Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-24, 14:04
  #13
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Har du sett horrible bosses ?
Det är ett tips annars.
Citera
2017-06-24, 14:15
  #14
Medlem
Jag undrar om det finns en anledning att ts inte lyckats få ett fast jobb förens hon närmat sig 30 år. Jag tror att ts är svartsjuk på sin kvinliga chef. Det är högsta chefen som väljer personal och om denne anser att arbetsledaren gör att bra jobb kommer ts ställa sig i dåligt dager.

Mitt råd till dig säg upp dig eller infinn dig i situationen. Du kommer aldrig få en arbetsledarroll om du gnäller du måste visa att du är av ledar material. Jag är själv chef och talar av erfarenhet.

Mvh
Citera
2017-06-24, 16:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritik
Faktiskt ganska intressant ändå, för det är precis detta jag gör. Bortsett från att skära sönder bildäcken då, sjukt onödigt om man blir upptäckt... Men jag tar faktiskt över hennes arbetsuppgifter steg för steg och kör mitt eget race i den mån jag kan. Det märks att hon tycker det är jobbigt att inte ha full kontroll, men det är hennes problem.

Härligt!
Öka trycket. Hon är redan nu stressad. Lägg på den ekonomiska faktorn att däck är dyra så kommer det stressa henne än mer. Gör det inte på arbetsplatsen utan där hon bor.
Repa ner bilen. Beställ bisarrporr till hennes man. Ring samtal från en anonym telefon och lägg på när hon svarar.
Skicka skumma sms till hennes man om att du haft en trevlig kväll osv.
Skicka gärna med något fejkkort på en halvnaken brud.

Hon kommer bli galen och få en knäpp på jobbet
Citera
2017-06-26, 19:41
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Jag undrar om det finns en anledning att ts inte lyckats få ett fast jobb förens hon närmat sig 30 år. Jag tror att ts är svartsjuk på sin kvinliga chef. Det är högsta chefen som väljer personal och om denne anser att arbetsledaren gör att bra jobb kommer ts ställa sig i dåligt dager.

Mitt råd till dig säg upp dig eller infinn dig i situationen. Du kommer aldrig få en arbetsledarroll om du gnäller du måste visa att du är av ledar material. Jag är själv chef och talar av erfarenhet.

Mvh

Jag kan försäkra dig att det finns en anledning till det och den är att den bransch jag verkar inom har ytterst få fasta jobb. De flesta harvar runt i nåt decennium eller så innan de blir fast anställda och många hoppar mellan olika projektanställningar och liknande år ut och år in.

Jag gnäller inte på henne offentligt eller inför den högsta chefen. Jag har funderat på att ta upp det med VD, men inte gjort det än just för att jag inte vill uppfattas som du beskriver.
Citera
2017-06-26, 19:45
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Härligt!
Öka trycket. Hon är redan nu stressad. Lägg på den ekonomiska faktorn att däck är dyra så kommer det stressa henne än mer. Gör det inte på arbetsplatsen utan där hon bor.
Repa ner bilen. Beställ bisarrporr till hennes man. Ring samtal från en anonym telefon och lägg på när hon svarar.
Skicka skumma sms till hennes man om att du haft en trevlig kväll osv.
Skicka gärna med något fejkkort på en halvnaken brud.

Hon kommer bli galen och få en knäpp på jobbet


Haha, jag gillar din frenesi ;-) Det där med bilen hade nog kunnat funka om hennes kärra inte hade varit ett komplett ruckel... Vilket är ironiskt för det går inte alls ihop med hennes övriga attityd. Det där med bisarrporren kanske kan funka...
Citera
2017-06-26, 19:45
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Har du sett horrible bosses ?
Det är ett tips annars.

Tack, har inte sett det men ska kolla upp saken...
Citera
2017-06-26, 19:48
  #19
Medlem
Brochets avatar
Att hon är otrevlig och beter sig som en rövhatt är antagligen för att personen har taskig självkänsla och tar ut det i sin chefsroll. Det bästa du kan göra är att försöka sluta irritera dig på personen och göra ett bättre jobb än denne och då kommer det fram (förr eller senare) att personen inte är lämpad för sin chefsroll.
Citera
2017-06-26, 19:54
  #20
Medlem
NickLidstroms avatar
När hon kommer med självklarheter och annat trams hur reagerar du då?

Vissa människor kan inte ta kritik (då menar jag din chef), ibland är bästa botemedlet att fejka att man tycker om personen och hålla med överdrivet då kan personen helt plötsligt ändra sitt beteende har jag märkt.
Citera
2017-06-26, 20:34
  #21
Medlem
Enkelt, bytt jobb.
Citera
2017-06-26, 20:47
  #22
Medlem
Loppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
När hon kommer med självklarheter och annat trams hur reagerar du då?

Vissa människor kan inte ta kritik (då menar jag din chef), ibland är bästa botemedlet att fejka att man tycker om personen och hålla med överdrivet då kan personen helt plötsligt ändra sitt beteende har jag märkt.

Håller absolut inte med dig, då hamnar man ju i en ond spiral där man låtsas gilla någons beteende och det blir ännu svårare att komma ur det.

Till TS, har du provat att säga ifrån? Min erfarenhet är att när folk betett sig illa mot mig och jag rutit ifrån och sagt att sådär säger/gör du inte mot mig, är att dom slutat och oftast har relationen blivit betydligt bättre.

Vad skulle hända om du säger åt henne att sluta vara så arrogant och sluta behandla dig som ett barn? Jag skulle nog börja där istället för att springa till VD'n.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback