Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 21:01
  #1
Avstängd
Tammers avatar
Jag har aldrig varit längre än till Kanarieöarna, och funderar nu på en längre resa. Vad bör bli första långresemålet, har tittat på Thailand, Västindien, Mexiko, Mauritius, Maldiverna och en massa annat utan att bli mycket klokare. Mest intresserad av bad och fina stränder, och vill helst flyga utan mellanlandningar eller byten.
Citera
2017-06-22, 21:26
  #2
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag skulle rekommendera väst över öst. Karibien har väldigt fina stränder och natur. Vetifan om du kan flyga dit utan byten från Sverige dock. Är det ett krav är det väl typ Thailand som gäller..

Edit:
Inte varit runt så mycket där men kan rekommendera Barbados.
Citera
2017-06-22, 21:35
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har aldrig varit längre än till Kanarieöarna, och funderar nu på en längre resa. Vad bör bli första långresemålet, har tittat på Thailand, Västindien, Mexiko, Mauritius, Maldiverna och en massa annat utan att bli mycket klokare. Mest intresserad av bad och fina stränder, och vill helst flyga utan mellanlandningar eller byten.


Åk till Venezuela i Sydamerika, där finns många fina stränder och det är väldigt billigt!
Citera
2017-06-25, 16:53
  #4
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Åk till Venezuela i Sydamerika, där finns många fina stränder och det är väldigt billigt!
Du skojar? Jag tror inte ens att det finns resor dit.
Citera
2017-06-25, 18:09
  #5
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Du skojar? Jag tror inte ens att det finns resor dit.
Varför skulle de inte finnas resor dit?

Det jag kan rekommendera är Vietnam, Kambodja eller Indonesien. Thailand är förstört enligt mig...
Citera
2017-06-26, 20:35
  #6
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför skulle de inte finnas resor dit?

Det jag kan rekommendera är Vietnam, Kambodja eller Indonesien. Thailand är förstört enligt mig...
Vietnam ser fint ut, det ska jag kolla upp.
Citera
2017-06-26, 21:36
  #7
Medlem
Lobengulas avatar
Zanzibar har fantastiska stränder, natur och kultur. Bermuda har också fina stränder och sevärdheter. Lite längre bort är Durban i Sydafrika, det är sydafrikas Mallorca. Men ingen av dessa destinationer har direktflighter från Sverige, minst ett byte.
Citera
2017-06-27, 00:37
  #8
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Varför skulle de inte finnas resor dit?

Det jag kan rekommendera är Vietnam, Kambodja eller Indonesien. Thailand är förstört enligt mig...

Vilken sjukt påstående... Vad är det som är "förstört" i Thailand? Jag kan göra exakt samma påstående för vilket land som helst. Alla platser, länder förändras, men att säga att Thailand är "förstört" är en grov överdrift hörru du!

Få ställen slår det "bästa" av Thailand. Sydamerika är en helt annan värld och kan således inte bara hur som helst jämföras med ett asiatiskt land. Och även de tre nämnda asiatiska länderna är väldigt olika varandra, beroende på var man befinner sig i landet såklart.
__________________
Senast redigerad av tintin- 2017-06-27 kl. 00:44.
Citera
2017-06-27, 05:04
  #9
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Vilken sjukt påstående... Vad är det som är "förstört" i Thailand? Jag kan göra exakt samma påstående för vilket land som helst. Alla platser, länder förändras, men att säga att Thailand är "förstört" är en grov överdrift hörru du!

Få ställen slår det "bästa" av Thailand. Sydamerika är en helt annan värld och kan således inte bara hur som helst jämföras med ett asiatiskt land. Och även de tre nämnda asiatiska länderna är väldigt olika varandra, beroende på var man befinner sig i landet såklart.
Det bero på vad du är ute efter, men jämför man thailand 84(när jag första såg det), så fanns det inte stora hotelkomplexer ,massa porrindustrier, massa svenska charter turister, många tursiterstäder idag var då små fiske industrier, lokalbefolklningen var inte så trötta på turister som nu, de var inte ute efter mjölka turister så mycket m.m....

När jag åker vill uppleva orörda naturer, lokalbefolkningen, billiga uppehälle m.m.. som tex det är vietnman, kambodja indonesien, fillipierna m.fl. Thailand är dyrt jämfört med dessa länder.

Kan rabbla upp hur mycket som helst
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2850287

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback