Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-06-23, 15:52
  #97
Medlem
Zaedrewss avatar
Bra. Men man får hoppas de även nu anmäler de som driver familjehem och som nu gladligen tar emot allehanda extra bidrag fastän de nu som är känt att de känner till att personen är långt över 18 år. Bara en sak som hur mycket barnbidrag som betalats ut på felaktiga grunder kommer ge staten många miljarder åter. Liksom som detta betalats ut retroaktivt så ska samma sak gälla här (som de gör för andra som fått bidrag på lögnaktiga orsaker) att allt ska betalas tillbaka och dessa summor har ju tillfallit sådana personer som nu är med i grupper som #vistårinteut dvs sådana som har levt bra som asylbaroner.
Citera
2017-06-23, 22:59
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Bra. Men man får hoppas de även nu anmäler de som driver familjehem och som nu gladligen tar emot allehanda extra bidrag fastän de nu som är känt att de känner till att personen är långt över 18 år. Bara en sak som hur mycket barnbidrag som betalats ut på felaktiga grunder kommer ge staten många miljarder åter. Liksom som detta betalats ut retroaktivt så ska samma sak gälla här (som de gör för andra som fått bidrag på lögnaktiga orsaker) att allt ska betalas tillbaka och dessa summor har ju tillfallit sådana personer som nu är med i grupper som #vistårinteut dvs sådana som har levt bra som asylbaroner.
För vad? Det är knappast deras ansvar.
Citera
2017-06-23, 23:02
  #99
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
För vad? Det är knappast deras ansvar.

Det är precis deras ansvar. De tar pengar (våra skattepengar) trots att de nu vet att personen är minst 20 år gammal. Det är bedrägeri. Varenda djävla spänn som dessa idioter fått ska återbetalas. Annars om nu en svensk krävs på detsamma kan han/hon bara yrka på detsamma.
Citera
2017-06-23, 23:46
  #100
Medlem
Jessigirlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Varför sån misstänksamhet mot barnen som flytt? Min vän, först flyr dom från krigets helvete och tortyr och med fasansfulla trauman och sedan går dom igenom mycket tvivelaktiga ålderstester som felaktigt skriver upp deras ålder. Därefter blir polisanmälda av kommunen. Vart är humanismen och medmänskligheten i detta? Vart är empatin? Dom behöver vår trygghet nu.

#vistårinteut

Rymdkram.

vilka BARN då?
är man över 18 är man INGET BARN!

ot klart dom måste anmälas! ett litet myrsteg i rätt riktning anser jag, dom ska väl inte få göra vad dom vill bara för dom är invandrare ?
lagen ska vara lika mot alla oavsett ursprung! (var det väl tänkt iaf från början)
Citera
2017-06-23, 23:52
  #101
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är precis deras ansvar. De tar pengar (våra skattepengar) trots att de nu vet att personen är minst 20 år gammal. Det är bedrägeri. Varenda djävla spänn som dessa idioter fått ska återbetalas. Annars om nu en svensk krävs på detsamma kan han/hon bara yrka på detsamma.

Vänd inte bort ilskan från de som verkligen är skyldiga - lögnaktiga överåriga "blattebarn". Ja vi har ett socialförsäkringssystem som är skruvat, systemet förutsätter ärlighet.

Vad är oärligt här? Socialförsäkringssystemet eller de lögnaktiga blattarna?
Citera
2017-06-23, 23:56
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är nog du som ska ta en kaffe, eller saft då du knappast är myndig själv.
Bidragsbrott är straffrätt och det är upp till åklagaren att bevisa åldern.

Ja?
Och så bör migrationsverkets bedömning vara en rätt stark sådan. För om rätten underkänner det som bevis så underkänner man ju även mig-verkets kompetens att övervuvud taget bedömma ålder och alla deras tidigare uposkrivningar är ogiltiga.
Citera
2017-06-24, 00:11
  #103
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Vänd inte bort ilskan från de som verkligen är skyldiga - lögnaktiga överåriga "blattebarn". Ja vi har ett socialförsäkringssystem som är skruvat, systemet förutsätter ärlighet.

Vad är oärligt här? Socialförsäkringssystemet eller de lögnaktiga blattarna?

De verkligen skyldiga är dessa #vistårinteut som tar skattepengar utifrån rena lögner. Det är inte undra på att de vill att alla ska vara under 18 för då tjänar de mest. Inte för att det ska betyda något egentligen Sverige är det enda sjuka landet i världen som nu säger ja till personer som antingen är eller låtsas vara under 18.

Jag bryr mig fan inte om en afghan faktiskt är 14 eller 25 han har inte i detta landet att göra! Punkt djävla slut.
Citera
2017-06-24, 00:20
  #104
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ja tråkigt om du inte står ut med att alla inte stämmer in i "dampa på undemänniskorna"-kören.

Tja, nu är det just deras egenskaper (som du själv hävdar att vi inte kan förändra) som gör att vissa ser på dem som "undermänniskor".
Genomsnittlig låg IQ kombinerat med islam brukar inte föda fram de mest produktiva och modernt tänkande individer.


Med logiken du anammar kan vi lika gärna se mellan fingrarna när det gäller våldtäkt, också, eftersom de kommer från länder och kulturer som har en väsensskild syn på kvinnor.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2017-06-24 kl. 00:37.
Citera
2017-06-24, 00:25
  #105
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De verkligen skyldiga är dessa #vistårinteut som tar skattepengar utifrån rena lögner. Det är inte undra på att de vill att alla ska vara under 18 för då tjänar de mest. Inte för att det ska betyda något egentligen Sverige är det enda sjuka landet i världen som nu säger ja till personer som antingen är eller låtsas vara under 18.

Jag bryr mig fan inte om en afghan faktiskt är 14 eller 25 han har inte i detta landet att göra! Punkt djävla slut.

Visst, #vistårinteut och deras uttorkade livmödrar är delskyldiga. Men de hade inte existerat utan "blattebarnens" lögner. En kort mening - "jag är över 18 år" - hade omintetgjort dem, de ekonomiska fördelarna och skatornas sexualbehov.

Edit: Hmm, sexualbehovet kvarstår nog. Men skatorna får dra till Gambia istället. Staten betalar inte, i jämförelse med dagens situation. Lycka till.
__________________
Senast redigerad av FarbrorBerit 2017-06-24 kl. 00:36.
Citera
2017-06-24, 09:32
  #106
Medlem
Trams som bara kostar kommunen än mer pengar att processa.
Citera
2017-06-24, 09:45
  #107
Medlem
antoneriks avatar
Ja det låter ju som en god idé att få dessa människor, som inte äger en krona, dömda till böter och belasta staten med rättegångskostnader på många miljoner kronor.

Frågan är om vi ska ge uppehållstillstånd till muslimer alls, minderåriga eller inte. Idag är det en inhuman tanke att göra som Polen och Ungern. I morgon kanske vi har fyra miljoner muslimer i landet. Tänk Sverige om 30 år. Vilken utveckling är logisk? Vi har en miljon muslimer idag, som skaffar barn i oförminskad takt. Samtidigt fortsätter vi att ta emot minst 30 000 om året, som skaffar barn i oförminskad takt. Det är fullt rimligt att anta att vi har fyra miljoner muslimer om 30 år. Kanske 40 % av den totala befolkningen. Det är mindre rimligt att anta något annat.

Hur tror ni Sverige kommer att vara då? Vi får en Brasiliansk sammansättning på befolkningen. Miljoner svarta eller araber som lever i favelor som polisen inte vågar gå in i. Det är jobbigt och obehagligt att tänka på det, men verkligheten ljuger inte.
Citera
2017-06-24, 12:54
  #108
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Men allt är inte så jävla svart eller vitt. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

Bara för att de ljuger så innebär det inte att man på samma gång kan ha förståelse för att de kommer från en jävligt skräpig situation och kan låta det påverka sitt omdöme om personen. Bara för att de inte kommer från ett land i krig och dessutom ljuger om sin ålder innebär det inte att de inte lever under miserabla förhållanden som vem som helst skulle vilja vara utan.

Jag vill personligen stoppa i stort sett all invandring och helst skicka tillbaka en stor del av de som redan är här p.g.a. all jävla oreda (medveten såväl som omedveten) de skapar, men det innebär inte att jag är så korkad att jag inte kan förstå att det vill ha ett bättre liv. Jag kan tycka att det är smärtsamt att behöva säga nej till folk som verkligen har det mycket sämre än jag, men anser det vara mer rätt att rädda mitt land än att säga ja till invandring.

Det finns ingen ursäkt för att bete sig svinigt och kriminellt.
Det finns mängder med fattiga människor på jorden som beter sig bra och hederligt.
Har du någonsin haft det tveksamma nöjet att ha att göra med ensamkommande i Sverige, så borde du insett att det inte är några människor värda att tycka synd om. En barnarbetare i Kina kan man tycka synd om, en bortskämd hazar, som anser sig ha rätt till att få allt serverat på silverfat, tycker vi inte synd om.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback