Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-11, 21:46
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Testade detta på PS5 för några veckor sedan och gillar det ganska skarpt, inlevelsen och atmosfären är riktigt bra. Sen håller jag med om att kartorna är lite för stora vilket leder till för mycket springande utan att träffa på någon motståndare. Hoppas det blir lite mindre kartor när/om de gör Stilla Havs-fronten.

Kommer säkert bli bättre och bättre med tiden och jag kommer definitivt börja spela detta regelbundet framöver.

Det är ju det som är en av tjusningarna med spelet. Det är ju inte COD.
Citera
2022-12-01, 11:09
  #50
Medlem
Skogsvandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Finns det någon svensktalande klan som tar emot noobs?

Om du inte hittar någon klan är min rekommendation att helt enkelt köra solo. När du hamnar i en rolig squad kan du lägga till dem på din vänlista och skapa kontaktnät på så vis.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2022-12-01 kl. 11:21.
Citera
2022-12-04, 02:15
  #51
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Finns det någon svensktalande klan som tar emot noobs?


Skulle vilja rekommendera dig www.hellletloose.se där hittar du nog flest svenskar som spelar detta spel
Citera
2022-12-04, 07:07
  #52
Medlem
Skogsvandrings avatar
Då är uppdaring 13 alldeles runt hörnet. Nya kartan av Kherson ser helt okej ut av det jag sett från Youtube men förstår inte logiken kring att den mer eller mindre är ett stort fält när slaget i själva verket utspelades i en större stad.

Varken Kherson, eldkastare eller jeeps är något jag blir särskilt uppspelt över men kul med något nytt. Ser däremot fram emot kommande år när brittiska trupper kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Skulle vilja rekommendera dig www.hellletloose.se där hittar du nog flest svenskar som spelar detta spel

Det finns även ett gäng olika grupper på Facebook. Både riktade mot PC och konsol.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2022-12-04 kl. 07:27.
Citera
2023-03-28, 22:27
  #53
Medlem
Opiumtal18s avatar
Spelet är rätt bra. Men passar sådär om man vill slöspela lite innan man ska gå och lägga sig.
Positionering är A och O. Och orkar man inte springa i 10 min tills man får en bra position, kan man spendera 30 min och bli garrision rape:ad av försvarande lag som har satt upp en bra position och har artilleri.

Vissa banor är väldigt platta och öppna så är man sniper så har man brutalt överläge, för den lyckligt lottade som får sniper-classen. Och spelet blir tråkigt för resterande spelare.

Tank gameplay är väl lite övertänkt med minst 3 platser för att kunna köra. Det gör att det är få som kör tanks. Borde komma en variant med solo-tank play.
Citera
2023-03-29, 13:46
  #54
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Spelet är rätt bra. Men passar sådär om man vill slöspela lite innan man ska gå och lägga sig.
Positionering är A och O. Och orkar man inte springa i 10 min tills man får en bra position, kan man spendera 30 min och bli garrision rape:ad av försvarande lag som har satt upp en bra position och har artilleri.

Vissa banor är väldigt platta och öppna så är man sniper så har man brutalt överläge, för den lyckligt lottade som får sniper-classen. Och spelet blir tråkigt för resterande spelare.

Tank gameplay är väl lite övertänkt med minst 3 platser för att kunna köra. Det gör att det är få som kör tanks. Borde komma en variant med solo-tank play.

Ja spelet har definitivt styrkor och svagheter, positionering och garrysonbyggande är det som avgör 90% av alla games iaf. Flankar inte folk blir man överkörd.

Banorna är ju generellt bra och även om man förstår varför de tagit med öppna maps är det bara ren jävla huvudvärk att sitta och försöka se om någon pixel rör sig i buskarna 200m bort, har aldrig varit med om att jag får ont i huvet av ett fps innan detta spel...

Artilleri borde de bara ta bort. Typ alla som är artillery nördar sitter bara och ghostar andra laget så de vet vart de kan räkna in kills. Att man kan plocka 200 kills på 30min med artillery utan att ens ghosta är bara sjukt. Sitter andra laget och ghostar och ens reckons inte jagar artilleryt kan man ju bara byta server.

Tanks suger generellt utom på öppna maps, visst är de mäktiga men aoen på skotten är helt sämst, du kan dundra rakt på ett hus fullt med människor med en heavy tank och ingen dör... Men nån kan sänka dig med två skott i baken från ingenstans.


Kul spel typ enbart för squad playet. Men finns mycket att förbättra.

Medics är även en helt överflödig klass eftersom man spawnar så fort och överallt och det har ingen drawback, i battlefield sparar du iaf 1 poäng åt laget om du ressar (manpower spelar ju noll roll)
__________________
Senast redigerad av wastaah 2023-03-29 kl. 13:48.
Citera
2023-09-12, 19:40
  #55
Medlem
RollonHomies avatar
Är 40+ och det var länge sedan jag spelade online. Spelade mycket BF 1942, Vietnam, BF 2 innan jag fastnade för CS:Source och körde det många år.

Nu var det länge sedan jag spelade något liknande spel som Battlefield. Funderar på att köpa Hell Let Loose men hur förlåtande är man mot färska spelare?

Har ingen mick för tillfället, är det ett måste för att spela detta spel?

Läste att det är squad-baserat med squad leader som delar ut order, men som nybörjare antar jag att man kommer kuta omkring som en yr höna till en början och förstöra mer än vad man gör någon nytta.

Vill gärna inte bli bannad för att man är helt färsk.
Citera
2023-09-12, 20:46
  #56
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Är 40+ och det var länge sedan jag spelade online. Spelade mycket BF 1942, Vietnam, BF 2 innan jag fastnade för CS:Source och körde det många år.

Nu var det länge sedan jag spelade något liknande spel som Battlefield. Funderar på att köpa Hell Let Loose men hur förlåtande är man mot färska spelare?

Har ingen mick för tillfället, är det ett måste för att spela detta spel?

Läste att det är squad-baserat med squad leader som delar ut order, men som nybörjare antar jag att man kommer kuta omkring som en yr höna till en början och förstöra mer än vad man gör någon nytta.

Vill gärna inte bli bannad för att man är helt färsk.

HLL är ett utmärkt spel för 40+. Medelåldern ligger nog över eller runt 30. Lirade i samma squad som en 56 åring senast.

Folk är överlag lite mer mogna och hjälpsamma än andra FPS och många är måna om att hjölpa nya spelare. Särskilt efter senaste patchen då man återigen dragit ner tempot lite. Det har fått det gamla gardet att återkomma till spelet. Se till att inte spela roller som squad leader och sniper förrän du kommit in i spelet. Bäst är att börja med rifleman, support, assault, automatic rifleman eller medic.

Du behöver inte vara orolig för att bli bannad. En mic är dock ett stort plus och jag lovar att du kommer uppskatta spelet mer om du skaffar en. Dina lagkamrater kommer även de att uppskatta dig mer.

De är i full gång med att fixa en tutorial men tills de är klara är det inte fel att läsa en eller annan guide på nätet eller kolla på Youtube klipp. Finns en svensk server några kvällar i veckan som är bra att börja med
Citera
2023-09-12, 20:59
  #57
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
HLL är ett utmärkt spel för 40+. Medelåldern ligger nog över eller runt 30. Lirade i samma squad som en 56 åring senast.

Folk är överlag lite mer mogna och hjälpsamma än andra FPS och många är måna om att hjölpa nya spelare. Särskilt efter senaste patchen då man återigen dragit ner tempot lite. Det har fått det gamla gardet att återkomma till spelet. Se till att inte spela roller som squad leader och sniper förrän du kommit in i spelet. Bäst är att börja med rifleman, support, assault, automatic rifleman eller medic.

Du behöver inte vara orolig för att bli bannad. En mic är dock ett stort plus och jag lovar att du kommer uppskatta spelet mer om du skaffar en. Dina lagkamrater kommer även de att uppskatta dig mer.

De är i full gång med att fixa en tutorial men tills de är klara är det inte fel att läsa en eller annan guide på nätet eller kolla på Youtube klipp. Finns en svensk server några kvällar i veckan som är bra att börja med
Tack för svaret, det låter bra!

Då får jag se till att skaffa mick.
Citera
2023-09-24, 01:50
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
HLL är ett utmärkt spel för 40+. Medelåldern ligger nog över eller runt 30. Lirade i samma squad som en 56 åring senast.

Folk är överlag lite mer mogna och hjälpsamma än andra FPS och många är måna om att hjölpa nya spelare. Särskilt efter senaste patchen då man återigen dragit ner tempot lite. Det har fått det gamla gardet att återkomma till spelet. Se till att inte spela roller som squad leader och sniper förrän du kommit in i spelet. Bäst är att börja med rifleman, support, assault, automatic rifleman eller medic.

Du behöver inte vara orolig för att bli bannad. En mic är dock ett stort plus och jag lovar att du kommer uppskatta spelet mer om du skaffar en. Dina lagkamrater kommer även de att uppskatta dig mer.

De är i full gång med att fixa en tutorial men tills de är klara är det inte fel att läsa en eller annan guide på nätet eller kolla på Youtube klipp. Finns en svensk server några kvällar i veckan som är bra att börja med
jag körde en del tidigare men tröttnade, har den senaste expansionen/uppdateringen förbättrat spelet menar du?
Citera
2023-09-24, 09:00
  #59
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
jag körde en del tidigare men tröttnade, har den senaste expansionen/uppdateringen förbättrat spelet menar du?

Den har förbättrat spelet jämfört med i våras och somras i alla fall. Mer eller mindre återställt det. Det beror på när du slutade spela. Det har ju kommit lite nya kartor och britterna är spelbara. Det är ju dock samma spel som förut i grunden
Citera
2023-09-27, 04:03
  #60
Medlem
Skogsvandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
HLL är ett utmärkt spel för 40+. Medelåldern ligger nog över eller runt 30. Lirade i samma squad som en 56 åring senast.

Folk är överlag lite mer mogna och hjälpsamma än andra FPS och många är måna om att hjölpa nya spelare. Särskilt efter senaste patchen då man återigen dragit ner tempot lite. Det har fått det gamla gardet att återkomma till spelet. Se till att inte spela roller som squad leader och sniper förrän du kommit in i spelet. Bäst är att börja med rifleman, support, assault, automatic rifleman eller medic.

Du behöver inte vara orolig för att bli bannad. En mic är dock ett stort plus och jag lovar att du kommer uppskatta spelet mer om du skaffar en. Dina lagkamrater kommer även de att uppskatta dig mer.

De är i full gång med att fixa en tutorial men tills de är klara är det inte fel att läsa en eller annan guide på nätet eller kolla på Youtube klipp. Finns en svensk server några kvällar i veckan som är bra att börja med

Bra sammanfattning. Kan tillägga att samma upplevelse gäller för Xbox Series X och Playstation 5. Markant högre ålder i genomsnitt. Ibland är det lite si och så med kommunikation men tar man första steget är det oftast minst ett par stycken i din squad som är villiga att prata i mic och köra taktiskt. Spelet dör dock nattetid så det är inte optimalt att spela om man endast kan just sena kvällar.

Är man ny spelare tycker jag personligen de två viktigaste rollerna att lära sig är support och engineer för att pränta in hur viktigt det är med supplies och nodes för att överhudtaget kunna spela effektivt. Kills är kul men nodes är nödvändigt och ger därefter mycket mer XP.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-09-27 kl. 04:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback