Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 20:48
  #1
Medlem
TrickieDickies avatar
Har träffat på x-antal tjejer som jag varit attraherad av..men det hat stupat på att jag inte gillat deras familjer, dvs föräldrar och/eller syskon som jag tyckt varit otrevliga till max eller mer eller mindre knäppa på olika sätt, antar personkemin inte stämt, även om tjejerna själva varit helt ok.

Har ni upplevt samma sak?
Citera
2017-06-23, 20:53
  #2
Medlem
Snozziehs avatar
Jo, har stött på detta problem alltför ofta. Samtliga har varit totala PK-nötter med huvudet i röven.
Citera
2017-06-23, 20:54
  #3
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Det kan vara en sorts rädsla(brist på bättre ord) för att man inte kommer synka med familjen. Osocial som jag har en tendens att vara har aldrig varit superexalterad av att träffa svärfamiljer så det har satt potentiella förhållande ur spel.

Kan det vara så att du endast ville träffa henne för lite kul i sängen så därmed känns träff med familjen för mycket?
Citera
2017-06-23, 20:55
  #4
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Sedan vad säger att tjejen inte är sååååååå labil att det har vänt och nu framstår hon som stabil? Människor är duktiga på att dölja sina tillkortakommanden.
Citera
2017-06-23, 20:58
  #5
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Vilket misstag. Det är inte tjejens familj du ska vara tillsammans med så snacka om att du var dum som dumpade en bra tjej för något dylikt.
Citera
2017-06-23, 20:58
  #6
Medlem
Har själv upplevt det, men det är la inte en sån stor grej
Citera
2017-06-23, 20:59
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
....att jag inte gillat deras familjer, dvs föräldrar och/eller syskon som jag tyckt varit otrevliga till max eller mer eller mindre knäppa på olika sätt, ?
Tycker du tänkt rätt. Era eventuella barn kommer att likna dina svärföräldrar till en viss procent; bättre hitta någon där du både tycker om kvinnan och hennes släkt. Leta efter bättre arvsanlag. Vi är produkter av arvet till 95%. Vi är alla lika våra biologiska föräldrar till temperament, personlighet och intelligens. (Hur man uppfostrar barn däremot verkar vara miljöbetingat. - har dina styvföräldrar uppfostrat dig med kärlek kommer du också göra detsamma)

Dessutom tänk på framtidens: midsommar, jul, påsk. Hur mycket roligare är det inte att fira dem med sådana som du tycker om istället för att genomlida ett Bergman drama ?

Tror vi har en ide om ny dating-app här. Man ska ange sina föräldrar och syskon personligheter och intelligens också; allt för att få en mer komplett bild och slippa en iskall midsommarafton.
Citera
2017-06-23, 21:14
  #8
Medlem
Skit i familjen, om du tycker om tjejen/killen i fråga så är det ju det som är det viktiga låt inte dennes familj gå i mellan
Citera
2017-06-23, 21:21
  #9
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadeklockan
Skit i familjen, om du tycker om tjejen/killen i fråga så är det ju det som är det viktiga låt inte dennes familj gå i mellan
Jo, det kan man ju tycka..men om det dessutom handlar om tjejer som är tämligen familjebundna, får man deras jobbiga familjer "på köpet"...nä..då får det hellre vara..iallafall för min del.
Citera
2017-06-23, 21:28
  #10
Medlem
Det är svårt nog att hitta en normal tjej idag och nu vill du även att hennes familj ska vara bra?

Sen är det inte många familjer som firar olika saker tillsammans. Hur ofta hör man om 2 eller fler familjer som firar midsommar tillsammans? Det är nog snarare kompisar man firar med och sina egna släktingar. Glöm de där med att hela stora släkten sitter och kollar på Kalle Anka på jul. Vad är det folk som gör sånt? Generationen som växer upp nu är dessutom den mest splittrad när det gäller familjeband. Ge barnen Tv, dator, mobil, veckopeng och mat på bordet för sen behövs de inget mer. Kolla på föräldrarna bara, mobilen i handen när man kör barnvagn och farsan sitter vid datorn större delen av tiden. Glöm de.
Citera
2017-06-23, 21:47
  #11
Medlem
Men om man ser det ur deras perspektiv, och det är ju inte mer än rätt eftersom du inte verkar passa bland ett större flertal av tjejernas ex. Vad tror du att de tänker om dig? Tycker de att du är schysst och trevlig? För ibland så börjar man fundera, när någon anser att det för det mesta är de andra som det är fel på. Kanske.......? Jag ska inte ha några förutfattade meningar om detta, men om jag upplever att det är fel på de flesta omkring mig så börjar jag rannsaka mig själv. Är det kanske mig det är fel på, eller???Visst kan man stöta på folk som är "otrevliga till max, eller knäppa", men om så gott som alla är det???
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-06-23 kl. 21:51.
Citera
2017-06-23, 21:55
  #12
Medlem
TrickieDickies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Men om man ser det ur deras perspektiv, och det är ju inte mer än rätt eftersom du inte verkar passa bland ett större flertal av tjejernas ex. Vad tror du att de tänker om dig? Tycker de att du är schysst och trevlig? För ibland så börjar man fundera, när någon anser att det för det mesta är de andra som det är fel på. Kanske.......? Jag ska inte ha några förutfattade meningar om detta, men om jag upplever att det är fel på de flesta omkring mig så börjar jag rannsaka mig själv. Är det kanske mig det är fel på, eller???Visst kan man stöta på folk som är "otrevliga till max, eller knäppa", men om så gott som alla är det???
Nädå, har träffat på tjejer vars familjer jag verkligen trivs med. Visst brukar på sympati och antipati vara ganska ömsesidigt och stämmer det inte så är det väl lika bra att inte inleda en relation för alla parter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback