Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-24, 16:46
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det måste väl ändå vara smartare att gå till läkare, vårdcentralen, och bli utredd. Då kan du sen få rätt medicin utskriven.

Annars så är Aerius bra mot pollen men den är receptbelagd. Clarityn fungerar säkert också och går att köpa utan recept. Kestine är en annan du kan köpa.

Clarity = Loratadin
Aerius = Desloratadin

Patentet har gått ut på bägge dessa så man kan köpa kopiorna receptfritt nu till en mycket billigare peng.

Citat:
Ursprungligen postat av DenStarke
Tror inte att det är någon idé att gå till vårdcentralen. Jag får säkert någon tid efter sommaren eftersom väntetiderna är så långa. Det är nog bättre att vänta till nästa år isåfall.

Med tanke på att du förmodligen har gräspollen så kommer de inte göra ett smack.
Inte fören du gått igenom alla tabletter och Nässpray du kan få receptfritt på Apoteket..
Citera
2017-06-24, 18:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenStarke
Tror inte att det är någon idé att gå till vårdcentralen. Jag får säkert någon tid efter sommaren eftersom väntetiderna är så långa. Det är nog bättre att vänta till nästa år isåfall.
Är du anmäld på en vårdcentral så får du tid samma dag. Jag får det i vart fall på min. Köp Kestine direkt, den är bra (vill jag minnas). Det är ett helvete med allergi!

Citat:
Ursprungligen postat av McMackan
Aerius = Desloratadin
De två må vara samma teoretiskt men inte i verkligheten. Något måste skilja då kopian inte fungerar lika bra. Detta gäller även fler kopior!
Citera
2017-06-24, 21:41
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Är du anmäld på en vårdcentral så får du tid samma dag. Jag får det i vart fall på min. Köp Kestine direkt, den är bra (vill jag minnas). Det är ett helvete med allergi!


De två må vara samma teoretiskt men inte i verkligheten. Något måste skilja då kopian inte fungerar lika bra. Detta gäller även fler kopior!

Vart i landet bor du?
Här nere i Skåne är finanserna i botten.
Fattas 300 miljoner eller något för att klara av budgeten för vårdcentralerna bara i år.
Här nere (Malmö) kan man glömma att de bokar tid för "lite pollen"

Jag menade sen inte att kopiorna var lika bra, dock så finns det receptfria kopior man kan pröva på under tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback