Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-23, 16:08
  #13
Medlem
Det var många år sedan jag var i Malmö så det är mest det som skrivs i media som jag kan referera till där. I landet i övrigt och generellt inklusive i s.k. ghetton så verkar det som att problemen är av annat slag i dag jämfört med tidigare. Brotten är inte fler men problemen är av annan sort.

Gängkrig, skjutningar, handgranater har blivit vardag verkar det som. Förr fanns det regementen i varje stad och alla män gjorde lumpen, men ändå var det inte vardag med skottlossning på gatorna. Kanske var det nyttigt att män på den tiden fick lära sej vapenmoral och leka av sej på skjutbanorna. Massinvanding och gränslöshet idag gör att vi importerat alla världens konflikter till Malmö och snart till resten av landet.

För 20-30 år sedan så blev jag och människor i min bekantskapskrets ofta utsatta för diverse småbrott: bilinbrott och cykelstölder t.ex., eller något vindsförråd blev plundrat. Jävligt förbannad blir man när det inträffar men inte svårt hantera det. Betala självrisk och lämna in bilen på verkstad i några timmar eller köp en ny lågpriscykel så är problemet sedan ur världen, det var inget långsiktigt stort trauma för de flesta.

Under 2000-talet så är det i övrigt framförallt två saker som har spridit sej som epidemier:

1) Användningen av diverse narkotika helt öppet och drogliberal propaganda i sammanhang som för mej är oväntade, det förekommer bland både svenskar och invandrare och på högskolor och firmafester och i privata sammanhang. Jag har sett folk som tar med sej hela medicinskåpet till fester och betraktar det som en kul grej trots att det i min tankevärld är livsfarliga preparat/blandningar. Det bjuds, säljs och till och med i smyg stoppas tabletter i andras glas på fester i syfte att jävlas med bekanta eller misshandla etc vilket aldrig förekom i min ungdom när jag ofta var ute i krogmiljö/fester. Om narkotika och mediciner av det här slaget förekom under min ungdom så måste det ha gjorts väldigt diskret t.ex. om någon var in på toan och "pudrade näsan" utan min vetskap. Jag tror sammanfattningsvis inte att utbudet var lika stort förr och attityden har förändrats väldigt mycket till det sämre under 2000-talet.

2) Våldtäktsepidemin. Om jag ska gissa på någon orsak så är det mest troligt att ett litet fåtal (främst killar) helt saknar spärrar och våldför sej grovt på människor i sin närhet. Detta i kombination med 2000-talsfeminism i Sverige som uppmärksammat problemet har gjort att män och kvinnor inte längre klarar av att umgås på normalt sätt. Inte konstigt att det inte blir många svenska barn gjorda om det hela tiden är ett könskrig där de två grupperingarna ligger nedgrävda i varsin skyttegrop.

Så nog har läget försämrats i Malmö, det är jag övertygad om. Att det bara skulle handla om ökad anmälningsbenägenhet är osannolikt. Tror snarare att allmänheten ofta undviker att anmäla brott idag p.g.a. att de upplever en hotbild från gängen. Gäng kastar sten på polis och brandkår o.s.v. idag också så Sverige har blivit ett jävla skitland.
Citera
2017-06-25, 02:49
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Malmö är ett ghetto som bara blir värre och värre. Nya stadsdelar kan läggas till nya listan på "utsatta områden", så som Nydala, Hermodsdal, Söderkulla och Lindängen. Kroksbäck och Holma samt Möllan nämns inte ens trots sitt enorma kaoz.

Men polisen menar på att läget inte blivit värre i Malmö eller i landet, utan att polisen blivit mer effektiva i sitt arbete och skapat mer kunskaper om läget. Det är därför statistiken är missvisande enligt snuten:

Hur går detta ihop med Dan Eliassons "Hjälp oss, hjälp oss" och de facto att vi vanliga ser vad som sker varje dag med våra ögon?

man har blivit "effektivare" dvs att man i malmö lägger ner en anmölan på en gång utan att ens följa upp fast det finns bevis och att man gjort deras jobb. det enda man intresserar sig för är vem det är sm gjort polisanmälan inte den kriminelle för det är ju inte pk att sätta fast kriminella som ägnar sig åt bidragsfiffel, jobbar svart, mördar folk, skjuter med vapen, eldar bilar, spränger och elda annans egendom. klart att no-go zonerna ökar. man begår brott och flyr dit på en gång. de klarade ju inte ens av att plocka de som sprängde bort en del av polishuset och anställde securitasvakter som bevakade polishuset i veckor. om polisen måste hyra in två securitasvakter som ska vakta polishögkvarteret så säger det allt. det är kuklösa som är poliser idag. man blir polis för de med lägst iq och man har en muslim som är chef, eliasson.
Citera
2017-06-25, 02:55
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Som i ett normalt MENA-land alltså. Vad är det inte folk fattar? Om man importerar MENA-folk så blir landet likt MENA.

Om man har en muslim som styr ett land då kommer han ju att importera fler av samma sort som han. är man en pedofil sjölv och muslim så vill man ju ha fler av sin egen sort så att man inte ägnar sig åt det alldeles själv. Sedan kan det vara bra att sätta sin rövpolare och muslimske polare som polischef. då kan man ta på sig offerkoftan och spela dum.
Citera
2017-06-25, 03:11
  #16
Medlem
Säkert finns det "värdiga" efterföljare inom polismyndigheten - eller varför inte utanför - till Eliasson, om han nu har bränt slut på sitt PK-kapital. Kanske lite semester kan uppamma nytt mod för rikspolischefen. För en rungande comeback i den lögnaktiga regimens tjänst.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback