Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-22, 10:57
  #1
Medlem
Hej!
Är det någon som råkar ha wacoms gamla programvara för bamboog tablet? Det är nämligen så att de har en ny version nu som inte funkar bra alls. Jag frågade om jag inte kunde få en äldre version och de sa att den ej stöds längre och ej erbjuder support. Det var typ bamboo setup 2.79last eller nåt sånt som funkade väldigt bra. Jag laddade ner senaste versionens drivisar, tableten funkar men när man går in i wacom settings så kan jag ej välja de saker jag tidigare kunde välja. T ex vilket område på skärmen jag skulle måla på. T ex om man har flera skärmar så kunde man välja om ritplattan var över båda skärmarna eller bara en, eller tom bara vissa delar. Det var väldigt trevligt. Dessutom var det lätt att byta knapparna.
Citera
2017-06-25, 17:50
  #2
Medlem
Det beror på vilken bamboo du har.
Modellbeteckningen står på en etikett på baksidan.
Citera
2017-06-25, 21:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLB
Det beror på vilken bamboo du har.
Modellbeteckningen står på en etikett på baksidan.

cth470!
Citera
2017-06-26, 23:42
  #4
Medlem
Inte samma som jag har, men här finns drivers från 2007 till 2015:

Drivers for Previous Generation Products
Drivers for Bamboo CTH m fl.

http://www.wacom.com/en/support/product-support/drivers
Citera
2017-06-28, 00:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FLB
Inte samma som jag har, men här finns drivers från 2007 till 2015:

Drivers for Previous Generation Products
Drivers for Bamboo CTH m fl.

http://www.wacom.com/en/support/product-support/drivers

Ja jag hittade dessa driver jag med. Jag försöker alltså få tag i en äldre version, den som hade bland annat bamboo paper, bamboo notebooks etc. Den som funkade perfekt på alla mina datorer medans denna du länkar till inte gör det, även om den är den senaste.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback