Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-10, 18:47
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Säg så här du gör något bara du själv vet om. Och sedan hör grannarna höra prata om det.

Det där har inte med teknologi att göra, snarare så har du öppnat dörren till delar av din hjärna och verkligheten som nu överväldigar dig.

Försök att inte läsa för mycket på internet är mitt tips och sen bara ta det för givet att det är sanningen eller vad som händer dig, det bästa du kan göra är att glömma allt du tror du vet och försöka få en bättre bild av läget.

Arbeta med vad _du_ har, din direkta upplevelse av din verklighet och vad du går igenom är det som gäller nu, inga yttre källor. Svaren kommer komma innifrån _dig_, där har du allt du behöver, det finns en hel massa förvirring här ute så lita inte på allt du hör (och ser).

Det kommer leda till bättre förståelse för dig själv och därmed alla annat... var inte rädd, jag lovar att du kommer ta dig ur det och du kommer växa av det.
Citera
2018-02-10, 19:03
  #182
Medlem
Ett briljant citat som kanske kan hjälpa dig förstå var jag kommer från.

Citat:
It's not like there is a kings X where grey beards in white coats tend the sacred vestal fires of reality. There is no reality. There are only people who know this and those who don't and who are therefore being manipulated by those who do know it.

33
Citera
2018-02-10, 23:19
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boris
En sjuk hjärna har sin egen form av logik. Tänk dig i en dröm, där kan helt bisarra saker framstå som fullt logiska. Världen blir förvrängd i drömmen men den som drömmer märker inte det.

Du kan fortsätta att irra runt i din mardröm och lida. Dag för dag, vecka för vecka, månad för månad, år för år.

Eller så söker du hjälp att vakna.

Valet är ditt.

Bra vinkel, men du förutsätter att det finns en normal världsbild som är uppenbar för alla "friska" att bara ställa sig i led med...? Det finns ingen 'professionell' i den här delen av världen som kan hjälpa TS med hans problem, det är inte det psykiatrin är till för.

Jag försöker betona vikten av att lite på _dig själv_, vilket kan vara nog så svårt när havet stormar och alla har sin åsikt om vad du går igenom.

Försöker inte trivialisera eller ens säga att vad du beskriver inte har hänt dig, men oavsett situationen är vad du kommer att behöva förlita dig på inom dig, och det är en sanning ingen av er kommer kunna ändra på.

För i slutändan är orsaken till all form av mental ohälsa och förvirring enkel: BORTKOPPLING FRÅN DIG SJÄLV OCH DEN ENERGI SOM ANSVARAR FÖR DIN EXISTENS HÄR OCH NU.

Resultatet, en masspsykos dom flesta av er lider av men utan att ens kunna föreställa er vidden av er egen galenskap pekar ni fingret på andra.

TS är lyckligt lottad.
__________________
Senast redigerad av MrJones 2018-02-10 kl. 23:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback