Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 01:59
  #1
Medlem
Vafannudas avatar
Jag kommer möta sån galen skepsis när det gäller detta inlägg. Det skiter jag i.
Jag har jobbat ca. 20 år med amerikansk signalspaningsteknik tillsammans med amerikanska företag inom försvarssektorn. På svenskt uppdrag. Jag har gjort annat också med annan nation på svenskt uppdrag som är bra mycket mer kontroversiellt. Kommer inte skriva om det.
Det detta inlägg syftar till är amerikansk "mind control" som jag vet är en realitet. Jag har själv fått uppleva den. Personligen har detta varit en katastrof för mig, blev utsatt för "mind control"-operation 2012 och 2013. Vad som hände är en lång historia men slutade med att jag har en historia i svensk sjukvård (psyk). När jag förstod vad som är möjligt tappade jag livslusten, har ett självmordsförsök i bagaget.
FAKTUM ÄR ATT NSA KAN STYRA UTPEKADE MÄNNISKORS TANKAR genom att mäta in hjärnfrekvensen och därefter stimulera hjärnceller på godtyckligt sätt. Min erfarenhet är att detta kan göras på stora avstånd, ingen aning om hur stora. Vi pratar om hjärnforskning sedan 60-talet (med hundratals miljoner dollar per år) som har burit frukt. Detta är givetvis galet skyddsvärt så man ser till att de som blir varse denna teknik antingen klassas som sjuka, och hamnar på psyket, eller dör. Vanligtvis begår självmord. En dag kommer denna teknik få sin egen Snowden och för mig personligen skulle det vara en lättnad då jag av vissa, bl.a min dotters mamma, blivit klassad som psyksjuk p.g.a. hennes bristande insikt i branschen.
Är helt övertygad om att dagens "telekrig" går ut på att skydda beslutsfattare från att påverkas av elektronisk mind control, men det är så jävla omvälvande så ingen vill publicera nåt om det.
"Mind control" i större tappning är slutet på vår civilisation...
Citera
2017-06-23, 04:42
  #2
Medlem
Den ideella svenska föreningen "Kreaprenör" har flera projekt på gång,
ett är det angelägna projektet som heter "Hjärnans frihet", som handlar
och bristen på etik inom neuroforskningen. Föreningens ordförande i Stockholm,
Lo Landin, har skrivit följande i ett inlägg om vad som händer just nu i projektet
Hjärnans frihet och kritiserar den tidvis hårdhänta forskningen med neurala implantat.


"SLUTA FÖRNEKA ATT TEKNIKEN FINNS

Vi har nu startat nästa fas i projektet Hjärnans frihet genom att tillskriva Sveriges forskningsminister och samtliga riksdagspartier för att efterhöra hur de ser på behovet av etisk kontroll och debatt om den nya uppkopplade Medvetandeforskningen. Samtidigt försöker vi få den etablerade pressen att ta upp frågan om att forskningen måste sluta att förneka att tekniken finns."

länk:
http://www.creapreneur.se/PROJEKT-Hjarnans-frihe.html


Inspektionen för vård och omsorg (IVO) är en statlig myndighet med tillsyn och kontroll över
hälso- och sjukvården. Myndigheten har tagit i mot flera anmälningar de senaste åren från
svenska forskningspersoner som klagar på forskningsprojekt inom neuroforskningen utan etikprövningstillstånd och ofrivilligt deltagande utan informerat samtycke.
__________________
Senast redigerad av Piratpartiet 2017-06-23 kl. 05:23.
Citera
2017-06-23, 12:13
  #3
Medlem
Du tror inte att någon av alla de läckor som gjorts, skulle innehållit något om detta, mind control? Det finns helt enkelt inga trovärdiga källor om att man på avstånd(i vart fall inte längre) kan mäta "hjärnfrekvens" och sedan "godtyckligt" stimulera hjärnan. Låter mer som psykos/vanföreställningar/paranoia. Hade den typ av mind-control-forskning som du beskriver, finansierats med 100-tals miljoner, hade det helt enkelt varit något som funnits med i någon av alla dessa läckor som gjorts.

Det som signatur piratpartiet skriver om handlar om implantat. Varken i USA, eller Sverige tvingar på ett implantat i hjärnan på någon.
__________________
Senast redigerad av funderande 2017-06-23 kl. 12:13. Anledning: skriver slarvigt
Citera
2017-06-23, 12:40
  #4
Medlem
Vafannudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funderande
Du tror inte att någon av alla de läckor som gjorts, skulle innehållit något om detta, mind control? Det finns helt enkelt inga trovärdiga källor om att man på avstånd(i vart fall inte längre) kan mäta "hjärnfrekvens" och sedan "godtyckligt" stimulera hjärnan. Låter mer som psykos/vanföreställningar/paranoia. Hade den typ av mind-control-forskning som du beskriver, finansierats med 100-tals miljoner, hade det helt enkelt varit något som funnits med i någon av alla dessa läckor som gjorts.

Det som signatur piratpartiet skriver om handlar om implantat. Varken i USA, eller Sverige tvingar på ett implantat i hjärnan på någon.

Det finns läckor om detta om du letar lite. Problemet är att det är så svårt att ta till sig för gemene man att det avfärdas på precis det sätt du antyder, psykos/vanföreställningar. Jag tror dock det kommer en dag då detta kommer upp till ytan med konkreta bevis. Men visst är det befogat att du är skeptisk.
Citera
2017-06-23, 12:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafannuda
Det finns läckor om detta om du letar lite. Problemet är att det är så svårt att ta till sig för gemene man att det avfärdas på precis det sätt du antyder, psykos/vanföreställningar. Jag tror dock det kommer en dag då detta kommer upp till ytan med konkreta bevis. Men visst är det befogat att du är skeptisk.
Lite snabba sökningar, ger mig inget annat än personliga berättelser, från mänskor som förmodligen har någon slags vanföreställning/psykos.

Man hittar också en del försök att göra en höna av en fjäder, t.ex. en del är spinoffs på USA "Star gate Mind control" och det finns säkert en hel del som ligger inom området förhörsteknik, propaganda, påverkansoperation, etc, men detta är långt ifrån något som handlar om att man kan mäta hjärnfrekvens på avstånd eller påverka hjärnan på avstånd "godtyckligt".

Bjud gärna på en länk om du har något som är trovärdigt.
Citera
2018-03-22, 11:01
  #6
Medlem
Vafannudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funderande
Lite snabba sökningar, ger mig inget annat än personliga berättelser, från mänskor som förmodligen har någon slags vanföreställning/psykos.

Man hittar också en del försök att göra en höna av en fjäder, t.ex. en del är spinoffs på USA "Star gate Mind control" och det finns säkert en hel del som ligger inom området förhörsteknik, propaganda, påverkansoperation, etc, men detta är långt ifrån något som handlar om att man kan mäta hjärnfrekvens på avstånd eller påverka hjärnan på avstånd "godtyckligt".

Bjud gärna på en länk om du har något som är trovärdigt.

Nu har det blivit en explosion med Mk Ultra dokumentation i samband med fenomenet Quanon. Mind control-tekniker via RF. Lätt att hitta. Men det förefaller vara CIA och Deep State som ligger bakom inte NSA.
Frågan är hur det ser ut i Sverige egentligen. Det hela är det mest integritetskränkande man kan bli utsatt för...

Förefaller inte vara något nytt heller, kika på dessa:
http://www.brainfeed.tv/2017/09/06/e...consciousness/
https://m.youtube.com/watch?v=vxrBLO1rAMM
__________________
Senast redigerad av Vafannuda 2018-03-22 kl. 11:32.
Citera
2018-04-02, 17:08
  #7
Moderator
Ruskigbusss avatar
Vi ser om konspirationsteoretikerna har bättre utbyte av den här tråden.

Övervakning och integritet --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2018-04-18, 20:21
  #8
Medlem
badbollen3s avatar
MK-Ultra är väl den enda som är bekräftad vad jag vet. Men vi lever i en annan tid nu än på mitten av 1900-talet. Waterboarding är inte accepterat, händelserna i abu gahraib(stavning?) fördöms. Det finns fler exempel, men min poäng är att respekten för de mänskliga rättigheterna har ökat, så jag ställer mig starkt frågande till att säkerhetstjänsterna håller på och skickar ut subliminala budskap för att göra folk galna.

Men å andra sidan så har det ju inträffat en hel del konstiga ljud på kuba som folk blivit sjuka av, men varför skulle säkerhetstjänsterna i USA i så fall ge sig på sina egna medborgare utomlands?
Citera
2018-04-19, 14:40
  #9
Medlem
Nyligen höll den kände professorn Yuval Noah Harari som skrivigt boken "Sapiens" föredrag på World Economic Forum. Både Angela Merkel och Emmanuel Macron läser med stort intresse hans böcker. Han talade mycket om hur man nu kan hacka människor och andra organismer.


"World Economic Forum - Yuval Noah Harari - Professor, University of Jerusalem, Israel.

Det är mycket prat idag om att hacka dator, e-postkonton, bankonton och
mobiltelefoner. Men vi får nu tillgången att hacka mänskliga varelser.

Vad behövs för att hacka en människa? Två saker.

Mycket datorkapacitet och mycket biometrisk data. Inte data om vad jag köper
och gör utan data om vad som händer i kroppen och inuti hjärnan.

Det är inte förrän fram till idag som vi har den nödvändiga datorkapaciteten
eller biometriska datan/kunskapen för att hacka människan.

Men det har förändrats nu pga. två simultana revolutioner. För det första framsteg
inom datavetenskapen speciellt inom maskininlärning och artificiell intelligens. För det
andra samtidigt framsteg inom biologin framförallt inom hjärnforskningen. Det ger oss
den nödvändiga biologiska förståelsen."
Citera
2018-04-19, 16:30
  #10
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piratpartiet
Det är inte förrän fram till idag som vi har den nödvändiga datorkapaciteten
eller biometriska datan/kunskapen för att hacka människan.

Men det har förändrats nu pga. två simultana revolutioner. För det första framsteg
inom datavetenskapen speciellt inom maskininlärning och artificiell intelligens. För det
andra samtidigt framsteg inom biologin framförallt inom hjärnforskningen. Det ger oss
den nödvändiga biologiska förståelsen."


Allt som saknas är att någon fysiskt sätter in elektroder i hjärnan på någon, kopplar dessa till en hoper med mottagare och datorer, och spelar in alla dess signaler samtidigt som man sekundövervakar personen under minst 2 års tid. Därefter har man en användbar baseline för DEN personen.


Är detta vad TS råkat ut för innan hans problem började?
Citera
2018-04-19, 18:05
  #11
Medlem
"Allt som saknas är att någon fysiskt sätter in elektroder i hjärnan på någon"


Uppenbarligen är det det som sker idag men i väldigt liten skala. Det har möjliggjorts
genom framstegen inom maskininlärning, artificiell intelligens och inom hjärnforskningen.

"I Kreaprenör fick vi våra första insikter i detta för 7 år sedan, när vi kontaktades av personer som under sjukhusvistelse hade fått injektioner, varefter deras liv förändrats och de upplevde hur utomstående har tillgång till och direkt kontakt med deras sinnes funktioner, tankar och handlingar."
Citera
2018-04-20, 19:09
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vafannuda
Jag kommer möta sån galen skepsis när det gäller detta inlägg. Det skiter jag i.

Det där låter precis som paranoida vanföreställningar hos en schizofren. Tråkigt om det ör så.

Men vad för anledning har någon att tro att det är magi från usa istället? Vi har det inte, men du berättar inte ens vad du själv har för anledning. Och vad finns det då att diskutera?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback