tråda om igen för annars har jag inget wifi i hemmet! HJÄÄÄLP!!!!
Citera
2017-06-24, 17:03
  #2
Medlem
Eftersom det sker med två olika routrar = troligen inte router. Du har kontakt men tappar den = troligen inte kabel. Kvarstår då din dator och dess nätverkskort.

Men jävla rörigt inlägg för du pratar först inte wifi, och sen i slutet om wifi.
Citera
2017-06-24, 17:10
  #3
Medlem
Kanske du kan börja med att berätta vad det är för routrar du kört med? Och har du provat att byta kabel mellan router och vägg. Har du uppdaterat firmware på någon av dessa routrar?
Citera
2017-06-24, 22:18
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Tappar datorn kontakten med routern eller tappar routern kontakten med internet?
Alltså kan du logga in på routern när kantakten bryts?
Citera
2017-06-24, 23:55
  #5
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ognadnafmirg
Tja!
Detta påverkar inte mitt vanliga surfande då jag endast verkar tappa nätverket kanske 0,5 sek men det är ändå tillräckligt för att bli utslängd när man spelar.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tappar datorn kontakten med routern eller tappar routern kontakten med internet?
Alltså kan du logga in på routern när kantakten bryts?

Rätt svårt för TS att prova då det bara varar i 0,5 sekunder.

Börja med att byta nätverkskort i datorn alt. prova en annan dator.
Citera
2017-08-03, 18:28
  #6
Medlem
Kan det ha med DHCP att göra? Att spelet inte klarar av att förnya/byta ipadress utan att det blir avbrott?

Det ska väl vara igång på första routern egentligen. Men du kan kanske kan prova att gå in på routern eller datorn och sätta en statisk ip till datorn som ligger utanför DHCP-rangen.

Kanske är värt att testa innan du köper nya prylar, jag vet inte, kan inte så mycket...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback