Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-27, 09:41
  #13
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Svenska kyrkan är ej för troende kristna. Den riktar sig till homosexuella, tjejer som har sex utanför äktenskapet, kommunister och massa annat folk som ej följer kristendomen.
Och katolska kyrkan ägnar sig åt pedofili, frosseri, penalism och är till för smygbögar som våldtar pojkar och kvinnor utan självkänsla.

Själv är jag agnostiker, vad är du? Katolik?
Citera
2017-06-27, 10:12
  #14
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Svenska kyrkan är ej för troende kristna. Den riktar sig till homosexuella, tjejer som har sex utanför äktenskapet, kommunister och massa annat folk som ej följer kristendomen.

Vi lever i ett nytt millenium förstår du. Svenska kyrkan vill bara vara med sin tid. Själv hade jag sex när jag var 17. Och så är det nog även bland frikyrkorna också. Men visst finns det fortfarande ett antal extremt fundamentalistiska bibeltroende. Men jag tror inte heller att de skulle ha något emot att få en önskan om en glad midsommar.
Citera
2017-06-27, 11:28
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Och katolska kyrkan ägnar sig åt pedofili, frosseri, penalism och är till för smygbögar som våldtar pojkar och kvinnor utan självkänsla.

Allt det där är förbjudet inom katolicismen.

Citat:
Själv är jag agnostiker, vad är du? Katolik?

Jag är ortodox.
Citera
2017-06-27, 11:31
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Vi lever i ett nytt millenium förstår du. Svenska kyrkan vill bara vara med sin tid. Själv hade jag sex när jag var 17. Och så är det nog även bland frikyrkorna också. Men visst finns det fortfarande ett antal extremt fundamentalistiska bibeltroende. Men jag tror inte heller att de skulle ha något emot att få en önskan om en glad midsommar.

Extremt fundamentalistiska bibeltroende? Majoriteten av alla kristna i världen idag tillhör samfund som anser att homosex och sex utanför äktenskapet är fel.

Svenska kyrkan tappar medlemmar hela tiden. De har ej hängt med i sin tid.
Citera
2017-06-27, 13:03
  #17
Medlem
LagomLats avatar
Halloj Dumbommar.

Midsommar är en kyrklig helg. Den firas av kristna i Sverige.

Kan man säga glad påsk så kan man säga trevlig midsommar.

LL
Citera
2017-06-27, 13:12
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Midsommar är en kyrklig helg.

Ja tydligen. Jag var faktiskt inte riktigt på det klara med att kyrkan firar både lördagen (Midsommardagen) och söndagen (Johannes döparens dag) av midsommarhelgen.
__________________
Senast redigerad av Hominem 2017-06-27 kl. 13:15.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback