Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 21:16
  #1
Medlem
Jag har följt ett program på Bodybuilding forum, och ur detta program har jag gjort övningar som har skadat en nerv i mina höftben eller nedre ryggen jag kan inte peka ut exakt vart men denna värk har uppkommit från att ha gjort Benböj och Rumänsk Marklyft.

Jag känner att min nedre rygg har lite problem och även mina glutes är ganska ömma. Sedan har jag märkt att jag får en nerv attack i mina fötter när jag ligger eller sitter då och då under dygnet, men detta sker efter en övning och jag misstänker att detta signalerar att det är något fel med nerverna längs min rygg till benen (sciatic nerve).

Finns det något jag kan göra för att återhämta mig själv, ska jag hålla mig borta från träningen ett kort tag?
Citera
2017-06-22, 23:26
  #2
Medlem
Instinktivt känner jag att du utför lyften med inkorrekt form. Om jag har fel kan du alltid testa att byta träningsrutin och se om du mår bättre.

Men ett tips är att filma dig själv när du lyfter o jämnföra med filmer online.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback