Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 15:37
  #1
Medlem
Luftgevars avatar
Hej,

Min gammelmormor har en kritvit Carl Bechstein flygel 165cm ungefär från 1935 i utmärkt skick och vi har kollat på liknande på olika sidor blocket osv och där säljer de flesta flyglarna för runt 100-150 tusen kronor? Är det verkligen ett verklighetstroget pris för en bechstein flygel? Hjälp oss lite här, vad kan en dylig flygel vara värd ungefär?

Såhär ser den ut fast helt vit http://music.casio.com/assets/img/gh.../img_grand.png
Citera
2017-06-24, 15:43
  #2
Medlem
johanjosefssons avatar
Den är ju Tysk!

Den antagna summan stämmer nog.
Citera
2017-06-24, 20:26
  #3
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Är det en kunnig klassisk pianist/pianotekniker som har sagt att den är i utmärkt skick eller ser den bara bra ut? Beställ hem en pianotekniker för att titta på den och kolla om nåt behöver göras. (Det finns saker vi vanliga dödliga hobbymusiker inte lägger märke till så det kan väl vara värt pengarna). Det är omöjligt att veta annars.
Citera
2017-06-27, 17:09
  #4
Medlem
Priset kan lätt stämma ja, jag älskar Bechstein dom har en underbar ton och härlig klaviatur. Har för mig jag såg något liknande i min musikaffär och den kosta nog 175.000:- fast den såg ändå lite äldre ut och hade lite slitage i ytskicket. Sen vet jag inte om vit är värd mer eller mindre än en svart men jag skulle tro dom är värda mer då dom är mer sällsynta. Du får nog försöka få nån att värdera den eller sök runt tills du hittar fler annonser på en liknande. Jag själv hade mailat Bechstein personligen och frågat vad en sån kan vara värd. Frågar du en musikaffär så säger dom en skitsumma för att dom ska köpa den av dig och sen lägga på 100% på priset.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback