Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-22, 23:44
  #1
Medlem
4yoonlys avatar
Har haft skägg i olika omgångar, oftast vildvuxet... ibland mindre vildvuxet.

När jag får lite för långt och vildvuxet så blir det rakning men innan jag drar bort allt så brukar jag försöka få till något roligt som passar mig någorlunda.

Ett par gånger har jag försökt att få till det som jag tror passar mig och något jag själv tycker är "snyggt". Men har alltid slutat med faaaaaaan helvete och sedan får dra bort allt...

Looken jag är ute efter är typ https://www.google.se/search?q=dave+...ih=920#imgrc=_

Jag gillar stilen och har skäggväxten för det men misslyckas totalt tillfällena jag testat att stå framförs spegeln och försökt...

Vad göra? gå till en frisör med ett foto? vara mer noggrannare och försiktig?

Jag har dock inte svart skägg utan mer något "gråare", kanske det gör det skit och jag kan aldrig få något liknande? eller gå full on och färga skägget och håret?

Jaja... hur vad göra?
Citera
2017-06-22, 23:54
  #2
Medlem
Drumedarens avatar
Gå till en barberare och visa upp bilden. Dom kan ju sin sak, och barberare finns det ju nästan i varje stad.
Citera
2017-06-23, 00:10
  #3
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumedaren
Gå till en barberare och visa upp bilden. Dom kan ju sin sak, och barberare finns det ju nästan i varje stad.

Tack! Då får det bli så, inget mer försök i spegel alltså :-)

Har inte klippt mig på typ 30 år :-) så håret är Dave Grohl också...

Kanske skall göra allt, färga håret och skägget! :-)

Vad pratar vi idag för pris på detta i en mindre stad?
Citera
2017-06-23, 00:15
  #4
Medlem
Knarkarjävlars avatar
En bra barberare kan fixa det enkelt åt dig. Har du otur kommer du till en klåpare som förstör ditt skägg. Men den där frisyren ser inte speciellt svår ut att få till själv, bara att ta det lugnt och metodiskt. Har du använt dig av en flerblandsrakhyvel när du ansat skägger själv? Det kan i sådana fall vara en förklaring till att du har misslyckats, en rakkniv eller shavette ger mycket bättre precision.
Citera
2017-06-23, 00:27
  #5
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
En bra barberare kan fixa det enkelt åt dig. Har du otur kommer du till en klåpare som förstör ditt skägg. Men den där frisyren ser inte speciellt svår ut att få till själv, bara att ta det lugnt och metodiskt. Har du använt dig av en flerblandsrakhyvel när du ansat skägger själv? Det kan i sådana fall vara en förklaring till att du har misslyckats, en rakkniv eller shavette ger mycket bättre precision.

Kört rakapparat, och hade det sett "bra" ut så hade jag kanske hyvlat. Men jag är alldeles för slarvig med apparaten... Tagit bort lite här, lite där och sedan har det minskat på fel ställen och tillslut sett snett ut och tar man bort för mycket på en sida så får man rätta andra och därmed blir det no return no surrender... och allt går åt pipan...

Jaja men hur som helst, en barberare... är bara rädd att han/hon skall skratta åt mig :-) återigen... 30 år sedan lätt jag var hos en senast (frisör/barberare alltså)...
Citera
2017-06-23, 01:02
  #6
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Tack! Då får det bli så, inget mer försök i spegel alltså :-)

Har inte klippt mig på typ 30 år :-) så håret är Dave Grohl också...

Kanske skall göra allt, färga håret och skägget! :-)

Vad pratar vi idag för pris på detta i en mindre stad?

Körpå! Förändringar mår vi alla bra av. Vet tyvärr inte priser, har själv en flickvän som är frisör som fixar mitt skägg gratis, haha.
Citera
2017-06-23, 01:05
  #7
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Tack! Då får det bli så, inget mer försök i spegel alltså :-)

Har inte klippt mig på typ 30 år :-) så håret är Dave Grohl också...

Kanske skall göra allt, färga håret och skägget! :-)

Vad pratar vi idag för pris på detta i en mindre stad?
Är det inte bättre att du försöker skaffa dig en egen stil istället för att kopiera ett utseende hos din idol?
Citera
2017-06-23, 01:07
  #8
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Är det inte bättre att du försöker skaffa dig en egen stil istället för att kopiera ett utseende hos din idol?

Jag gillar Dave Grohl absolut... Men har väldigt väldigt få idoler...

Eller har du egen "skägg" idol och därav ditt inlägg?
Citera
2017-06-23, 01:09
  #9
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag gillar Dave Grohl absolut... Men har väldigt väldigt få idoler...

Eller har du egen "skägg" idol och därav ditt inlägg?
Oj, stötte jag din maskulinitet?
Citera
2017-06-23, 01:13
  #10
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Oj, stötte jag din maskulinitet?

Vad får dig att tro det? Bara för jag har ett vildvuxet skägg och långt hår? och ser ut som Hells Angels medlem? haha

Nej, jag lovar dig... min maskulinitet kan du inte rubba med ett inlägg...

Men du vet, hitta din egen stil är något man normalt säger till 12-13 åringar... jag är tro det eller ej betydligt äldre än så... inte långt ifrån Dave Grohl min största idol någonsin haha :-)
Citera
2017-06-23, 01:17
  #11
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Vad får dig att tro det? Bara för jag har ett vildvuxet skägg och långt hår? och ser ut som Hells Angels medlem? haha
Uppenbarligen upplever du männen i Hells Angels som maskulina... Är det kanske något som lockar?

Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Nej, jag lovar dig... min maskulinitet kan du inte rubba med ett inlägg...
Fast gjorde jag inte just det..?

Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Men du vet, hitta din egen stil är något man normalt säger till 12-13 åringar... jag är tro det eller ej betydligt äldre än så... inte långt ifrån Dave Grohl min största idol någonsin haha :-)
Jamen, om du nu vill efterlikna den här mannen och vill se ut som honom, är det inte då rimligt att tro att du mentalt ligger i det åldersspann du själv nämner?
Citera
2017-06-23, 01:27
  #12
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist


Citat:
Uppenbarligen upplever du männen i Hells Angels som maskulina... Är det kanske något som lockar?

Ah du menar att de är feminina? Har du sagt detta till någon av medlemmarna eller är detta något du tänkt?

Citat:
Fast gjorde jag inte just det..?

Vad du tror du gjorde kanske inte är det jag upplever det som? du får gärna tro det, men vad du tror är kanske inte riktigt min upplevelse av ditt inlägg... tro det eller ej :-)

Citat:
Jamen, om du nu vill efterlikna den här mannen och vill se ut som honom, är det inte då rimligt att tro att du mentalt ligger i det åldersspann du själv nämner?

Jag vill inte efterlikna honom (är usel på trummor och gitarr... jag tror jag kan sjunga dock... kanske inte riktigt lika bra som Dave) men skägg designen fastnade jag för (och nej jag är inte homosexuell).
Tyckte det hade passat mig rätt bra, men jag har aldrig lyckats när jag behöver raka mig (vilket händer när halva maten jag stoppar i mig fastnar i det typ).

Vi har samma åldersspann utan tvekan... men återigen... det är designen på detta skägg jag gillar.

Du får dra vilka paralleller du vill. Du får gärna kalla mig bög/homosexuell för att jag vill ha ett skägg som en annan man... men det är sjukt svårt att hitta kvinnor med en skägg design som faktiskt ser bra ut.

---edit

Bara för det så googlade...
https://www.google.se/search?q=women...w=1680&bih=920

Och nej, inget direkt som passar mig faktiskt... Kanske dig?
__________________
Senast redigerad av 4yoonly 2017-06-23 kl. 01:31.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback