Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-06-11, 19:35
  #109
Medlem
Elementarts avatar
Någon som såg The darkness?
Citera
2018-06-11, 20:53
  #110
Medlem
zoombos avatar
Suverän festival i sig med otroligt bra framträdanden men inte fan hade man höjt gränsen från 33000 till 35000 som man sa, det måste säkert ha varit runt 40000 pers där!
Folk och trängsel överallt, inte ens när Kiss, Aerosmith eller Sabbath var där var det så mycket folk framför Festival Stage, t o m ytan mellan Rock Stage och matstånden var ju fyllda med folk??

Men en superb festival i sig. Igen.
Sen undrar man som en blaska skrev: hur ska man kunna toppa detta???
Citera
2018-06-11, 21:02
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Någon som såg The darkness?


Ja.
Citera
2018-06-11, 21:05
  #112
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatmeraw
Ja.

Var de bra? Såg The Darkness för lite mer än 10 år sedan när de var här med deras andra platta.
Citera
2018-06-11, 21:32
  #113
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Var de bra? Såg The Darkness för lite mer än 10 år sedan när de var här med deras andra platta.

Jag gick dit på vinst och förlust och blev positivt överraskad, är väl inget större fan. Bra drag och inlevelse från framförallt sångaren. Inte helt lätt att få igång publiken klockan fyra på eftermiddagen, men jag trycker han lyckades bra. Sångaren bars även ut bland publiken och lirade vidare på sin gura. Såg inget annat band som vågade sig på det. Kul!
http://i63.tinypic.com/15nvwua.jpg

Heavy Load var för övrigt jävligt tunga. Gamla gubbar som inte lirat på 33 år, låter ändå riktigt bra,

Torch är väl i nästan samma liga som Heavy Load, dock kändes det som att rockklassiker scenen var riktigt vek. Dåligt med tryck i ljudet vilket gjorde att trummorna inte kom till rätta.

Förövrigt, är det vattenbrist i Norje? Eller ville man bara sprida lite munherpes bland deltagarna? Märkligt fenomen där funktionärerna "bjuder" på några klunkar vatten framme vid stora scen och sedan låta nästa snusare ta en klunk ur samma flaska. Värre än vad afrikanerna i Mogadishu får utstå!

Kanske ville man bara sälja fler (odruckna) vattenflaskor till överpris?
__________________
Senast redigerad av findata 2018-06-11 kl. 21:38.
Citera
2018-06-12, 11:20
  #114
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Någon som såg The darkness?
Japp. De var skitbra, som alltid. Alltid lika taggade och sprudlar av energi varje gång. Gillar man bandet i övrigt så kunde man nästan bara vara nöjd!

Min rapport:

Bäst: Iron Maiden och Yes. Iron Maiden sopade banan med alla andra och det märktes inte ett tugg att Bruce Dickinson för bara några år sedan hade en elakartad tumör i tungan. Jävlar så bra han sjöng.
Och Yes? Ja... Där satt alltid där det skulle, helt enkelt. Jon Anderson är en riktig mysgubbe!

Sämst: Ozzy Osbourne och Buckcherry. Ozzy själv gjorde överraskande bra ifrån sig, men Zakk Wylde förstörde hela kalaset med sitt runkande. Han tog bl.a. Iommis storartade riff och bluesinfluerade solon och förvandlade allt till en jävla bajs-soppa. Buckcherry lät... Bara illa!

I övrigt... En idiotisk idé att skippa pissoarerna och ha toaletterna samlade på ena sidan av festivalområdet. Och vad gör den där entrén vid Sweden Stage för nytta ens? Tillbaks med den norra entrén istället!
Överlag en jävla härlig festival. Med bra musik, god mat och fantastiskt umgänge. See you next year!
Citera
2018-06-12, 11:36
  #115
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Japp. De var skitbra, som alltid. Alltid lika taggade och sprudlar av energi varje gång. Gillar man bandet i övrigt så kunde man nästan bara vara nöjd!

Min rapport:

Bäst: Iron Maiden och Yes. Iron Maiden sopade banan med alla andra och det märktes inte ett tugg att Bruce Dickinson för bara några år sedan hade en elakartad tumör i tungan. Jävlar så bra han sjöng.
Och Yes? Ja... Där satt alltid där det skulle, helt enkelt. Jon Anderson är en riktig mysgubbe!

Sämst: Ozzy Osbourne och Buckcherry. Ozzy själv gjorde överraskande bra ifrån sig, men Zakk Wylde förstörde hela kalaset med sitt runkande. Han tog bl.a. Iommis storartade riff och bluesinfluerade solon och förvandlade allt till en jävla bajs-soppa. Buckcherry lät... Bara illa!

I övrigt... En idiotisk idé att skippa pissoarerna och ha toaletterna samlade på ena sidan av festivalområdet. Och vad gör den där entrén vid Sweden Stage för nytta ens? Tillbaks med den norra entrén istället!
Överlag en jävla härlig festival. Med bra musik, god mat och fantastiskt umgänge. See you next year!
Får intrycket att publiken på Sweden Rock är städad och mogen till skillnad från vissa andra festivaler, något som ger en juste stämning. Även banden.
Vad tycker du om det?

Berätta om några fler du såg. Europe? Såg du In this moment? Judas Priest? Coven?
Citera
2018-06-12, 11:45
  #116
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Får intrycket att publiken på Sweden Rock är städad och mogen till skillnad från vissa andra festivaler, något som ger en juste stämning. Även banden.
Vad tycker du om det?

Berätta om några fler du såg. Europe? Såg du In this moment? Judas Priest? Coven?
Det är fantastiskt faktiskt. Visst förekommer det något fall av narkotika, men det gäller alla festivaler. Däremot anmäls det nästan årligen hela NOLL fall av sexuellt ofredande.
Hårdrockare ÄR bäst, så är det bara (skämt åsido, vi är alla människor oavsett musiksmak)

Europe var inte där, och In This Moment såg jag inte då det inte är min stil direkt. Judas Priest var bra, som vanligt. Tyvärr skippade jag extranumrena då Glenn Tipton gick på, men jag har ju sett honom två gånger innan då han inte var så nedsatt av sin Parkinson-sjukdom, så... Coven orkade jag inte med. Efter H.E.A.Ts spelning frös jag som om jag vore på Antarktis, och trött var jag med.
Helloweens återförening var bra, likväl Heavy Loads återkomst. Det kändes som att de hade hittat hem och såg ut som att de hade roligt.

Jag försökte ge Meshuggah en chans till genom att se dem live, men tyvärr... Det gick inte. Efter att ha genomlidit Zakk Wyldes onani på Ozzys spelning innan, så fick jag huvudvärk efter bara två låtar. Meshuggah är helt enkelt inte min grej.
Citera
2018-06-12, 21:05
  #117
Medlem
Nahibos avatar
In This Moment var riktigt bra, annars så var Glenn Hughes häftigast, Kreator årets överraskning då jag inte alls lyssnat speciellt mycket på dom (gick ifrån HEAT som jag hade tänkt att se eftersom det var så dåligt och ställde mig vid Kreator istället).

Darkness var som dom är då Justin är på humör - riktigt bra, stod mest och tittade på Dan eftersom man har sett Justin rida omkring i publiken några gånger och blev belönad med ett plektrum så det gjorde som den dagen.

I övrigt så skötte sig samtliga huvudakter skulle jag säga. Ozzy kan man inte ha så mycket förväntningar på men han gjorde det bra - gubben.
Citera
2018-06-12, 21:19
  #118
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
In This Moment såg jag inte då det inte är min stil direkt.

Inte min stil heller. Satt och vilade, såg på distans. Blev positivt överraskad.
Citera
2018-06-13, 23:29
  #119
Medlem
XtraXs avatar
http://www.blabbermouth.net/news/wat...rock-festival/
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback