Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 18:54
  #1
Medlem
Hej

Det kompisgänget / kompiskretsen jag är med tycker jag att jag har växt bort ifrån. Dom vill aldrig hitta på något, känns lite omogna och jag tycker inte dom är lika roliga helt enkelt. Känner nu att jag vill byta kompisgäng men vet inte riktigt hur jag ska göra för att komma in i en grupp.

Hur gör jag enklast för att dom ska förstå och att jag blir som en självklar (ni fattar) "gruppmedlem".
Att dom tänker på mig när dom ska göra något och inte bara att vi träffas på slump eller för att någon annan känner dom.

Kan ni ge lite tips?
Citera
2017-06-23, 19:08
  #2
Medlem
Cleetus187s avatar
Gymmar du?
Citera
2017-06-23, 19:57
  #3
Medlem
Xer0s avatar
Vet inte. Oftast är det bäst att ha ett sammanhang, då kan du få in en och annan krok.

Jag tycker också sånt här är svårt, men leta efter aktiviteter som kräver någon form av sammarbete i grupp, typ kopfotboll eller språkkurser.

Segling är en annan grej. Tänk och hitta ett gäng och segla Gotland runt eller nått, skitskoj, men dyrt och tar upp mycket tid.
__________________
Senast redigerad av Xer0 2017-06-23 kl. 20:02.
Citera
2017-06-23, 20:07
  #4
Avstängd
Köp en kasse öl och sätt dig på ortens fyllebänk.
Citera
2017-06-23, 21:06
  #5
Medlem
Om du vill ha nya Bekanta & vänner, så hjälper det att vara social tillsammans med folk
jag föreslår att du kombinerar nytta med nöje & börjar i en eller flera klubbar/fritids aktiviteter du tycker om,går på meet-ups & småpratar med folk på krogen/skolan/jobbet , Kulturskolan ,med mera.

1.Var öppen & bjud in folk till konversation med ett ; Hej! & ett leende samt skaka hand & fråga vad den andra heter,sedan berätta ditt namn (+ Öppet vännligt kroppsspråk & ögonkontakt med den andre. )
(Introductions-stadiet)

2.Tillåt dig själv att vara lite nyfiken på folk, ställ lite frågor om dem & gör lite observationer/påståenden om dem , lyssna aktivt på vad den andre säger (folk vill nämligen ge dig massvis att prata om..För alla dessa jävla extroverter älskar ju att prata om sig själva)
(Småpratar-Stadiet)

3.Om du tycker personen verkar kul/Bra att hänga med , bjud in/föreslå aktivitet eller event & häng med på deras tex; fika,Hänga med/gå på lunch,Hänga efter skolan/jobbet
& Be dem om kontakt uppgifter(Nummer,Whatsapp,facebook eller nu vad ni känner er bekväma med.)
(Bekanta-oss-med-varandra-stadiet)

4.Grattis!!! du har skaffat dig en/flera nya bekanta/polare (inte ännu vänner kanske men..Vänskap tar lite tid innan det blommar )

Nu handlar det bara om att hålla kontakt , undvika att vara klingig/Behövande/desperat, vara dig själv,Dela med dig av dig själv & låta andra vara/göra det samma

(Bekantskaps-stadiet)+tid+"Clicka-med-varandra-faktorn" => (Vännskaps-stadiet) <-I min värld iallafall.

Extra:
-om du snackar med en & deras vänner är i närheten,be dem introducera dig till deras polare.
-K.I.S.S=KEEP-IT-SIMPLE-STUPID , undvik att överkomplicera det, Vi är alla människor & vi har alla behov och vilja att träffa andra/nya folk och skaffa nya vänner..De andra är ofta lika pirriga och folk-blyga som en själv (+70% av alla gånger)
-Alla har dåliga dagar & jobbiga saker som händer i livet så om de är avstängda/avlägsna eller verkar ointresserade av att prata/bekanta sig beror det ofta på att det är Trötta/deppiga/utbända och inte på dig & det du gör/säger.
-kom ihåg deras namn & Använd deras namn i konversation med dem & "spegla" deras kropp språk.. i moderation och försök hitta saker ni båda/alla gillar ,ge kärlek & ha kul med dina nya polare

Bok tips:
-Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning (Av: Dale Carnegie )
-Karisma myten (Av: Olivia fox Cabane )
-How to Talk to Anyone: 92 Little Tricks for Big Success in Relationships (Av: Leil Lowndes )
-Charisma on Command: Inspire, Impress, and Energize Everyone You Meet (Charlie Houpert )

Kram! <3
Citera
2017-06-23, 21:17
  #6
Medlem
Det går inte. I detta asociala land vill folk sällan träffa nya personer.
Citera
2017-06-23, 21:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Vet inte. Oftast är det bäst att ha ett sammanhang, då kan du få in en och annan krok.

Jag tycker också sånt här är svårt, men leta efter aktiviteter som kräver någon form av sammarbete i grupp, typ kopfotboll eller språkkurser.

Segling är en annan grej. Tänk och hitta ett gäng och segla Gotland runt eller nått, skitskoj, men dyrt och tar upp mycket tid.

Går ju i samma klass som dom så måste ju va enkelt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback