Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 21:18
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av origami


Vad borde jag göra med sådana kompisar? Var jag verkligen så orimlig då jag bad att tjejen skall verkligen dra efter en natt om hon inte umgås med mig? Borde inte polare alltid ta polarnas sida?
1. De är inte dina kompisar.
2. Uteslut dem ur ditt liv omedelbart, fortsättningsvis måste du sätta gränser och hålla fast vid dem.
Försök omge dig med sundare människor som är stånd till att bygga relationer med dig som präglas av förtrolighet, sann vänskap och lojalitet.
Citera
2017-06-23, 21:31
  #14
Medlem
origamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PixlJunkie
Du verkar ju helt jävla hjärndöd. Troll, förhoppningsvis.
Tack för ditt fina samt konstruktiva svar.
Kan du berätta vad gör mig hjärndöd?

Skulle jag trolla så skulle jag ha hittat på något riktigt sjukt.
Citera
2017-06-24, 00:43
  #15
Medlem
Centauris avatar
Bra "vänner" du har.

Säg upp relationen. Skaffa lojala och hedersamma vänner.
Citera
2017-06-24, 10:31
  #16
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami


Jag förstår att dina kompisar inte gillade det barnsliga beteende och "snackade skit".
Vilken jävla idiot gör som du? Och skyll inte på fyllan. Jag tror dom försökte förklara för henne men för din hjärna lät det som nått annat

Du får lära dig lite vett och hyss så du slutar bete dig som en alkis som bor på en parkbänk.
Citera
2017-06-24, 17:07
  #17
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Tjejen jag hade med mig var först jävligt trevlig men sedan alkoholen kickade in blev allting skit och hon blev mera intresserad av den tredje killen som var även singel. Jag sa till tjejen att hon åker hem på morgonen om hon inte vill vara med mig då jag bjöd henne dit. Bägge av mina polare gick med på det, men sedan ville de knulla tjejen och sade att jag var orimlig. Kanske jag var lite orimlig men skulle nog ha stått bakom mina polare om de hade varit i min situation. Bros before hoes, right?
Du menar alltså att det "trevliga" med henne var att hon i början visade intresse för dig? Eller? Hade ni (du och tjejen) kommit överens om att hon skulle vara med dig ens? Det låter ju knappast som det. Mottot du skriver är dessutom väldigt omoget, då det utgår från en "princip" snarare än något pragmatiskt. Varför skulle man stå upp för sina kompisar som beter sig överjävligt mot andra?
Citat:
Jag packade tjejens saker då jag var onykter och jag ollade hennes tandborste och bröt alla hennes cigaretter så hon kunde inte röka.
Mina kompisar somsagt snackade i tur och ordning skit om mig till tjejen istället än tog min sida. Det är alltid jag som tar deras sida då någonting händer. Jag känner mig lite förådd av mina polare och vet inte vad jag borde ta mig till. Bad på whatsapp att de betalar sina skulder till mig med swish och så lämnade jag chat gruppen som hade att göra med denna resa till fritidshuset.
Tycker du allvarligt det är konstigt att dina kompisar "snackar skit" (=inte står bakom dig?) när du beter dig sådär? Var finns din respekt mot andra? Visst, det blev inte som du väntat dig eller hoppats på - men vad ger dig rätten att bete dig som ett ärkesvin? Tycker tvärtemot dig att det är bra av dina vänner att inte ställa sig bakom ditt douchiga beteende utan ta avstånd till det.
Citat:
Vad borde jag göra med sådana kompisar? Var jag verkligen så orimlig då jag bad att tjejen skall verkligen dra efter en natt om hon inte umgås med mig? Borde inte polare alltid ta polarnas sida?
Tycker faktiskt du borde börja med att rannsaka dig själv. Det du gjorde är inte okej. Ja, det var orimligt att du först bjöd över en person att umgås med er, och sedan när personen inte umgås exklusivt med dig får du psykbryt och fuckar ur. Ja, det är totalt orimligt att packa någons saker istället för att låta denne göra det själv, det är riktigt orimligt att bete sig otrevligt mot andra och det är brutalt orimligt att olla någons saker. Du har betett dig gränsöverskridande som bara den. Skärpning!
Citera
2017-06-24, 19:16
  #18
Medlem
Friedrich.Wegeners avatar
Ditt sätt att uttrycka dig på får mig att undra om du nåt 17 års ålder än. Må så vara, men då är du efter i den mentala utvecklingen. Behöver man säkerställa att man får sig ett ligg är man inte ett dugg bättre än en hund. Voff voff.
Citera
2017-06-24, 20:23
  #19
Avstängd
moluskens avatar
Skaffa nya kompisar och träffa tinderdejter ensam. Du kan alltid lära dig något nyttigt från dessa saker men det var jävligt omoget att olla hennes tandborste måste jag säga.
Citera
2017-06-26, 21:57
  #20
Medlem
origamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molusken
Skaffa nya kompisar och träffa tinderdejter ensam. Du kan alltid lära dig något nyttigt från dessa saker men det var jävligt omoget att olla hennes tandborste måste jag säga.

Aa... Jag var somsagt jävligt packad då jag ollade tandborsten. Tror att alla har gjort saker i fyllan som de är inte stolta över
Citera
2017-06-27, 08:57
  #21
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Aa... Jag var somsagt jävligt packad då jag ollade tandborsten. Tror att alla har gjort saker i fyllan som de är inte stolta över
Att du har en idé om att "alla har gjort saker på fyllan de inte är stolta över" förändrar ju inte det faktum att du ansåg att det var ett rimligt agerande från din sida. Du kommenterade ju inte ens om det i din trådstart att det var något du ångrade/"inte var stolt över" - eller att du i efterhand åtminstone bett om ursäkt till kompisarna + tjejen för att du betedde dig som en douche.
Citera
2017-06-27, 09:59
  #22
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Vad borde jag göra med sådana kompisar? Var jag verkligen så orimlig då jag bad att tjejen skall verkligen dra efter en natt om hon inte umgås med mig? Borde inte polare alltid ta polarnas sida?
När jag läste att du skulle ha med dig en tjej från Tinder till grabbgänget förstod jag genast att det skulle bli problem. Vilken soppa det blev! Inget blev som du hade tänkt dig.

Nu var ni visserligen fulla hela högen och alla var inställda på att ligga men så här i efterhand så kanske dina kompisar inte förstod riktigt att du blev besviken på dom så att vara ärlig och säga det ger dom ju en chans att förklara, förändra och förbättra sig eller hur? Så det skulle jag ha börjat med.
Citera
2017-06-27, 11:58
  #23
Avstängd
Varför träffar man en tjej från Tinder med sina kompisar. Tinder är ju huvudsakligen till för att ligga, såklart hon vill ligga med den charmigaste ifall hon kommer till ett par grabbar även fast det var du som bjöd in henne.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback