Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 21:28
  #1
Medlem
Hej fb,

För ett tag sedan vändes hela mitt liv upp och ned. Jag var otrogen mot min kille i fyllan. Jag har sedan tidigare usel smak i män och har både varit i relationer där jag blivit mentalt och fysiskt misshandlad och utnyttjad. Mitt senaste ex var värst och jag har rejäla psykiska men efter honom. Vi var förlovade men han var otrogen och lämnade mig. Vi var ihop i ca 5 år...

Efter det träffade jag min nya kille väldigt snabbt och vi har hängt ihop sen dess. Men för några månader sen hörde min fd fästman av sig och berättade att han försökt begå självmord och att det var pga att han inte fick vara tillsammans med mig mer. Något gick sönder i mig där och då. Det blev för mycket med alla tidigare hemska förhållanden och nu hans skuld på mig för att jag försökte gå vidare.

Kort efter det gjorde jag något jag kommer att ångra så länge jag orkar leva: jag var otrogen mot min nuvarande pojkvän/blivande ex. Jag låg med en kille som beteendemässigt påminde om min fd fästman och jag förstår inte hur jag kunde göra något så vidrigt!

Min senaste partner har nu fått reda på det och helt förståeligt är han djupt sårad och tilliten är som bortblåst...

Har någon av er erfarenhet av liknande händelser? Hur kan jag få hjälp och hur kan jag någonsin leva vidare med det här och kan jag någonsin få tillbaka min partners tillit?
Citera
2017-06-23, 21:32
  #2
Medlem
Snozziehs avatar
Bara ursäkter. Som om åskan bara råkade slå ned i dig och du inte hade någon egen vilja. Du valde dessa män och det verkar vara som om du förtjänade dem. Du är ett äckligt luder och hoppas att din nuvarande lämnar dig fort som fan.
Citera
2017-06-23, 22:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronGirl
Hej fb,


Min senaste partner har nu fått reda på det och helt förståeligt är han djupt sårad och tilliten är som bortblåst...

Har någon av er erfarenhet av liknande händelser? Hur kan jag få hjälp och hur kan jag någonsin leva vidare med det här och kan jag någonsin få tillbaka min partners tillit?
om du gör sönder en spegel kan du fixa den? nej men kort o gott. nej
Citera
2017-06-23, 22:03
  #4
Medlem
Till ovanstående:

Tack för att ni bekräftar vad jag är. Jag håller helt med er. Jag vill bara veta om jag borde göra slut på mig, försvinna, då allt jag rör mig kring verkar vara ondska...
Citera
2017-06-23, 22:09
  #5
Medlem
Snozziehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronGirl
Till ovanstående:

Tack för att ni bekräftar vad jag är. Jag håller helt med er. Jag vill bara veta om jag borde göra slut på mig, försvinna, då allt jag rör mig kring verkar vara ondska...

Låter som en bra idé. Fram tills du får bukt på din kroniska fittklåda.
Citera
2017-06-23, 22:10
  #6
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronGirl
Till ovanstående:

Tack för att ni bekräftar vad jag är. Jag håller helt med er. Jag vill bara veta om jag borde göra slut på mig, försvinna, då allt jag rör mig kring verkar vara ondska...

Jösses!
Håll tyst och gå vidare med killen om han är värd det.
Shit happens!
Bara folk som aldrig får fräcka erbjudanden kan vara moralkärringar.
Jösses!
Hantera situationen så snyggt du kan och väx för helvete som människa.
Lycka till och väx till dig!
Satan vad du verkar hata dig själv.
En grej eller...?
Citera
2017-06-23, 22:11
  #7
Medlem
DeNadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronGirl
Till ovanstående:

Tack för att ni bekräftar vad jag är. Jag håller helt med er. Jag vill bara veta om jag borde göra slut på mig, försvinna, då allt jag rör mig kring verkar vara ondska...

Inte försvinna, men du bör nog inte ha en relation på ett tag...
...och ägna tiden åt att åtgärda dina issues, som du förhoppningsvis nu har insett att du har.
Citera
2017-06-23, 22:13
  #8
Medlem
Det som har hänt har hänt... går det att reparera? kanske... det beror helt på din pojkvän och att du faktiskt trovärdigt ändrar ditt beteende... sannolikheten är dock låg.

Enligt mig skall du inte ha pojkvän eller någon sådan relation alls innan du gått till grunden med varför du gör "en one night stand" när du precis blivit tillsammans med någon som du påstår dig älska?

Är du undermedveten destruktiv för att du vill ut ur relationen kanske?

Då är det schysstare att inte ingå en relation alls, eller avsluta innan...

Jag gissar på att du är trygghetsnarkoman, tar vad som helst för trygghet ... så blir du uttråkad och du hoppar i säng med nån mer spännande...

Du har sårat din partner gravt, jag hoppas att han inte är cuck som tar det här, utan lämnar...
__________________
Senast redigerad av obisvenkanobi 2017-06-23 kl. 22:20.
Citera
2017-06-23, 22:17
  #9
Avstängd
Det här är vad som händer när man lägger lyckan på andra människor, eller fokuserar och prioriterar fel saker i livet, visst är kärlek härligt och relationer med mera tydligen verkar sex vara prio inom det hela för dig då du väljer vara otrogen dessutom, men gör om prioriteringarna i ditt liv och fixa till hela cirkeln så kanske det lär bli ändring på helheten, annars med dessa erfarenheter i ryggsäcken lär det bara gå utför ser knappast att det kommer/kan bli positivt framåt ifall inte något ändras, framförallt du.
Citera
2017-06-23, 22:29
  #10
Medlem
ReiseReises avatar
Alltid lika roande när man läser dessa trådar. Det finns nog ingenting värre för en flashbackare än en tjej som är otrogen, det är nästa lika illa som när en svensk tjej blir våldtagen av en invandrare. Mitt råd till TS är att inte läsa fler kommentarer... Det obeskrivliga hat som riktas mot dig kommer du sent att glömma.

Åter till topic@

Du var otrogen, nu har du för min del två val. Göra slut för att bespara din egna skam och ge din kille en chans att hitta en ny tjej som du kanske tycker han förtjänar bättre.
Eller så låter du han välja om du är värd att stanna kvar hos, väljer han det så tycker jag att du ska göra allt som står i din makt för att gottgöra honom och försäkra honom att han inte har begått ett misstag av att stanna kvar hos dig.

Det var dåligt av dig att vara otrogen, men det är inte första gången någon är det, det kommer heller inte vara den sista, många som aldrig varit otrogna skulle kanske ha varit det om de fått chansen med någon speciell. Jag hoppas du vill vara en god människa och gör vad du kan för att det ska bli bättre för båda. Lycka till.
Citera
2017-06-23, 22:43
  #11
Medlem
Tror nog bara det är att göra slut med din pojkvän och skaffa en ny. Erat förhållande kommer aldrig att vara samma och det där kommer bara att tära på förhållandet tills det spricker.
Citera
2017-06-23, 22:51
  #12
Medlem
StoffeSvenssons avatar
Du är trasig i själen efter ditt ex som behandlat dig illa. Jag vet ej hur din nuvarande är mot dig men du behöver förlåta ditt ex och bli fri ifrån det förflutna. Annars är risken att du upprepar samma mönster om och om igen. Ingen annan pojkvän kan hjälpa det ditt ex utsatt dig så försök ha respekt för din nuvarande eller gör slut.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback