Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-22, 19:04
  #1
Medlem
Jag är i 35-40-årsåldern. Har ett hyfsat jobb i en småstad på ca 10K invånare, med en årsinkomst på ca 300K. Det tog för några månader sedan slut med tjejen och känner mig lite redo för att ge mig ut på marknaden igen. Problemet är att jag har skulder i ca 100'-klassen till KF (spelproblematik osv) som jag betalar av via löneavdrag varje månad. Detta, plus bet.anmärkningar gör att jag får bo utanför stan i en (iofs väldigt fin utsikt över vattnet i skärgården) liten lägenhet och kör med en skitbil samt att vända på varje krona..Räknar med ca 2 år till detta är löst.

Med tanke på min ålder vill jag självklart ha något som ska hålla i längden och tjejerna i 25-årsåldern som på samma sätt inte har samma krav på inkomst, stabilitet osv går ju bort ändå. Samtidigt vill jag ha en intelligent, rolig tjej som gärna har barn (har ett själv) och som man kan bygga något med. Men att köpa hus, ordentlig bil osv är ju uteslutet. Vad gör man? Ska man inrikta sig på tjejerna som har liknande situation som mig till jag löser allt, eller finns det tjejer därute som fortf. kan bortse från ekonomisk status osv, men som ändå är "problemfria" och som vill ha en långsiktig framtid, tror ni?

Jag har med de jag har haft kontakt med inte nämnt något ang. min situation med rädsla för att bli "dissad" direkt och börjar nu känna att det är kanske de som har "problem" är de som jag får inrikta mig på.

Diskussionsunderlag: Kan en "loser" bli tillsammans med en tjej som har ett stabilt liv?
__________________
Senast redigerad av JO-Waldner 2017-06-22 kl. 19:46.
Citera
2017-06-22, 19:08
  #2
Medlem
Det brukar vara en fördel om man delar samma värderingar.
Citera
2017-06-22, 19:11
  #3
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Tror du ska försöka att hitta någon tjej som också har bagage är du inte jätte snygg tror jag det blir problematiskt att hitta en stabil tjej tyvärr.
Citera
2017-06-22, 19:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Tror du ska försöka att hitta någon tjej som också har bagage är du inte jätte snygg tror jag det blir problematiskt att hitta en stabil tjej tyvärr.

Haha, nä jag är inte "jättesnygg", men är väl normalsnittet. Har haft förhållande sedan gymnasiet till och från så att träffa tjejer osv har inte varit något större problem...Men känner att jag sitter i en annan sits nu.
Citera
2017-06-22, 19:20
  #5
Medlem
John-Pauls avatar
Klart som korvspad att det spontant sitter i ryggmärken hos många att en häst med dassig historik känns inte som ett bra bet, men även en sådan kan bli en vinnare. Träna hårdare på så ökar sannolikheten att du också kan vinna lite löp i framtiden.
Citera
2017-06-22, 19:39
  #6
Avstängd
stirra dej inte blind på ekonomi för det går alltid att lösa om man vill , det viktiga är ett genuint inre och att de inte är ett vrak psykiskt , det finns många bra ensamma tjejer där ute som söker en vän
__________________
Senast redigerad av speedlimit2017 2017-06-22 kl. 20:17.
Citera
2017-06-22, 20:16
  #7
Medlem
Klart du kan hitta en stabil tjej trots din bakgrundshistorik. Ni skall ju inte börja planera delad ekonomi på andra dejten.
Citera
2017-06-22, 20:56
  #8
Medlem
När jag var i den åldern så hade jag kunnat ha överseende med din situation. Jag har ju egna pengar. Jag tycker inte att du ska nämna det förrän du träffat personen, finns ingen anledning att berätta för varenda kvinna du skriver med att du har skulder.
Hus kan ni skaffa ändå. Förutsatt att hon inte har några anmärkningar Det kan ju vara som så att du träffar någon som redan bor i hus om du tänker dejta kvinnor över 30 år.
Citera
2017-06-22, 21:43
  #9
Medlem
Katzyns avatar
Du får väl leta efter en tjej som antingen själv varit slapp med sin ekonomi, eller som inte är så intresserad av det materiella öht, eller som vill ha ett förhållande som särbos, men annars är stabil.

En kvinna i din egen ålder som har egna barn är det nog stor risk för att hon drar öronen åt sig annars, eftersom hon då antagligen varit med om åtminstone en seriös relation som havererat och lätt kan förutse besvär i framtiden med en kille med spelberoende och skulder.
Citera
2017-06-22, 21:50
  #10
Medlem
100K i skulder känns inte så övermäktigt.

Brudar blir nog inga bekymmer. Stöt på de du gillar liksom!
Citera
2017-06-23, 00:23
  #11
Medlem
För mig har ekonomin aldrig haft speciellt stor betydelse i ett förhållande, när jag träffade min nuvarande sambo hade han princip ingen inkomst och vände på varenda krona. Jag var snarare imponerad av hans vilja att få saker och ting att gå runt trots taskiga kontoutdrag, har lärt mig en hel del. Nu, 4 år senare, ser det annorlunda ut och han hjälper mig finansiera mina studier. Vi är båda i 30-årsåldern, han strax över och jag strax under, kanske hade det spelar större roll om vi var äldre, det är svårt för mig att säga. Tror inte det, men ja..

Tror däremot att det är viktigt att vara ärlig om situationen, alla har vi väl någon form av bagage. För min del hade det kvittat om du har ett tidigare spelmissbruk, huvudsaken är väl att du inte har det nu. Hade du åkt en flashig bil hade det nog fått mig att fundera över dina prioriteringar, men är du tydlig med att du är på väg att lämna detta bakom dig räcker väl det mer än väl. Kanske inget att dra upp på första dejten, det räcker med att nämna att du bjuder på pizza vid vattnet istället för restaurangen med vita dukar då ekonomin inte är den bästa för stunden. Finns det intresse trots är det är det väl bara att sakta men säkert att ge resten av bakgrunden. Tror att de flesta kvinnor idag söker en partner att dela vardagen med, inte en försörjare.
Lycka till!
Citera
2017-06-23, 01:55
  #12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JO-Waldner
Jag är i 35-40-årsåldern. Har ett hyfsat jobb i en småstad på ca 10K invånare, med en årsinkomst på ca 300K. Det tog för några månader sedan slut med tjejen och känner mig lite redo för att ge mig ut på marknaden igen. Problemet är att jag har skulder i ca 100'-klassen till KF (spelproblematik osv) som jag betalar av via löneavdrag varje månad. Detta, plus bet.anmärkningar gör att jag får bo utanför stan i en (iofs väldigt fin utsikt över vattnet i skärgården) liten lägenhet och kör med en skitbil samt att vända på varje krona..Räknar med ca 2 år till detta är löst.

Med tanke på min ålder vill jag självklart ha något som ska hålla i längden och tjejerna i 25-årsåldern som på samma sätt inte har samma krav på inkomst, stabilitet osv går ju bort ändå. Samtidigt vill jag ha en intelligent, rolig tjej som gärna har barn (har ett själv) och som man kan bygga något med. Men att köpa hus, ordentlig bil osv är ju uteslutet. Vad gör man? Ska man inrikta sig på tjejerna som har liknande situation som mig till jag löser allt, eller finns det tjejer därute som fortf. kan bortse från ekonomisk status osv, men som ändå är "problemfria" och som vill ha en långsiktig framtid, tror ni?

Jag har med de jag har haft kontakt med inte nämnt något ang. min situation med rädsla för att bli "dissad" direkt och börjar nu känna att det är kanske de som har "problem" är de som jag får inrikta mig på.

Diskussionsunderlag: Kan en "loser" bli tillsammans med en tjej som har ett stabilt liv?
Ditt problem är inte skulderna, du har en tidsplan, tar ansvar och de kommer att försvinna om du håller den, precis som betalningsanmärkningarna är tidsbegränsade om du fortsätter ta ansvar för din ekonomi.

Det som skulle få mig att vara försiktig är att du pratar om "spelmissbruk". Vill du gå in i en relation med en seriös kvinna så måste du nog redan tidigt vara tydlig med att ni skall ha avtal som skyddar henne om du trillar dit igen, och du måste vara öppen och låta henne ha kontroll om det kan drabba henne på något sätt.
Ekonomi kan man reda upp -- missbruk kan däremot vara en sån där smygande grej som återkommer och inte uppdagas förrän man sitter fast i skiten.

100 k är för övrigt en skitsumma rent krasst om man ser på din inkomst och din möjlighet att lösa skulden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback