Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-06-25, 02:01
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Många bögar är helt ok med ordet. Men att använda det som ett skällsord är enbart pubertalt.

Jag tror TS mer generellt syftar på hur man tenderar att ha en viss informell jargong tillsammans med personer som man står extra nära. Inte nödvändigtvis att det måste involvera att kalla varandra bögar.

Ofta kommunicerar vi på olika sätt med olika personer helt enkelt, och då kan det vara skönt att även ha relationer som tillåter en mer avslappnad samvaro.
Citera
2017-06-25, 03:30
  #62
Medlem
Är inte problemet lite att alla män vill vara hjälten i sin egen film så att säga?

Ingen vill liksom riskera att bli någon sidekick som folk gör narr av i någon annans film, eller som dör mitt i filmen.
Det resulterar förstås i att väldigt många män lever i sin egen lilla slutna värld där de inte riskerar att bli sårade. En del trivs med det, många blir väldigt ensamma.

Det är lite som en manlig version av feminism tror jag, detta ensamhetsfenomen, man vill ha kakan och äta den samtidigt.
Citera
2017-06-25, 08:26
  #63
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Milslång skillnad på folket i turkiet jämfört med sverige. Doppar du i havet så kan du vara säker på att en ny konversation kommer uppenbaras när du kommer upp i ytan igen. "Visst är vattnet kallt". Grannar hälsar på varandra. De kommer och sätter sig hos dig om du sitter på en bänk och helt plötsligt snackar man. Hände faktiskt igår. Såg samma man idag och han kom upp och frågade hur jag mådde.

Svenskar är socialt handikappade.

Enda nackdelen med turkiet är väl att tjejerna här inte är lika sexuellt frigjorda som i sverige.
Råder nog delade meningar där.
Verkar vara ett skitland.
Citera
2017-06-25, 08:32
  #64
Avstängd
somaliskdelikatesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
För att jag skrev att 28-åringar har mognat sedan de var 15? Jag verkar ha trampat på en öm tå.
Du tror att du kan trampa på en öm tå bara för att du skriver att du verkade trampa på en öm tå.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback