Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 13:11
  #1
Medlem
Deklarerade i slutet av mars, har hört att den ska komma in innan midsommar men jag väntar fortfarande.

Någon med samma problem, borde jag kontakta skatteverket?
Citera
2017-06-23, 13:15
  #2
Medlem
Brukar få besked i augusti
Citera
2017-06-23, 13:20
  #3
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kacp
Deklarerade i slutet av mars, har hört att den ska komma in innan midsommar men jag väntar fortfarande.

Någon med samma problem, borde jag kontakta skatteverket?

Ditt första problem är att du skriver "inte fått din skattedeklaration" det har du ju fått om du har deklarerat. Så, jag gissar att du inte fått besked om skatteåterbäring?

Bara om du deklarerade elektroniskt, har anmält skattekonto, skall få tillbaka pengar och inte har några bilagor av vissa typer.

Om du uppfyller allt ovan och inte fått utbetalningen så blir du granskad av någon anledning. Då gäller september-december.
Citera
2017-06-23, 13:25
  #4
Medlem
Ja, självklart är det vad jag menar, första gången jag deklarerar. Men tack för det, jag försätter att vänta.
Citera
2017-06-23, 13:35
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kacp
Ja, självklart är det vad jag menar, första gången jag deklarerar. Men tack för det, jag försätter att vänta.

Säker på att du gjort allt rätt, dvs skickat in deklarationen?
Hur såg ditt preliminära skattebesked ut, skulle du få pengar tillbaka?
Citera
2017-06-23, 14:10
  #6
Medlem
KemikalienXs avatar
Du kanske redan har fått tillbaka pengarna på ditt konto fast det var så lite att du inte märkte det eller så har du inte anmält vilket konto de skall betala till? Från skatteverkets webbsida:

Citat:
Skatteverket skickar ut skattebesked och betalar ut skatteåterbäring vid följande tillfällen:

  • April – Om du har skaffat en digital brevlåda och anmält konto senast den 1 mars och godkänt deklarationen i appen eller e-tjänsten senast den 29 mars utan att ändra eller lägga till något, får du dina pengar i april.
  • 7–9 juni – Om du har deklarerat genom att sms:a, ringa, använda appen eller e-tjänsten senast den 2 maj får du dina pengar 7–9 juni. Du ska även senast den 2 maj ha anmält ett bankkonto till Skatteverket.
  • Augusti eller september – Om du deklarerade på papper eller om du inte har anmält något konto senast den 2 maj får du dina pengar i augusti eller september.

Om din deklaration kontrolleras manuellt får du dina pengar så fort granskningen är klar, i stället för vid tidpunkterna ovan.
__________________
Senast redigerad av KemikalienX 2017-06-23 kl. 14:19.
Citera
2017-06-23, 14:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Säker på att du gjort allt rätt, dvs skickat in deklarationen?
Hur såg ditt preliminära skattebesked ut, skulle du få pengar tillbaka?

Ja allt ser korrekt ut, gick in på skatteverket och dubbelkollade.
Citera
2017-06-23, 14:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KemikalienX
Du kanske redan har fått tillbaka pengarna på ditt konto fast det var så lite att du inte märkte det eller så har du inte anmält vilket konto de skall betala till? Från skatteverkets webbsida:

Jag är helt dum i huvudet, jag har lyckats glömma anmäla utbetalningskonto, tack så mycket för hjälpen.
Citera
2017-07-01, 07:39
  #9
Medlem
Har du fått slutskattebesked ännu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback