Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 11:45
  #1
Medlem
gay4cows avatar
Hur kan man hitta jobb extremt snabbt? I princip vad som helst.

Absolut enklaste sättet att hitta jobb?
Citera
2017-06-23, 11:48
  #2
Medlem
LoveAndPeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gay4cow
Hur kan man hitta jobb extremt snabbt? I princip vad som helst.

Absolut enklaste sättet att hitta jobb?

Snabbaste och enklaste sättet är nog att sökta till alla jobbannonser som du kan hitta.
Alternativt testa "automatisk jobbsökning", fick mitt jobb genom dem.

https://jobbmotor.se/
Citera
2017-06-23, 12:40
  #3
Medlem
Åk till ett telefonförsäljarbolag, knacka på och fråga om du får börja där
Citera
2017-06-23, 16:55
  #4
Medlem
Behöver man ens starta en tråd om de.

Enklaste sättet är givetvis att gå och besöka företag visa upp sig lämna CV.
Citera
2017-06-23, 17:33
  #5
Medlem
LoveAndPeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffewtf
Behöver man ens starta en tråd om de.

Enklaste sättet är givetvis att gå och besöka företag visa upp sig lämna CV.


Det är ju det svåraste sättet att hitta jobb... enklare online
Citera
2017-06-23, 21:13
  #6
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveAndPenis
Det är ju det svåraste sättet att hitta jobb... enklare online

Scanna av bekantskapskretsen efter egna företagare. Fråga om de har något åt dig.
Citera
2017-06-24, 09:53
  #7
Medlem
Prata med de tusentals rekryterare som finns på LinkedIn. De erbjuder nya jobb precis hela tiden. Gå in på vilken IT-konsults hemsida som helst och välj ett passande jobb. De finns extremt många lediga tjänster för systemutvecklare just nu. Många konsultföretag har rekryteringsbonus om man lyckas värva en nyanställd så vi vill ta in duktiga systemutvecklare.
Det tog mig två veckor att få ett jobb som utvecklare vilket jag anser är väldigt snabbt för en kvalificerad tjänst.

Självklart måste man ha rätt kvalifikationer för tjänsterna, men det var inte i TS frågeställning.
Citera
2017-06-25, 11:29
  #8
Medlem
https://jobbmotor.se

Svinenkelt!
Citera
2017-06-25, 18:52
  #9
Medlem
Dreadlockdickies avatar
Antar om du är social gå till diverse arbetsgivare du e intresserad o jobba hos
och snacka typ.....
Citera
2017-06-25, 19:13
  #10
Medlem
godboys avatar
Jag personligen tror inte att det är rätt metod att besöka arbetsgivarna oplanerat, de har annat för sig än att ta emot radoom sökande. Skulle rekommendera att söka via mail, intresseanmälningar, spontanansökningar mm. Du får väl formulera ett antal olika personliga brev som passar lite olika jobb. Nu bara jag gissar, men jag antar att det är okvalificerade jobb. Men sök till Mackar, ICA, Post Nord, Systembolaget, McD, BK, MAX, div lager mm. Ska du jobba som ansiktet utåt, typ ICA m fl, så är det en fördel om du ser välvårdad ut. Att ha ansiktstatueringar extrema tatueringar på armar, väga 250 kg, vara otvättad och lortig ger inga jobb om du kommer på intervju.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback