Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-24, 08:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
-----Skulle jag gissa på en av regionpolischeferna förutom Götblad skulle jag sätta en slant på Klas Friberg (Född 1960). Han är chef för region väst (Göteborg). Polis, jurist, lång erfarenhet, tog tillfälligt över region Syd när den tidigare chefen (Annika Stenberg) fuckade upp.
Friberg vore en nåd att stilla bedja om. Högt respekterad internt och har utmärkta möjligheter att få personalen med sig på den mödosamma resa som väntar svensk polis.
Bevare mig väl för Götblad. Med henne vid rodret kommer det att gå raka vägen ner i avgrunden.
Citera
2017-06-24, 22:26
  #14
Medlem
PlutoJs avatar
Om Eliasson skulle tvingas avgå nu vore Götblad självklar efterträdare. Inte för att hon är bäst lämpad, för det är hon sannerligen inte! Utan för att hon "ticks all the boxes" i den politiskt korrekta kravlistan.

Om man ändå kunde klona Carl Persson...
Citera
2017-06-25, 06:45
  #15
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Samtliga riksdagspartier exklusive S är överens om att Dan Eliasson bör avgå. Jag har svårt att se att han sitter kvar vid ett regeringsskifte. Vilka skulle kunna vara tänkbara efterträdare? Gud förbjude Götblad ta över känner jag

Någon annan person med rätt partibok?
Citera
2017-06-25, 20:10
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Love-Diana-de-Nice
Någon annan person med rätt partibok?

Jag tycker SD, men vettifan vem man kan hämta därifrån med polisiär erfarenhet
Citera
2017-06-25, 21:00
  #17
Medlem
longbow4ys avatar
Ett smart drag av S vore att tillsätta Beatrice Ask som RPC.

Alliansen kan inte klaga på en av de sina och S kan börja klaga på Ask.
Eftersom det bara är ett år kvar till valet hinner hon inte göra något innan hon ersätts.

Lite grand som tack för när demokratiminister Birgitta Ohlsson (FP) utsåg den förre S-ledaren Mona Sahlin till nationell samordnare mot våldsbejakande extremism.
Citera
2017-06-25, 21:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Samtliga riksdagspartier exklusive S är överens om att Dan Eliasson bör avgå. Jag har svårt att se att han sitter kvar vid ett regeringsskifte. Vilka skulle kunna vara tänkbara efterträdare? Gud förbjude Götblad ta över känner jag

det enda dan eliasson kan är att vara muslim och pedofil. han har misslyckats i allt han tagit tag i förutom pedofili dårå. Det kanske låter kontroversiellt men jag skulle vilja ha kent ekeroth där. Så ha städar upp rejält efter allt pk:ande och kastar ut alla kackerlackor som inte klarar av att göra sina jobb. ska helikoptern vara uppe så ska den vara uppe tills man rett ut alla brott och tagit alla. ska man utvis så ska man kasta ut hela släkte och reducera bidragen så att de själva drar som det är i danmark.
Citera
2017-06-25, 21:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Jag tycker SD, men vettifan vem man kan hämta därifrån med polisiär erfarenhet

pedofilen som sitter där nu är ju inte polis.
Citera
2017-06-26, 13:47
  #20
Medlem
dstructs avatar
Kommer säkert bli någon med namnet "Muhammed Alchaba" eller någon i Hells Angels.

Gör mig till polischef jag har absolut noll erfarenhet, men lovar att jag skulle minska kriminaliteten med 5000% på tre månader.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback