Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-24, 15:29
  #13
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Du borde tänka om ditt liv, och sluta att ta influenser ifrån svarta, dina rötter ligger inte där. Hiphopkulturen är destruktiv och materialistisk.

I antiken så använde Skyterna cannabis, i religiösa och även inför krig. De satte upp tält och tätade dessa med våta läderhudar och inuti tälten hade de en eld som de placerade stenar på, när stenarna var väldigt varma så tog de cannabisplantor och placerade på stenarna, sedan satt de inne i tälten och möjligtvis hamnade i trans.

En trolig komponent till den vediska och persiska soma-drycken (Indo-Européernas ambrosia, gudarnas dryck), bestod av Cannabis, Ephedra och Opium. Även idag så är cannabis en del av dyrkandet av shiva, (Under holi t.ex. dricks bhang, vilket är chaite med cannabis). Enligt nepaleserna så skapade Parvati, Shivas fru Cannabis när hon blev arg för att Shiva låg med dansande kvinnor i bergen. När Shiva hittade växten i Himalaya så rökte han den och kände genast en samhörighet och en oerhörd dragning till Parvati, det var den första afrodisiaka drycken. Efter det så hade Shiva inget behov av att vara med någon annan kvinna, när han rökte cannabis.

Cannabis är en del av den Indo-europeiska och ariska kulturen sedan urminnes tider, vi har använt den i högre utsträckning än några svarta. Att cannabis vart populärt på Jamaica var tack vare de indiska arbetarna britterna tog med sig, de tog också med cannabisfrön och av den anledningen heter hampa, Ganja i Jamaica, precis som i Indien.

Gillar inte din livsstil fortfarande, men ska svara på din fråga av vänlighet.

Cannabis ökar antalet vita blodkroppar i blodomloppet, vilket gör att såret läker fortare, men samtidigt kan antalet vita blodkroppar öka risken för att din kropp överreagerar. Det ger en ökad risk för inflammationer i kroppen, samtidigt som det är inflammationshämmande.

Rök med måtta så läker det fortare än vanligt.

jag har förstått att jag måste tänka om nu.........

tack för svar
Citera
2017-06-24, 22:02
  #14
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
men allt snack om att cannabis har läkande effekt ? har förövrigt crohns sjukdom och det är en tarmsjukdom som utlöses av immunförsvaret så mitt immunförsvar är lågt
bump på detta, någon kunnig ?
Citera
2017-06-24, 22:05
  #15
Avstängd
IprenWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
jag undrar då alltså, är det bra eller dåligt med thc när man har ett djupt knivsår som sitter mellan tummen och pekfingret ?

vet ju att cannabis används som medicin och sitter på en 5a dunder och rökte precis för första gången på några dagar.....

undrar nu helt enkelt, borde jag röka ? borde jag vänta till det bandagerade köttsåret (som för övrigt syddes 2 veckor innan men sprack upp i slagsmål och sjukvården vägrar ge mig smärtstillande eller sy igen)

tankar ? snabbare läkande effekt ? osv...

tack på förhand

Mvh Dan $olo the artist

Edit: knivskadan är då ca 7 cm lång och öppnar jag den lindande tummen så ser man otrevligheter och det är en klar öppning i hud och nära muskler (värsta tänkbara ställe.....
Du ska naturligtvis inte röka, vare sig hasch eller något annat då det kraftigt försämrar läkningsförmågan, förlamade hemoglobiner osv...
Citera
2017-06-24, 22:12
  #16
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IprenWars
Du ska naturligtvis inte röka, vare sig hasch eller något annat då det kraftigt försämrar läkningsförmågan, förlamade hemoglobiner osv...
jag tror ju på THCs läkande effekt, tobak fattar jag ju själv är dåligt men är nikotinist som trappar ned......

kan du förklara mer om hemoglobiner?
Citera
2017-06-24, 22:16
  #17
Avstängd
IprenWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiater
jag tror ju på THCs läkande effekt, tobak fattar jag ju själv är dåligt men är nikotinist som trappar ned......

kan du förklara mer om hemoglobiner?
Posta i medicin och hälsa istället, du vill inte få svar från knarkare och mentalsjuka i frågor som rör ditt liv och din hälsa.
Kommer inte att svara mer i den här tråden!
Citera
2017-06-25, 17:28
  #18
Medlem
Försök dra ihop såret, finns plåster för detta på apoteket. Håll det rent.
Citera
2017-06-26, 12:55
  #19
Moderator
Morfar-52s avatar
Massa OT/svammel och trams raderade, varningar utdelade./mod
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback