Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-26, 06:34
  #13
Medlem
18carataffairs avatar
Min katt pissade som fan i lägenheten, men nu har han lagt av med det. Jag började med att rengöra områdena där han kissat med klor, eller vad fan det var, men starkt var det. Tror säkert det funkar med valfritt rengöringsmedel. Sedan lade jag hushållspapper indränkt i vitvinsvinäger på området och lät det ligga i några timmar/över natten.

En grej jag gör är att varje gång efter att han gått in i sin kattlåda så ger jag honom två kattgodisar- oavsett om han pissar/skiter/bara går in i lådan. Dessutom är det viktigt att rensa lådan ofta. Jag rensar så fort han använt den. Nu har det gått flera månader sedan han kissade utanför sin låda, känns otroligt skönt att det upphört.

Edit; Glömde nämna att jag provade Feliway. Det gjorde ingen skillnad. Och som någon nämde tidigare i tråden, så låter det som om katten är stressad. Straffa aldrig katten, även om du/rumskompisen blir frustrerad. Läget förvärras bara av det.

Hoppas ni får bukt med det hela.
__________________
Senast redigerad av 18carataffair 2017-06-26 kl. 06:40.
Citera
2017-06-26, 07:02
  #14
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Ättika tar bort lukt. Du kan blanda lite ättiksprit med vatten och skura med.
Vitpeppar har jag pudrat där mina har kissat. Det har funkat.
Bikarbonat och bakpulver tar bort lukt.
Håll lådan alltid ren. Vissa katter är mycket kräsna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback