Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-24, 08:50
  #1
Medlem
FredagsMys1s avatar
Hej! Jag brukar fasta ibland 60-80h, har läst på reddit att det är nyttigt att träna medans man fastar. Hur tror ni det funkar att sitta 90grader mot en vägg, extremt mycket medans man fastar, skulle detta kunna vara en bra idé?

Hur mycket generellt kan man sitta mot en vägg i 90grader i stol position?
Citera
2017-06-24, 09:02
  #2
Medlem
Noose..s avatar
Kallas för jägarvila, om du vill söka mer info 🙂
Citera
2017-06-24, 09:36
  #3
Medlem
technoisbests avatar
Bra fråga! Jag brukar köra plankan i 5 minuter ibland och jag undrar om man bör köra jägarvila kortare eller längre tid än plankan för att vara proportionellt vältränad. Någon som vet? Jag brukar inte köra jägarvila, men nu blev jag sugen på att testa vad jag klarar av. Bra att kunna den ifall man skulle få slut på stolar. LOL
Citera
2017-06-24, 11:50
  #4
Medlem
Fem minuter jägarvila skulle jag säga är en väldigt bra tid. Rekordet på mästarnas mästare är 13 minuter av Magdalena Forsberg- det får vi säga är en elittid.

Det ryktas om att de hade tävling i denna gren på ett kustjägarkompani någon gång på 80 eller 90-talet. De fick bryta efter en timme då det var två killar kvar! Och sedan har vi detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22666901.ab

90 minuter alltså. Hur det ens är möjligt kommer jag aldrig förstå.
Citera
2017-06-24, 11:56
  #5
Medlem
Världsrekordet är 11 timmar, 51 minuter och 14 sekunder.
Citera
2017-06-24, 12:12
  #6
Medlem
FredagsMys1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Kallas för jägarvila, om du vill söka mer info 🙂

Tackar!

Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Bra fråga! Jag brukar köra plankan i 5 minuter ibland och jag undrar om man bör köra jägarvila kortare eller längre tid än plankan för att vara proportionellt vältränad. Någon som vet? Jag brukar inte köra jägarvila, men nu blev jag sugen på att testa vad jag klarar av. Bra att kunna den ifall man skulle få slut på stolar. LOL

Haha!

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Fem minuter jägarvila skulle jag säga är en väldigt bra tid. Rekordet på mästarnas mästare är 13 minuter av Magdalena Forsberg- det får vi säga är en elittid.

Det ryktas om att de hade tävling i denna gren på ett kustjägarkompani någon gång på 80 eller 90-talet. De fick bryta efter en timme då det var två killar kvar! Och sedan har vi detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22666901.ab

Om man klarar 2 minuter, kan man köra 2 minuter oräkneliga antal repetitioner per dag? Blir såklart inte 2 minuter senare.. ja du förstår vad jag menar.


90 minuter alltså. Hur det ens är möjligt kommer jag aldrig förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Världsrekordet är 11 timmar, 51 minuter och 14 sekunder.

Najs
Citera
2017-06-24, 13:20
  #7
Medlem
Vilka muskler är det som tränas i 90* stolen?
Citera
2017-06-24, 16:37
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vilka muskler är det som tränas i 90* stolen?

Framsidan av låret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback