Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 05:18
  #1
Medlem
mossaik-9s avatar
Goddag,

vill börja arbeta mot potentiala hot för vår välfärd, & säkerhet.

Vi i SVEA Rike, vart går man för att börja arbeta inom denna sektor.

Har vi en motsvarighet till NSA.

Polis hanterar en viss slags nivå, Insatsstyrkor en del, Militär den grova biten. Men själv är jag intresserad av själva finliret. Att undersöka potentiella hot. Informations-baserat.

Är inte så mycket -och nu pratar jag personligt- intresserad av själva "Grova Muskler"halvan av brottsbekämpning i denna anda.
Citera
2017-06-23, 05:21
  #2
Medlem
mossaik-9s avatar
Profilering, riskbedömning, informationsinhämtande, men självklart handlar tråden om vilka man vänder sig till för att bli terrorist-avfärdare i överlag [alltså Hela Bilden] - och inte bara mitt personliga intresseområde.
Citera
2017-06-23, 05:57
  #3
Medlem
kanske kolla upp på polisen eller militärens hemsida?
Citera
2017-06-23, 07:17
  #4
Medlem
Säkerhetspolisen (SÄPO)
Citera
2017-06-23, 10:58
  #5
Medlem
nidbilds avatar
Studiebesök i valfri terrorist kuvös.
Citera
2017-06-23, 11:13
  #6
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossaik-9
Goddag,

vill börja arbeta mot potentiala hot för vår välfärd, & säkerhet.

Vi i SVEA Rike, vart går man för att börja arbeta inom denna sektor.

Har vi en motsvarighet till NSA.

Polis hanterar en viss slags nivå, Insatsstyrkor en del, Militär den grova biten. Men själv är jag intresserad av själva finliret. Att undersöka potentiella hot. Informations-baserat.

Är inte så mycket -och nu pratar jag personligt- intresserad av själva "Grova Muskler"halvan av brottsbekämpning i denna anda.

God dag.

Om du ska jobba med sådant ska du inte ha en ensidig syn på vad en terrorist är. Jag vet inte hur det är med dig, men väldigt många här på FB tycks anse att det bara är muslimer som är terrorister, medan bombsprängande nazister bara är buspojkar som har lite skojigt. Vilket naturligtvis är fel.

Du bör heller inte ha inställningen att alla muslimer är terrorister, och givetvis bör du heller inte vara rasist.

Hur det går till rent praktiskt att börja jobba med terrorbekämpning vet jag tyvärr inte, men nedan finns lite info om SÄPO:s arbete med kontraterrorism. Kanske kan du hitta mer info av det slag du vill ha om du läser vidare där.

http://www.sakerhetspolisen.se/kontraterrorism.html

PS! Givetvis måste du vara ostraffad, men det förutsätter jag att du är.
Citera
2017-06-23, 14:30
  #7
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
God dag.

Om du ska jobba med sådant ska du inte ha en ensidig syn på vad en terrorist är. Jag vet inte hur det är med dig, men väldigt många här på FB tycks anse att det bara är muslimer som är terrorister, medan bombsprängande nazister bara är buspojkar som har lite skojigt. Vilket naturligtvis är fel.

Och det är fel enbart med hänvisning till att du säger det? Skillnaden mellan muslimska terrorister och nazistiska dito är att de förra finns i verkligheten medan de senare bara existerar i vänstertrollens paranoida fantasi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback