Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-23, 03:07
  #1
Medlem
Adelaides avatar
Är ju en jävla tågkaos idag, alla tåg till och från Stockholm är visst inställda pga att någon kabel började brinna (eller nåt sånt). De säger att det även kommer påverka resorna imorgon. Men hur ser det ut på måndag, tror ni? Ska till Gröna Lund då på en konsert, åker söderifrån också.

SJ:s meddelande:

Det är för närvarande fortfarande stopp i tågtrafiken mellan Stockholm Central och Stockholm Södra. Detta på grund av ett kontaktledningsfel till följd av en arbetsplatsolycka. Vi beklagar de förseningar som uppstår som en följd av detta. Trafikverket arbetar på att lösa situationen, prognos saknas i nuläget för att kunna trafikera sträckan.
(Senast uppdaterad idag 21:25)
Citera
2017-06-23, 10:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Är ju en jävla tågkaos idag, alla tåg till och från Stockholm är visst inställda pga att någon kabel började brinna (eller nåt sånt). De säger att det även kommer påverka resorna imorgon. Men hur ser det ut på måndag, tror ni? Ska till Gröna Lund då på en konsert, åker söderifrån också.

SJ:s meddelande:

Det är för närvarande fortfarande stopp i tågtrafiken mellan Stockholm Central och Stockholm Södra. Detta på grund av ett kontaktledningsfel till följd av en arbetsplatsolycka. Vi beklagar de förseningar som uppstår som en följd av detta. Trafikverket arbetar på att lösa situationen, prognos saknas i nuläget för att kunna trafikera sträckan.
(Senast uppdaterad idag 21:25)

En sån massiv kabelbrand svårt säga men ja hade letat andra alternativ.. sj o sls pendeltragik brukar va ett helvete o lita på...
Citera
2017-06-23, 11:06
  #3
Medlem
Drumedarens avatar
Ska söderut med tåg på söndag. Måste hem och jobba. Men det är ju IFRÅN stockholmsområdet. Nåde min mor om det inte funkar
Citera
2017-06-23, 11:09
  #4
Medlem
Denoms avatar
Jag tror det hinner lösa sig tills dess, brukar inte ta så lång tid innan det rullar igen.
Citera
2017-06-23, 11:16
  #5
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag tror det hinner lösa sig tills dess, brukar inte ta så lång tid innan det rullar igen.

Skönt att höra. Kan tänka mig att stockholm står ganska still utan sin tågtrafik. Allt går ju igenom Stockholm.
Citera
2017-06-23, 14:04
  #6
Medlem
Adelaides avatar
Härligt! Så jag kan bara ta det lugnt nu och planera min resa precis som förut?
Citera
2017-06-25, 12:45
  #7
Medlem
Ja men mycket fel och förseningar är det Var det bättre förr som en del säger ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback