Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 21:01
  #1
Medlem
Hej, kan man bli pigg av pargitan? va en som sa det.. Vilken dos bör man ta?
Citera
2017-06-23, 22:40
  #2
Medlem
Nu är du nog ute och cyklar. Detta är en Parkinsonmedicinering med väldigt mycket biverkningar. Alltså inget som man flummar på, det är inte narkotika.
Citera
2017-06-27, 22:37
  #3
Avstängd
DisSids avatar
Nja, inte helt ute och cyklar men det är väl inte så upphetsande vägar.
Första gången jag tog Pargitan fick jag ett hygglig rus en stund med spända käkar och tefatsögon.
Tog väl 8-10 mg men har läst om folk som tagit flerdubbelt och gått in i psykos...

Men det är inget att ta om man inte sitter nånstans inlåst eller är helt desperat.
Bieffekterna på att man känner sig tömd på energi och är jävligt glömsk sitter i flera dagar.

Finns ett par gamla trådar, moderator kan väl slå ihop dom.
(FB) Frågor om Pargitan
(FB) Pargitan något att flumma på?
(FB) pargitan hjälp
Citera
2017-06-30, 16:35
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Nja, inte helt ute och cyklar men det är väl inte så upphetsande vägar.
Första gången jag tog Pargitan fick jag ett hygglig rus en stund med spända käkar och tefatsögon.
Tog väl 8-10 mg men har läst om folk som tagit flerdubbelt och gått in i psykos...

Men det är inget att ta om man inte sitter nånstans inlåst eller är helt desperat.
Bieffekterna på att man känner sig tömd på energi och är jävligt glömsk sitter i flera dagar.

Finns ett par gamla trådar, moderator kan väl slå ihop dom.
(FB) Frågor om Pargitan
(FB) Pargitan något att flumma på?
(FB) pargitan hjälp

Pargitan är en riktig räddare i nöden vid institutions behandling! Man mår gott på dom helt enkelt!
Citera
2017-07-09, 21:41
  #5
Avstängd
DisSids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Pargitan är en riktig räddare i nöden vid institutions behandling! Man mår gott på dom helt enkelt!

Tycker goheten går över rätt fort och sen blir det bara stiss/noja som sitter i väldigt länge. På instutition matas man ju oftast med neuroleptika och där kanske de kan döda neuroleptika-ångesten lite om man har tendens att få det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback