Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 17:36
  #1
Medlem
Då var det snart dags igen, lite mindre än ett år kvar och det börjar rycka i rocker-genen hos undertecknad.

2017 var väl ett halvdant år bandmässigt tycker jag, det var inte mycket jag ville se även om jag tyckte både In Flames och Mustasch var fantastiskt bra. Jag hoppas på en step-up 2018, så att det kommer lite fler 'större' band med viss 'bredd'. Precis som SRF prickade ju Copenhell in In Flames, Alter Bridge, Saxon, Candlemass, Ministry, men utöver det så hade de också med Finger Finger Deatch Punch, Slayer, System of a Down, Prophets of Rage, Rob Zombie, Airbourne, Europe, Opeth och flera andra större akter. Copenhell var 2017 helt klart bättre än SRF i bandutbudet, om man frågar mig. I min mening bör SRF briljera, inte Copenhell!

Vad hoppas ni på för band?
Och vad är realistiskt att se? (utifrån vilka som är på turné och den typ av band / budget SRF brukar ha)
Finns det något annat ni tycker bör förändras på SRF?
Citera
2017-08-18, 19:44
  #2
Medlem
Pfaltzs avatar
Off topic men ändå inte...man önskar artister till 2018 här:

http://www.swedenrock.com/festival/a...band-till-2018
Citera
2017-08-21, 15:08
  #3
Medlem
Jag skulle kunna tänka mig att ha mer nya band från andra länder, känns som de kör mycket på gamla kända akter för att få en bred publik.

Kanske kunde köra en scen enbart för nytt och banbrytande inom metal
Citera
2017-09-12, 23:19
  #4
Medlem
Ihavenonames avatar
Ett band jag verkligen hoppas på - men som jag verkligen inte förväntar mig att få se där - är Roots från Indonesien. Förutom dom skulle jag gärna se The Brains (Kanada) och Psychostick (USA) - har dock inga förhoppningar om dom heller.
Citera
2017-09-15, 19:27
  #5
Medlem
Internhumors avatar
Drömmen hade varit om Sweden Rock återförenat danska bandet Skagarack!

https://www.discogs.com/artist/568481-Skagarack

Torben Schmidt har en jävligt vass pipa!

En annan dröm skulle ju kunna vara Europa som kan fira jubileum på sin platta Out Of This World.

Deras nya platta som kommer om några veckor skulle garanterat sitta som en smäck på Sweden Rock Festival!
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-09-15 kl. 19:35.
Citera
2017-09-16, 18:19
  #6
Medlem
Frimurares avatar
Personligen så hoppas jag förstår på att Helloween dyker upp som en av huvudakterna.

Det vore även kul om Demons & Wizards tittar förbi.
Citera
2017-09-19, 18:31
  #7
Medlem
Internhumors avatar
Whitesnake skulle ha varit klockrent att få se. De har ju ingen turné på gång just nu heller men vet inte hur det ser ut nästa sommar? Någon med koll? De har ju presenterat en asfet CD-box i år.
Citera
2017-09-20, 19:57
  #8
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Whitesnake skulle ha varit klockrent att få se. De har ju ingen turné på gång just nu heller men vet inte hur det ser ut nästa sommar? Någon med koll? De har ju presenterat en asfet CD-box i år.
Ser nog helst att de stannar hemma. Jag älskar Whitesnake, men den spelning som de presterade på 2011 års festival var under all kritik. Coverdale är slut som sångare. Inte ens gäster som Bernie Marsden och Adrian Vandenberg lyckades lyfta spektaklet.
Ärligt talat? Hur tänker man när man tar in Bernie Marsden som gäst och låter honom spela KOMPGITARR???
Citera
2017-09-20, 21:27
  #9
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Ser nog helst att de stannar hemma. Jag älskar Whitesnake, men den spelning som de presterade på 2011 års festival var under all kritik. Coverdale är slut som sångare. Inte ens gäster som Bernie Marsden och Adrian Vandenberg lyckades lyfta spektaklet.
Ärligt talat? Hur tänker man när man tar in Bernie Marsden som gäst och låter honom spela KOMPGITARR???

Kan tänka mig att de är lite risiga idag men i det hela är det ju en skön upplevelse att få se detta legendariska band. Det är tunga namn du räknar upp i Bernie och Adrian och det får mig att tänka att det skulle vara en extra höjdare för festivalen om SRF och grabbarna fick tillbaka självaste John Sykes upp på scenen!
Citera
2017-09-20, 23:50
  #10
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Kan tänka mig att de är lite risiga idag men i det hela är det ju en skön upplevelse att få se detta legendariska band. Det är tunga namn du räknar upp i Bernie och Adrian och det får mig att tänka att det skulle vara en extra höjdare för festivalen om SRF och grabbarna fick tillbaka självaste John Sykes upp på scenen!
Sykes är ju en klippa, så det vore minsann något. Och jag ska väl påpeka att jag trots allt skulle se Whitesnake om de bokades. Det är ju trots allt en sjuhelvetes bra band med en låtskatt som heter duga, så visst kan man få något gott ur spelningen ändå.
Citera
2017-09-29, 19:45
  #11
Medlem
Internhumors avatar
In med Tankard för i helvete! Det är ju ett klockrent bira-band! Fet låt-katalog och klockrent sound rakt igenom! Inte en stilla stund med detta stänkar-band.

Ett annat band som hade varit kanon att se är det australienska bandet Koritni. Skön bira-rock. Tungt gung.
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-09-29 kl. 19:57.
Citera
2017-09-30, 23:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
In med Tankard för i helvete! Det är ju ett klockrent bira-band! Fet låt-katalog och klockrent sound rakt igenom! Inte en stilla stund med detta stänkar-band.

Ett annat band som hade varit kanon att se är det australienska bandet Koritni. Skön bira-rock. Tungt gung.

Håller med om Tankard, hoppas de kommer!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback