Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 10:08
  #1
Medlem
Min dator startar först helt som vanligt men efter ungefär 20 sekunder blir skärmen helt svart fast datorn fortfarande är på och fläkten i datorn snurrar.
Vad kan felet vara?
Citera
2017-06-24, 10:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
Min dator startar först helt som vanligt men efter ungefär 20 sekunder blir skärmen helt svart fast datorn fortfarande är på och fläkten i datorn snurrar.
Vad kan felet vara?

Blir skärmen alltid helt svart vid samma tillfälle, t ex vid uppstart när Windows byter till grafiskt läge?
Låter nästan som drivrutinsfel eller någon grafikinställning som inte stödjs av skärmen, har du gjort några uppdateringar eller ändringar nyligen?

Du kan testa att starta upp i felsäkert läge eller köra systemåterställning till en nylig återställningspunkt för att se om det är en mjukvarugrej.

Eftersom skärmen fungerar initialt men stänger av sig efter ett tag och det inte verkar bli sämre / fungera kortare tider misstänker jag att det inte rör sig om ett hårdvarufel.
Citera
2017-06-24, 12:21
  #3
Medlem
Turbomachines avatar
Min polare hade samma problem då var skärmen slut, så vid byte till annan skärm så fungerade det som vanligt igen.
Citera
2017-06-24, 15:00
  #4
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gangstah4life92
efter ungefär 20 sekunder blir skärmen helt svart fast datorn fortfarande är på
Bärbar eller stationär dator?
Hur gammal är den, ungefär?
Med/utan dedikerat grafikkort?
Har du haft nån annan monitor, tv eller projektor inkopplad innan det här började?
Om det är en stationär, har du flyttat monitorkabeln från ett uttag till ett annat? Testat en annan kabel?

Testa WIN+P, högerpil, enter, se om det hjälper (snabbkommando för att spegla/utöka bilden till flera monitorer)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback