Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-22, 16:02
  #1
Medlem
mafaldos avatar
Ja alltså den ska hänga på en kedja och vill ha två stora fina hål i 1litersflaskan 15cm nedan korken. Men det spricker bara och om jag använder värme så smälter det såklart....blir tokig....måste väl finnas ett sätt
Citera
2017-06-22, 16:08
  #2
Medlem
Kniv? Snurra
Citera
2017-06-22, 16:09
  #3
Avstängd
Borra med en liten borr först och sedan större.
Citera
2017-06-22, 16:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mafaldo
Ja alltså den ska hänga på en kedja och vill ha två stora fina hål i 1litersflaskan 15cm nedan korken. Men det spricker bara och om jag använder värme så smälter det såklart....blir tokig....måste väl finnas ett sätt

En klassiker när man gör en petbong är att bränna hål med en cigarettglöd. Nu ska du göra hålen för något annat men oavsett syfte bör en cigarett fungera.
Citera
2017-06-22, 16:10
  #5
Medlem
Fyll petflaskan med sand, sätt silvertejp runt om, borra sedan långsamt. Ta da.
Citera
2017-06-22, 16:11
  #6
Medlem
mafaldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Borra med en liten borr först och sedan större.
Har provat, blir inte bra
Citera
2017-06-22, 16:12
  #7
Medlem
mafaldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeDahlkulle
Fyll petflaskan med sand, sätt silvertejp runt om, borra sedan långsamt. Ta da.
Tror du verkligen på det eller vill du sitta o skratta medan jag gräver i sandlådan efter sand?
Citera
2017-06-22, 16:39
  #8
Medlem
En lödkolv måste väl fungera?
Om du gör ett litet hål först, och sedan försiktigt gör det större.
Citera
2017-06-22, 16:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mafaldo
Tror du verkligen på det eller vill du sitta o skratta medan jag gräver i sandlådan efter sand?


Det var seriöst menat. Sanden gör flaskan stum och robust, samt har även en viss kylande effekt. Detta ger att du kan borra långsammare samt att när du applicerar lite tryck med borret så kollapsar inte flaskans struktur utan den vilar så att säga istället på sanden vilket innebär att du undviker sprickor, etc. Det hela blir än bättre av att borren går genom tejp som ger stadga och motverkar sprickor.
Citera
2017-06-22, 16:42
  #10
Medlem
Supervass kniv som du snurrar spetsen med försiktigt tryck (som om du borrade) funkar men öva på någon pantflaska innan. Sand i flaskan är givetvis ett bra motstånd.
Citera
2017-06-22, 16:45
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogssmultronet
En lödkolv måste väl fungera?
Om du gör ett litet hål först, och sedan försiktigt gör det större.

Tror cigg är vanligare än lödkolv.
Citera
2017-06-22, 16:50
  #12
Medlem
Bästa motståndet får du när du borrar om du fyller flaskan med vatten och lägger den i frysen, is ger perfekt motstånd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback