Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-06-24, 22:17
  #37
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
"Det var de som började." Sorry, insåg inte att vi var på dagis.

Försök fatta att terrordåd inte är okej någonsin, inte ens när man försöker rationalisera dem som du gör. Det du säger är att terrordåd är okej ibland, så länge de utförs av "rätt" personer". Du får naturligtvis tycka så, men du har fel.

Absolut ingenting skiljer dig från en terrorist.
Jag pratar om realiteter medan du för någon slags moralfilosofisk diskussion. Hade vi haft ett rättsväsende som mäktar med den situation som de aningslösa politikerna har skapat hade jag givetvis tyckt att det är deras jobb att sköta detta och att medborgarna bara ska göra sitt bästa för att anmäla saker som verkar misstänkta. Det börjar dock bli allt mer klart att så inte är fallet, det är bara ta Säpochefens senaste utspel tillsammans med Expressens senaste gräv om hemvändare och reflektera lite kring om demokratiministern och den nye radikaliseringssamordnaren verkar ha detta under kontroll.

Att komma till rätta med detta kommer krävas många bäckar små i form av en översyn av utvisningsreglerna i utlänningslagen pga brott och reglerna om verkställighet av av utvisning efter avslag på asylansökan samt efter avtjänat straff, hemvändarbidrag, avskaffande av asylinvandring till EU etc. Att en slags paramilitär hemlig organisation därutöver utför lönnmord skulle underlätta detta..

Det vore roligt att höra vad du har för lösning på frågan om hur man ska komma åt människor som invandrat till sverige utan identitetshandlingar och sedan varit nere en vända till Syrien men inte verkar ha fångats upp av Säpo, tydligen ska det vara tusentals. Ni som har fin människosyn och vill ha mer generös invandring brukar sällan ha några lösningar utan det brukar mest vara prat om att Sverige "måste" hjälpa av olika moraliska&humanistiska skäl.
Citera
2017-06-25, 14:34
  #38
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Jag pratar om realiteter medan du för någon slags moralfilosofisk diskussion. Hade vi haft ett rättsväsende som mäktar med den situation som de aningslösa politikerna har skapat hade jag givetvis tyckt att det är deras jobb att sköta detta och att medborgarna bara ska göra sitt bästa för att anmäla saker som verkar misstänkta. Det börjar dock bli allt mer klart att så inte är fallet, det är bara ta Säpochefens senaste utspel tillsammans med Expressens senaste gräv om hemvändare och reflektera lite kring om demokratiministern och den nye radikaliseringssamordnaren verkar ha detta under kontroll.

Att komma till rätta med detta kommer krävas många bäckar små i form av en översyn av utvisningsreglerna i utlänningslagen pga brott och reglerna om verkställighet av av utvisning efter avslag på asylansökan samt efter avtjänat straff, hemvändarbidrag, avskaffande av asylinvandring till EU etc. Att en slags paramilitär hemlig organisation därutöver utför lönnmord skulle underlätta detta..

Det vore roligt att höra vad du har för lösning på frågan om hur man ska komma åt människor som invandrat till sverige utan identitetshandlingar och sedan varit nere en vända till Syrien men inte verkar ha fångats upp av Säpo, tydligen ska det vara tusentals. Ni som har fin människosyn och vill ha mer generös invandring brukar sällan ha några lösningar utan det brukar mest vara prat om att Sverige "måste" hjälpa av olika moraliska&humanistiska skäl.

Jag för inte en moralfilosofisk diskussion, jag säger att terror är terror - och fel - oavsett om det är en muslim som kör in i en folkmassa eller svenskar som lönnmördar muslimer.
Du däremot rationaliserar och försöker intala dig själv att terror är rätt så länge utövarna har "rätt" ursprung.

Jag anser att de som åker och strider för IS och andra terrororganisationer - vilka politiska och/eller religiös motiv de än må ha - inte ska få komma tillbaka. Men som du själv säger; de måste ju fångas upp på något sätt också.

Det är trevligt att du tycker jag har fin människosyn (jag uppfattade sarkasmen) men jag tycker inte vi ska ha mer generös invandring. Vi måste kunna hjälpa dem som kommer hit också, att bara kasta in dem in Tensta och Rinkeby och sedan strunta i alla assimileringsförsök är bara dödfött. Och först och främst måste vi ta hand om våra egna också. Så nej, mer generös invandring är jag inte för.

Nu är det ju så att vi faktiskt måste hjälpa folk. Inte på grund av moral (även om det är etiskt riktigt att hjälpa människor i nöd) utan för att vi har förbundit oss att göra det, liksom många andra länder. Skulle vi stänga gränserna skulle vi problem.




Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
För att jag inte tycker att han ska vara anonym! Alla som gör som han gör ska inte döljas utan visas på bild med namn. Jag arbetar även som vikarie ibland på hvb-hem och träffar då och då andra som gör det och det är också en anledning till att jag vill veta. Vill inte du veta?

Känner du lika starkt att de som sympatiserar med diverse nazistiska organisationer bör hängas ut med namn och arbetsplats? Det finns nog en och annan Flashbackare som bör hängas ut, om man skulle börja göra så. Vilket jag inte är för.

Du tycker att du behöver veta eftersom du då och då vikarierar på HVB-hem. Varför? Vad ska du göra när/om du får veta var denne jeppe jobbar?
Citera
2017-06-25, 20:02
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Känner du lika starkt att de som sympatiserar med diverse nazistiska organisationer bör hängas ut med namn och arbetsplats? Det finns nog en och annan Flashbackare som bör hängas ut, om man skulle börja göra så. Vilket jag inte är för.

Du tycker att du behöver veta eftersom du då och då vikarierar på HVB-hem. Varför? Vad ska du göra när/om du får veta var denne jeppe jobbar?
. Jag tänker inte svara på din första fråga eftersom att tråden inte handlar om vilka jag tycker ska hängas ut eller inte. På fråga 2: om jag får veta hans namn så vet jag vem han är och om jag då jobbar med honom. Varför är du så intresserad av vad jag tycker? Du verkar mer intresserad av det än att få reda på killens namn....
Citera
2017-06-26, 15:14
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
dessa borde lönnmördas

Det håller jag inte med om. Vi skall i stället återinföra dödsstraff och avrätta dem helt legalt, lämpligtvis genom dränkning i svinpiss så att de (i sin egen fantasi) dör "orena" och inte kommer till "Jennah". Med rätt parlamentariskt läge kan vi få till stånd en adekvat lagstiftning över en natt. Det är en enkel fråga om politisk vilja.
Citera
2017-06-26, 18:21
  #41
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
. Jag tänker inte svara på din första fråga eftersom att tråden inte handlar om vilka jag tycker ska hängas ut eller inte. På fråga 2: om jag får veta hans namn så vet jag vem han är och om jag då jobbar med honom. Varför är du så intresserad av vad jag tycker? Du verkar mer intresserad av det än att få reda på killens namn....


Din vägran att svara besvarar min fråga.
Citera
2017-06-26, 19:11
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Det håller jag inte med om. Vi skall i stället återinföra dödsstraff och avrätta dem helt legalt, lämpligtvis genom dränkning i svinpiss så att de (i sin egen fantasi) dör "orena" och inte kommer till "Jennah". Med rätt parlamentariskt läge kan vi få till stånd en adekvat lagstiftning över en natt. Det är en enkel fråga om politisk vilja.
Det vore det bästa men känns avlägset just nu.Nu går dessa galningar lösa med statens goda samvete och kan både planera,rekrytera och i värsta fall även utföra terrordåd.Sen står våra politiker där efter dådet och talar om att kärleken ska besegra hatet om vi står upp enade tillsammans 👍
Citera
2017-06-26, 19:53
  #43
Medlem
Här är hans namn (#=a) Moh#mmed Sug##l Osm#n
Citera
2017-06-26, 20:44
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Din vägran att svara besvarar min fråga.
Du får tro vad du vill. Du ignorerar mina frågor helt....
Citera
2017-06-27, 10:44
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Det vore det bästa men känns avlägset just nu.

Vi har valår nästa år och alla tycks ha tröttnat på det politiskt korrekta fjolleriet. Så värst avlägset är det inte. Vi kan snabbt få till en skitstorm av episka mått. Bara bryt dig ur den inlärda passiviteten.
Citera
2017-06-27, 10:53
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Här är hans namn (#=a) Moh#mmed Sug##l Osm#n

Sju personer skrivna på samma adress. Två märkligt nog födda samma år (1983) men med sex månaders mellanrum. De kan nog inte vara syskon. (merinfo.se)
Citera
2017-06-27, 21:55
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Sju personer skrivna på samma adress. Två märkligt nog födda samma år (1983) men med sex månaders mellanrum. De kan nog inte vara syskon. (merinfo.se)
Han är skriven i Rinkeby också
Citera
2017-06-27, 21:57
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Vi har valår nästa år och alla tycks ha tröttnat på det politiskt korrekta fjolleriet. Så värst avlägset är det inte. Vi kan snabbt få till en skitstorm av episka mått. Bara bryt dig ur den inlärda passiviteten.
Om du menar att SD skulle vinna valet så har du nog fel.. Å även om d kommer med i alliansen så får de ej vara med och bestämma så vi får nog vänja oss vid fler som denna man...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback