Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 12:51
  #1
Medlem
maverickchases avatar
Det hade varit skoj att se "UFC vs Bellator", där de bästa från varje division gör upp. Upplägget skulle kunna vara i form av engångsevent eller något i stil med The Ultimate Fighter. En matchup utifrån en ögonblicksbild skulle se ut enligt nedan. Vem tror ni hade vunnit och varför?

Bantam
Cody Garbrandt vs Eduardo Dantas

Feather
Max Holloway vs Patricio Pitbull

Light
Conor McGregor vs Michael Chandler

Welter
Tyron Woodley vs Douglas Lima

Middle
Michael Bisping vs Rafael Carvalho

Haters gonna hate, men Bisping har inte där att göra, så därför kryddar jag med alternativet:

Yoel Romero vs Rafael Carvalho

Light Heavy
Daniel Cormier vs Phil Davis

Heavy
Stipe Miocicvs vs Fedor Emelianenko

Bellator har f.t. ingen heavyweight champ. Jag slänger in Fedor. Känns rättfärdigat. Rätt eller fel...
Citera
2017-06-25, 00:21
  #2
Medlem
Segrar för UFC rakt igenom. Dem är helt enkelt bättre fighters. Den enda som jag skulle kunna tro har en chans är Fedor mot Stipe.
Citera
2017-06-25, 12:47
  #3
Medlem
johnthedickholmess avatar
Ja alltså, Bader är ju grym. Davis kan också skrälla en bra dag men annars är ju UFC snäppet bättre. Men Bellator gör ju ett jättejobb som ger UFC lite bättre konkurrens vilket kommer fighters tillgodo.

De traskar på och sakta tar bättre och bättre fighters under sina vingar. Nöter sig in. De hade de aldrig kunnat gjort för 10 år sedan. Fertitta bröderna med Dana hade börjat köra UFC event samma datum alt. köpt upp dem som de gjorde med andra konkurrenter. Tycker de fyller ett litet annat behov också. De kan ägna sig åt lite mer spektakulära matcher, ge folk vad de vill se även om de är två gamla fighters som inte skulle greja serienivån i UFC längre. Sedan tycker jag de är smarta som verkar koncentrera sig på New York och fightingscenen där. Bygger en solid bas i fightingens mecka.
Citera
2017-06-25, 15:52
  #4
Medlem
teasardigs avatar
Dopingreglerna är helt annorlunda i Bellator så du kan inte jämföra fighterserna. Men om de fått tävla mot UFC-fighters som har mycket striktare dopingregler hade de nog gjort väldigt bra ifrån sig.
Citera
2017-06-25, 21:00
  #5
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Dopingreglerna är helt annorlunda i Bellator så du kan inte jämföra fighterserna. Men om de fått tävla mot UFC-fighters som har mycket striktare dopingregler hade de nog gjort väldigt bra ifrån sig.
Håller med. Jag är ganska övertygad om att Rory Mcdonald är världens bästa welterweight just nu. För det första slog han Woodley i Ufc och för det andra har han helt andra möjligheter att dopa sig nu.
Citera
2017-06-25, 23:03
  #6
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Dopingreglerna är helt annorlunda i Bellator så du kan inte jämföra fighterserna. Men om de fått tävla mot UFC-fighters som har mycket striktare dopingregler hade de nog gjort väldigt bra ifrån sig.
Dopingreglerna är givetvis de samma i båda organisationerna - dvs det är förbjudet. Testandet är (den stora) skillnaden. Bellator känns som UFC för några år sedan. Inget USADA, men fortfarande inte helt laglöst land i den bemärkelsen. Kommissionerna testar pre- och post-fight. Och de namn som lyst röda i såna sammanhang tidigare (ex. Sonnen, W. Silva) testas också out of competition ibland, skulle jag tänka mig.
Men så klart fuskas det, på båda håll, USADA kommer plocka fler bara.
Citera
2017-06-26, 05:29
  #7
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon som hört hur många pay per view Bellator NYC hade?
Citera
2017-06-26, 08:13
  #8
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Någon som hört hur många pay per view Bellator NYC hade?

Det tror jag inte brukar vara tillgängligt så snabbt?
Citera
2017-06-26, 19:09
  #9
Medlem
RonaldoUtds avatar
Bellator borde bygga upp prospects istället för att lägga pengar på avdankade dopningsfall som Sonnen och Wanderlei. De så man konkurrera med UFC, inte genom att värva namn som inte platsar i UFC. Usel bussens.
Citera
2017-06-26, 21:34
  #10
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Bellator borde bygga upp prospects istället för att lägga pengar på avdankade dopningsfall som Sonnen och Wanderlei. De så man konkurrera med UFC, inte genom att värva namn som inte platsar i UFC. Usel bussens.

Fast dom gör väl båda kan man säga? Det ena utesluter ju inte det andra. Det jag tycker var charmen med tex pride.
Citera
2017-06-26, 22:30
  #11
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Fast dom gör väl båda kan man säga? Det ena utesluter ju inte det andra. Det jag tycker var charmen med tex pride.
Vilka prospects satsar dom på? Galorna är fulla av föredettingar och diverse pajasar. De där man satsar pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback