Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-06-24, 23:37
  #73
Medlem
RutledgeWoods avatar
Hyggliga grabbar som inte våldtog honom samtidigt,kan man tycka i dagsläget.
Citera
2017-06-25, 14:55
  #74
Medlem
Det här med att joggare blir överfallna är den en ny trend vi kommer att få se mer av kommande tiden?
Har inte sett sånt förut verkar vara något nytt
Citera
2017-06-26, 10:59
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Önskar att jag stöter på såna här någon gång jag är ute på PW. No mercy. Hade slagit sönder ALLT!

Säkert Per 45 med labrador och familj som var ute. Bit tillbaka någon gång. Bli ett djur.

- Måste man behöva försvara sig? Det är politikernas ansvar blablabla. Såhär ser Sverige ut nu, anpassa dig eller bli rånad och våldtagen i röven.

Om du inte är Chuck Norris har jag väldigt svårt att tro att du skulle ha så mycket att sätta emot 4-5 beväpnade rånare. Hur hade du tänkt att "slå sönder allt"?
Citera
2017-06-26, 13:03
  #76
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Johansandell456
Det här med att joggare blir överfallna är den en ny trend vi kommer att få se mer av kommande tiden?
Har inte sett sånt förut verkar vara något nytt

Anmälningsbenägenheten...
Citera
2017-06-26, 16:25
  #77
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Om du inte är Chuck Norris har jag väldigt svårt att tro att du skulle ha så mycket att sätta emot 4-5 beväpnade rånare. Hur hade du tänkt att "slå sönder allt"?

Går alla fram med dragen kniv så och är beredda att hugga ner dig så är det bättre att springa såklart, det skulle hänt väldigt sällan.
Då är det en grupp psykfall. 0,1% chans.

Det är nog en av grabbarna som gled fram med ett knogjärn eller en kniv och spelade ball.

Allt beror ju på, i majoritet av fallen så är det bara för att skrämmas, inte många rånare som tänker/vågar hugga dig för en iPhone.

De hade alla skitit ner sig om du började djura. Spring och hämta en stabil hård lång pinne och veva sönder bossen.
Slå för att döda.

Om han tappar kniven så ta den och hugg han i halsen, de andra hade sprungit för sitt liv. Jaga dem och hugg ner så många du kan.
Citera
2017-06-26, 17:49
  #78
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betstar
Den som uppvisar mest arrogans är andra gen MENA blattar. Jag skulle nog säga att jag avskyr sandnegrer mest, just av anledningen att de uppfattar sig själva som väldigt speciella. Deras attityd/mentalitet är ren motpol till svenskar (jantelag) osv. De är helt enkelt malplacerade.

Jag stöttar lag om att man ska kunna frånta medborgarskap och utvisa.. förstår inte vad problemet är. Man ska inte kunna ha medbogarskap som alibi.. misbeter du dig, då är det första flyget/eller båten hem till öknen..

Exakt, det är ofta just andra generations invandrare som spårare ur totalt. Så den våg vi såg 2015, dess eftereffekter med gängbildningar kommer vi kanske först se efter 2025.
Citera
2017-06-27, 09:04
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Går alla fram med dragen kniv så och är beredda att hugga ner dig så är det bättre att springa såklart, det skulle hänt väldigt sällan.
Då är det en grupp psykfall. 0,1% chans.

Det är nog en av grabbarna som gled fram med ett knogjärn eller en kniv och spelade ball.

Allt beror ju på, i majoritet av fallen så är det bara för att skrämmas, inte många rånare som tänker/vågar hugga dig för en iPhone.

De hade alla skitit ner sig om du började djura. Spring och hämta en stabil hård lång pinne och veva sönder bossen.
Slå för att döda.

Om han tappar kniven så ta den och hugg han i halsen, de andra hade sprungit för sitt liv. Jaga dem och hugg ner så många du kan.

Är det här teoretiska resonemang eller har du själv vana av att gå till våldsam motattack när folk velat råna dig?
Citera
2017-06-27, 10:33
  #80
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Är det här teoretiska resonemang eller har du själv vana av att gå till våldsam motattack när folk velat råna dig?

Det var ett teoretiskt exempel.

Jag hade gått till ett överdrivet våldsamt motstånd så länge inte ett gäng med knivar försöker hugga ner dig oprovocerat.

Man kan hämta stenar också och kasta allt vad man kan mot grabben, hoppas på träffa ansiktet.
Citera
2017-06-27, 14:41
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Går alla fram med dragen kniv så och är beredda att hugga ner dig så är det bättre att springa såklart, det skulle hänt väldigt sällan.
Då är det en grupp psykfall. 0,1% chans.

Det är nog en av grabbarna som gled fram med ett knogjärn eller en kniv och spelade ball.

Allt beror ju på, i majoritet av fallen så är det bara för att skrämmas, inte många rånare som tänker/vågar hugga dig för en iPhone.

De hade alla skitit ner sig om du började djura. Spring och hämta en stabil hård lång pinne och veva sönder bossen.
Slå för att döda.

Om han tappar kniven så ta den och hugg han i halsen, de andra hade sprungit för sitt liv. Jaga dem och hugg ner så många du kan.

Ursäkta mig med sluta spela gta och tro att det går att applicera på verkligheten. Du ska alltså hämta en fet pinne och däcka 3 beväpnade rånare. Du känner ett brinnande stick sen skiter och pissar du på dig i panik medans dem plundrar dig på tillhörigheter. Värt för en telefon.
Fly alltid om du inte kan segra. Bara idioter tar strider med usla odds.

Bland det mest verklighetsfrånvarande inläggen jag läst. Du vibrerade säkert av adrenalin när du skrev det då du aldrig varit närmare våld. "Tappar han kniven så hugg han i halsen.." ja du gosse..
__________________
Senast redigerad av Turbodunder 2017-06-27 kl. 14:43.
Citera
2017-06-27, 15:58
  #82
Medlem
Det var vid kanotklubbensläktare, knektaparken.
Han var ute och sprang med lurar på sig, han hörde nånting bakom sig och vände sig om.
Där står en nysvensk som på ganska tydlig svenska kan säga hit med telefonen och när han inte fick den tog han fram vad som skulle kunna vara en tazer eller va fan det heter.
Joggaren skrek hjälp hjälp hjälp och sprang där ifrån.

Första eller andra generationens babbe? Svårt att säga, kan vara en inövad fras och mer än så kanske han inte kan klämma fram särskilt tydligt.
Men babbar, det var det. Inte kolsvarta med bongoläppar men mörka.
Och Per 45 är en bra beskrivning på offret, han var ute och sprang mitt på dagen för att jobba mot gubbkroppen.

Som vanligt så har flashback en ganska bra uppfattning om vad som verkligen hände
Citera
2017-06-27, 16:02
  #83
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbodunder
Ursäkta mig med sluta spela gta och tro att det går att applicera på verkligheten. Du ska alltså hämta en fet pinne och däcka 3 beväpnade rånare. Du känner ett brinnande stick sen skiter och pissar du på dig i panik medans dem plundrar dig på tillhörigheter. Värt för en telefon.
Fly alltid om du inte kan segra. Bara idioter tar strider med usla odds.

Bland det mest verklighetsfrånvarande inläggen jag läst. Du vibrerade säkert av adrenalin när du skrev det då du aldrig varit närmare våld. "Tappar han kniven så hugg han i halsen.." ja du gosse..

Här har vi kontors Per som utövar pilates hemma med barnen.

Läs om läs rätt, är du en pundare?

Jag sa: om de alla är beväpnade så springer man såklart, om de alla vevar med en kniv mot dig och ser ut att de tänker använda den så spring, såklart.

Att de kommer använda kniven och försöka döda dig för en iphone, kommer inte hända, såklart.

Om det är EN som glider fram med kniv eller knogjärn och försöker spela ball, så kör.
Nu tror jag ju inte att du skulle kunna försvara dig för fem öre, så de här appliceras inte på dig, som jag nämnde tidigare.

"Jag har inte varit nära våld" Hoho okej då gosse. Gå och natta barnen nu.

Du vill vara mig, därför är du sur.

edit: som personen skrev ovan, en tazer. Din jävla tönt. Hade inte ens behövt en pinne.
__________________
Senast redigerad av 0gKolhydrater 2017-06-27 kl. 16:06.
Citera
2019-02-07, 23:33
  #84
Avstängd
hur mår berörda idag, något nytt?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback