Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 11:25
  #13
Avstängd
moluskens avatar
Jag skulle säga nej. Man attraherar vad man är inte vad man vill ha, städa bara upp dit liv lite så ska du nog kunna hitta dig en riktigt fin och stabil flicka.
Citera
2017-06-23, 15:15
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ditt problem är inte skulderna, du har en tidsplan, tar ansvar och de kommer att försvinna om du håller den, precis som betalningsanmärkningarna är tidsbegränsade om du fortsätter ta ansvar för din ekonomi.

Det som skulle få mig att vara försiktig är att du pratar om "spelmissbruk". Vill du gå in i en relation med en seriös kvinna så måste du nog redan tidigt vara tydlig med att ni skall ha avtal som skyddar henne om du trillar dit igen, och du måste vara öppen och låta henne ha kontroll om det kan drabba henne på något sätt.
Ekonomi kan man reda upp -- missbruk kan däremot vara en sån där smygande grej som återkommer och inte uppdagas förrän man sitter fast i skiten.

100 k är för övrigt en skitsumma rent krasst om man ser på din inkomst och din möjlighet att lösa skulden.

Tack för utförligt svar. Yes, håller med om att det är lite skillnad att ha en skuld för att man blivit "blåst" i en husaffär etc, om man jämför med spelmissbruk. Jag är mycket väl medveten om att jag kan trilla dit igen, och det har jag gjort. En gång det senaste året med mindre summor (2-3 tusen), men på nåt sätt har jag ett skydd iom med anmärkningarna då jag inte kan ta lån osv. Ibland kan jag nästan önska att jag skulle ha bet.anmärkningar för evigt då jag isf inte kan hamna långt ned i skiten igen, även om jag får återfall. Har haft dessa problem i flera år och har tagit professionell hjälp. Min skuld när den var som mest var på 300K, så jag har betat av 2/3-delar av den.
Citera
2018-05-25, 19:05
  #15
Medlem
Tänkte bara dra en uppdatering här att jag nu är fri från mina skulder. Dock så är inte mitt mående bättre, men skönt att "man gjort rätt för sig" och betalat de man varit skyldig pengar.
Citera
2018-05-25, 21:07
  #16
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JO-Waldner
Tänkte bara dra en uppdatering här att jag nu är fri från mina skulder. Dock så är inte mitt mående bättre, men skönt att "man gjort rätt för sig" och betalat de man varit skyldig pengar.

Bra där!
Med den historiken och ett skötsamt liv kommer du garanterat att hitta kärleken igen!
Citera
2018-05-27, 00:23
  #17
Medlem
Bra kämpat!!! Jag önskar dig att du aldrig hamnar tillbaka till spelmissbruket igen och hittar världens finaste tjej
Citera
2018-05-27, 09:14
  #18
Medlem
Challenger-74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JO-Waldner
Tänkte bara dra en uppdatering här att jag nu är fri från mina skulder. Dock så är inte mitt mående bättre, men skönt att "man gjort rätt för sig" och betalat de man varit skyldig pengar.

Gött! Måendet kommer. Fokusera framåt, gå i terapi om det behövs och tänk på att du inte gav upp utan drog dig ur skuldträsket. Bra jobbat!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback