Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 21:58
  #13
Medlem
Finns många familjer som är skumma, just därför tar man en föräldras lös tös.
Citera
2017-06-23, 22:32
  #14
Avstängd
Låter konstigt. Hur mycket kontakt kan man behöva ha med en flickväns familj egentligen?
Citera
2017-06-23, 23:32
  #15
Medlem
NovaOculuss avatar
så länge hon inte e fast i deras klor kan det funka men då måste hon ha själv insikt
Citera
2017-06-24, 00:11
  #16
Medlem
Xer0s avatar
Blev introducerad till "mamma o pappa och broschan" under en dejt förra hösten. Fick äta middag med dem, helt oväntat.

Det var inte dealbreakern men fan vad muppiga dom var och fan vad skumt att ha det på andra dejten lixom.

Problemet var ju att kvinnan i fråga bodde "hemma på gården" vid 32 års ålder, suck.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-24 kl. 00:16.
Citera
2017-06-24, 00:28
  #17
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Har ni upplevt samma sak?

Jag tror de flesta har upplevt det. Eller tvärtom, att någon i ens egen familj eller en polare skaffar sig ett ufo till partner.

I bägge fallen är tipset att inte agera så att någon känner sig tvungen att försvara ufona. Inga negativa ord. De märker det ändå genom frånvaron av positiva ord eller att man helt enkelt aldrig pratar om dem.
Citera
2017-06-24, 01:25
  #18
Medlem
Varit med om det. Men om det händer dig ofta och du känner det så starkt så handlar det troligen mer om problem som du själv har. Dålig självkänsla eller att du känner dig hotad av de band hon har till dem. Eller att du är mindre tolerant och flexibel än vad du kanske tror. Eller något annat.

Eller socialt lat, speciellt då de som är för olika dig själv. Att du ogillar dem för du bara inte orkar ha de relationerna.
Citera
2017-06-24, 02:20
  #19
Medlem
Europes avatar
Jag är ensambarn till två ensambarn, så jag har inte direkt någon släkt att tala om. Kanske är det därför jag brukar i regel tämligen skita helt i hur flickvännens familj är, för jag ser min egen uppgift som att endast vara hövlig och i största möjliga mån social när jag träffar hennes familj, samt umgås med dem endast i den mån det nu glädjer den aktuella flickvännen.

Eftersom jag bor i Stockholm, så är det även ofta så att flickvänner har bott här, medan deras familj bor i regel på annan ort, så vi talar inte om att jag måste umgås med familjen dagligen. Dessutom förväntar jag mig ju inte direkt att träffa själsfränder när jag träffar någons familj. Jag är lite udda och har egenskaper som är statistiskt sett ovanligare. T.ex. har jag Aspergers och endast några procent av befolkningen är autistiska. Jag har dessutom en begåvningsnivå som är extremt ovanlig. Enbart när det gäller de två egenskaperna, så är det väl endast någonstans 1 på 1-10 miljoner som har autism med samma (eller högre) begåvningsnivå. Även om andra inte verkar märka av skillnaden (folk uppfattar inte mig som autistisk IRL), så tro mig, jag märker av skillnaden.

Dessutom har många av mina flickvänner varit svenskar, så inte sällan är de flestas föräldrar regimtroende svenskar, vilka intellektuellt ligger ännu längre bort från mig än en valfri normalbegåvad och allmänbildad människa från något annat i-land. Att träffa regimlojala PK-svenskar är lite som att träffa förståndshandikappade på ett dårhus, så jag ser till att hålla en låg profil, samt hålla med där jag kan hålla med, och hålla tyst där jag inte kan hålla med, för att de inte ska råka balla ur och få något av dessa psykbryt som är så vanliga bland regimlojala PK-svenskar så fort de inte får sin världsbild och sina trosdogmer bekräftade från omgivningen.
Citera
2017-06-24, 02:45
  #20
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Varit med om det. Men om det händer dig ofta och du känner det så starkt så handlar det troligen mer om problem som du själv har. Dålig självkänsla eller att du känner dig hotad av de band hon har till dem. Eller att du är mindre tolerant och flexibel än vad du kanske tror. Eller något annat.

Eller socialt lat, speciellt då de som är för olika dig själv. Att du ogillar dem för du bara inte orkar ha de relationerna.
Nej, det har inte hänt mig ofta, men några gånger har det hänt. Det handlar inte alls om någon "dålig självkänsla" eller nåt liknande utan att jag faktiskt tycker de varit jobbiga och knepiga på olika sätt. Det handlar kanske om att personkemin inte stämmer..vad vet jag. De flesta jag träffat har det gått bra med och jag har kommit överens med deras familjer också.
Citera
2017-06-24, 14:08
  #21
Medlem
puckots avatar
Jag håller med om som någon skrev ovan, det är inte tjejens familj du är tillsammans med. Det som spelar roll och det som är viktigast är ju relationen mellan dig och din partner, och om ni älskar varandra och får varandra att må bra, så är ju det viktigare än allt annat runt omkring.

Ibland känner jag att vissa gör en lite större deal än nödvändigt av det här med att man måste fungera ihop med partners eventuella svärfamiljer, släkt, vänner och att ha en bra relation till dessa, annars är relationen i övrigt dödsdömd. Ibland är det bara så att man inte fungerar ihop socialt med vissa människor och att man inte kan vara vänner med allt och alla. Vissa människor man möter under livets gång kommer man helt enkelt inte vara kompatibel med, och det får man förlika sig med. Det är en del av livet och att vara människa.

Sen är det klart att jag förstår att det är praktiskt och att det är en fördel om man fungerar bra ihop med svärfamiljer och släkt o.s.v. och att man har en bra relation till dessa, särskilt när det är personer som är väldigt viktiga och som är en stor del av sin partners liv. Men ibland är det helt enkelt omöjligt att fungera ihop med vissa individer, och då får man försöka anpassa sig efter det och förlika sig med att det är på det sättet.

Absolut är det trist och tråkigt om det ska behöva vara på det sättet. Men det viktigaste för mig i slutändan är relationen mellan mig och min partner och hur vi känner för varandra och så länge vi är lyckliga och har det bra, så borde inte något annat spela någon roll.
Citera
2017-06-24, 14:56
  #22
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puckot
Jag håller med om som någon skrev ovan, det är inte tjejens familj du är tillsammans med. Det som spelar roll och det som är viktigast är ju relationen mellan dig och din partner, och om ni älskar varandra och får varandra att må bra, så är ju det viktigare än allt annat runt omkring.

Ibland känner jag att vissa gör en lite större deal än nödvändigt av det här med att man måste fungera ihop med partners eventuella svärfamiljer, släkt, vänner och att ha en bra relation till dessa, annars är relationen i övrigt dödsdömd. Ibland är det bara så att man inte fungerar ihop socialt med vissa människor och att man inte kan vara vänner med allt och alla. Vissa människor man möter under livets gång kommer man helt enkelt inte vara kompatibel med, och det får man förlika sig med. Det är en del av livet och att vara människa.

Sen är det klart att jag förstår att det är praktiskt och att det är en fördel om man fungerar bra ihop med svärfamiljer och släkt o.s.v. och att man har en bra relation till dessa, särskilt när det är personer som är väldigt viktiga och som är en stor del av sin partners liv. Men ibland är det helt enkelt omöjligt att fungera ihop med vissa individer, och då får man försöka anpassa sig efter det och förlika sig med att det är på det sättet.

Absolut är det trist och tråkigt om det ska behöva vara på det sättet. Men det viktigaste för mig i slutändan är relationen mellan mig och min partner och hur vi känner för varandra och så länge vi är lyckliga och har det bra, så borde inte något annat spela någon roll.
Tack för ett klokt inlägg, jag förstår helt dina synpunkter och håller med i princip. Men det är ändå en sak ett tycka till om hur saker och ting ska vara i teorin och sen att implementera detta i det verkliga livet sas.

Självklart skall kärleken mellan mig och min partner vara viktigast, men om man märker att kemin bara inte stämmer mellan en själv och vissa av hennes nära anhöriga blir det väldigt jobbigt. Har också varit med om motsatsen att mina föräldrar och i synnerhet min mamma irriterat sig på en del fd flickvänner jag haft vilket stört mig nåt enormt. Det behöver inte vara att hon sagt eller gjort nåt speciellt..men man har känt vibbarna väldigt tydligt.
__________________
Senast redigerad av TrickieDickie 2017-06-24 kl. 15:24.
Citera
2017-07-30, 19:38
  #23
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Tack för ett klokt inlägg, jag förstår helt dina synpunkter och håller med i princip. Men det är ändå en sak ett tycka till om hur saker och ting ska vara i teorin och sen att implementera detta i det verkliga livet sas.

Självklart skall kärleken mellan mig och min partner vara viktigast, men om man märker att kemin bara inte stämmer mellan en själv och vissa av hennes nära anhöriga blir det väldigt jobbigt. Har också varit med om motsatsen att mina föräldrar och i synnerhet min mamma irriterat sig på en del fd flickvänner jag haft vilket stört mig nåt enormt. Det behöver inte vara att hon sagt eller gjort nåt speciellt..men man har känt vibbarna väldigt tydligt.

Klarar man inte tjejens släkt är det bara att lägga ner.
Det kommer aldrig att hålla i längden även om många stadsbor tror på individualismen.

Det kanske funkar i 10-20 år men sedan ??
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback