Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 17:44
  #1
Medlem
Storus Pittuss avatar
Citat:
A Canadian man yelled "Allahu akbar" before he allegedly stabbed a police officer at the Flint, Michigan, airport in what the FBI is investigating as a terrorist act, officials said.

Amor Ftouhi, 50, has been charged with violence at an international airport, acting US Attorney Daniel Lemisch said in a statement.
http://edition.cnn.com/2017/06/21/us...ing/index.html

Ännu ett i raden av mindre dåd som knappt uppmärksammas. Allah akbar och knivhugg är en del i den nya normalbilden. Den här terroristen var ovanligt misslyckad. Inga otrogna dödade och han fick inte sin martyrdöd. IS kommer knappast att ta på sig det.

/SP
Citera
2017-06-22, 18:04
  #2
Medlem
Drinkycrows avatar
Inte för att jag fattar terrorister överhuvudtaget men jag fattar verkligen inte de här småattentaten. Är du beredd att använda dödligt våld kan du väl göra någon enklare bomb med spik i eller åtminstone införskaffa lite skjutvapen. Pinigt att inte ens lyckas ha ihjäl någon när man går full jihad.

Jag vet inte om det betyder att det var en impulsattack? Om jag var beredd att dö/sitta år i fängelse över något hade jag lagt ner mer än 5 min på att planera....
Citera
2017-06-22, 18:05
  #3
Medlem
ace_secs avatar
Knäpptyst om detta i svensk media.

Och Bryssel-muslimen tystades också ner, så fort man fick reda på att han var muslim.
Citera
2017-06-22, 18:06
  #4
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Inte för att jag fattar terrorister överhuvudtaget men jag fattar verkligen inte de här småattentaten. Är du beredd att använda dödligt våld kan du väl göra någon enklare bomb med spik i eller åtminstone införskaffa lite skjutvapen. Pinigt att inte ens lyckas ha ihjäl någon när man går full jihad.

Jag vet inte om det betyder att det var en impulsattack? Om jag var beredd att dö/sitta år i fängelse över något hade jag lagt ner mer än 5 min på att planera....

Håller med fullständigt. Ska man gå full jihad så bör man väl åtminstone kunna döda ett par stycken?!
Ett billigt gevär eller kniv - och sedan raka vägen till närmsta köpcentrum.

Förstår inte hur såpass många jihadister misslyckas så fullständigt.
Citera
2017-06-22, 18:26
  #5
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Knäpptyst om detta i svensk media.

Och Bryssel-muslimen tystades också ner, så fort man fick reda på att han var muslim.
Jag reagerade precis tvärtom. Nyheten om detta var bland det första jag såg när jag gick in på någon av kvällstidningarnas hemsidor igår. Då tänkte jag att "Oj, tänk att de till och med skriver ut att förövaren skrek Allahu akbar, det trodde man inte om svenska tidningar".

Men kanske har någon redaktör upptäckt hur rasistisk artikeln var och således flyttat den till någon undanskymd vrå. Här finns en version:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25137554.ab
Citera
2017-06-22, 18:27
  #6
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Håller med fullständigt. Ska man gå full jihad så bör man väl åtminstone kunna döda ett par stycken?!
Ett billigt gevär eller kniv - och sedan raka vägen till närmsta köpcentrum.

Förstår inte hur såpass många jihadister misslyckas så fullständigt.

Jag tycker det är rätt skönt att veta hur enkelt det är att döda massvis med människor. Jag menar om det verkligen fanns så många som var beredda att gå hela vägen skulle det ju bara explodera överallt.

Jag menar spräng en bomb i en fullsatt stadsbuss eller förgifta en brunn eller något. Det är väl inte ens så svårt att göra enklare bomber med spik etc.

Vad det säger mig är att även om vissa människor är helt dumma i huvudet så verkar det som att 99.9% åtminstone inte vill döda folk på måfå. För det är ju inte så svårt att döda folk på måfå, åtminstone typ 10 pers.

En sak som dock nästan aldrig diskuteras när gm är muslim är ju dock den psykiska hälsan. Det här låter ju som ett misslyckat suicide-by-cop om något.
Citera
2017-06-22, 18:31
  #7
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag tycker det är rätt skönt att veta hur enkelt det är att döda massvis med människor. Jag menar om det verkligen fanns så många som var beredda att gå hela vägen skulle det ju bara explodera överallt.

Jag menar spräng en bomb i en fullsatt stadsbuss eller förgifta en brunn eller något. Det är väl inte ens så svårt att göra enklare bomber med spik etc.

Vad det säger mig är att även om vissa människor är helt dumma i huvudet så verkar det som att 99.9% åtminstone inte vill döda folk på måfå. För det är ju inte så svårt att döda folk på måfå, åtminstone typ 10 pers.

En sak som dock nästan aldrig diskuteras när gm är muslim är ju dock den psykiska hälsan. Det här låter ju som ett misslyckat suicide-by-cop om något.
Ett litet tips är att inte ge några tips hur man tar kål på folk, hur uppenbara dom än må vara.
Det kan finnas folk som får ideer dom kanske inte fått annars.

Men jag håller med, det måste skämmigt att inte lyckas döda någon alls.
Kanske någon terror, light, liksom.
Citera
2017-06-22, 18:31
  #8
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Jag reagerade precis tvärtom. Nyheten om detta var bland det första jag såg när jag gick in på någon av kvällstidningarnas hemsidor igår. Då tänkte jag att "Oj, tänk att de till och med skriver ut att förövaren skrek Allahu akbar, det trodde man inte om svenska tidningar".

Men kanske har någon redaktör upptäckt hur rasistisk artikeln var och således flyttat den till någon undanskymd vrå. Här finns en version:

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25137554.ab


Ja liksom hur många knivhuggningar utan dödlig utgång från Usa skrivs det om i svensk media? Måste ju knivhuggas flera människor om dagen varje dag...
Citera
2017-06-22, 19:15
  #9
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Knäpptyst om detta i svensk media.

Och Bryssel-muslimen tystades också ner, så fort man fick reda på att han var muslim.

Internationell media rapporterar om attackerna.
Vi får trösta oss med att omvärlden vet det svenskarna aldrig får veta.
Citera
2017-06-22, 19:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Håller med fullständigt. Ska man gå full jihad så bör man väl åtminstone kunna döda ett par stycken?!
Ett billigt gevär eller kniv - och sedan raka vägen till närmsta köpcentrum.

Förstår inte hur såpass många jihadister misslyckas så fullständigt.

Tycker att det är rätt lätt att förstå att man måste vara urbota dum i huvudet för att vara jihadist, därmed resultatet.

Det är mer förbluffande när det existerar människor med average iq i organisationerna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback